Tour 2021: Gekneusde elleboog voor Wilco Kelderman na valpartij

zaterdag 26 juni 2021 om 19:52
Tour 2021: Gekneusde elleboog voor Wilco Kelderman na valpartij

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman heeft een gekneusde elleboog overgehouden aan zijn valpartij in de Tour de France. De renner van BORA-hansgrohe ging op vijftig kilometer van de meet naar de grond, maar wist uiteindelijk nog als vijfde te eindigen. “Dit is een kleine teleurstelling, maar gelukkig is het niet heel erg.”

“Bij de eerste grote valpartij gingen Peter, een aantal ploeggenoten en ik naar de grond. Het lukte me daarna snel om weer terug te komen in de eerste groep en om nog mee te doen in de finale. Het was een zware aankomst, maar ik had goede benen en probeerde mee te sprinten”, vertelt hij op de website van zijn ploeg.

“Mijn benen voelen goed aan, alleen mijn elleboog doet wel pijn. Ik zal hiervan herstellen en in de komende etappes verder vechten om goede resultaten te behalen.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Muldriaen 26 juni 2021 om 19:57

Dus toch! Potverdimme dat is toch wel even jammer. Vanaf nu niet meer erbij liggen, ok Wilco?

Tijmuh 26 juni 2021 om 19:58

Wel ironisch dat iedereen lyrisch is dat Kelderman als vijfde is geëindigd en ongeschonden is gebleven, maar dat dan toch dit bericht naar buiten komt. Hij zou ook toch niet als één van de weinigen op zijn fiets zijn gebleven. Wel ontzettend straf van hen moet ik zeggen. Sterk koppie heeft hij.

dit is mijn achterwiel 26 juni 2021 om 20:07

Waar is de ironie dan?

Turtlehead 26 juni 2021 om 22:21

Was gewoon te mooi om waar te zijn. Maar t zou wat zijn: Kelderman op t podium in Parijs óndanks een valpartij op dag 1.

roeleur 26 juni 2021 om 19:58

Er zit wel progressie in. Wilco valt nog wel maar wordt toch vijfde. Dit belooft het een en ander.

Muldriaen 26 juni 2021 om 20:00

En hij valt dan weliswaar, maar breekt voor de verandering eens niet zijn nek, pols of ribben. The only way is up!

fietsvriend 26 juni 2021 om 20:03

Hopelijk geen belemmering voor de tijdrit.

Gilberto 26 juni 2021 om 20:13

Haha, nie te gelove :)
Plaats ik net dat ik dit nog mocht meemake, zoveel gebeurt onderweg en Wilco eindigt gewoon sterk als 5e met nx aan t handje, eindelijk leeg die gifbeker? Nee dus… :)

KnightBiker 26 juni 2021 om 20:56

Idem… ik heb mijn berichtje maar weer verwijdert…

VerstandOpNul 26 juni 2021 om 21:50

Meest frustrerende bij Wilco is dat de schade vaak zo enorm is en dat lijkt ditmaal goed mee te vallen. Dus toch een hoopgevend bericht!

Gilberto 26 juni 2021 om 23:23

‘lijkt’ mee te valle, zou het ff afwachte, we hebbe t hier wel over Wilco Kelderman

CechRepublic 26 juni 2021 om 22:56

Aaaaaaaaaarrrrrghhhhhh…..

zietemgaan 27 juni 2021 om 15:02

Ik was als niet-fan toch even benieuwd: de man is 30 en heeft in zijn hele carrière maar 4 overwinningen gehaald, cf procyclingstats (en dan welke ..). Hij is de eeuwige net-onder-de-top-renner. Jurgen Vandenbrouck, genre. Het loopt heel parallel (vallen, net niét scoren, ereplaatsen in het klassement).

Headlines

Materiaalzone

Populair