Tour 2020: Tien tips voor jouw Scorito-team

zaterdag 29 augustus 2020 om 07:00

Met de Tour de France in aantocht, zwoegt menig Nederlander met het invullen van zijn Tourpooltje. Speel jij mee met de wielergame van Scorito, maar ben je nog op zoek naar die ene naam die voor jou het verschil kan maken? Onze redacteur Youri IJnsen bespreekt in een nieuwe video tien tips voor renners in jouw Tourploeg.

Natuurlijk zijn er de usual suspects, de kopmannen die veel punten scoren maar ook zeer veel geld kosten voor jouw team. In onze tips zitten enkele wellicht wat onbekendere renners die jij kan inzetten om punten te scoren. Soms is het een gok, maar als die goed uitpakt, kan het zomaar beslissend zijn.

Welke tips neem jij mee in je Tourpool? En hoe ziet jouw selectie eruit? Laat het weten in de reacties.

Schrijf je nu in

Denk jij te weten welke renners er tijdens de komende Tour de France successen gaan behalen? Speel dan mee met Scorito Wielermanager voor de Tour de France. De winnaar ontvangt een Wahoo ROAM Fietscomputer. Daarnaast zijn er drie baselayers van Megmeister te winnen.

Dit artikel delen:

27 Reacties

nasibal 27 augustus 2020 om 18:34

Ik ben het totaal niet eens met de genoemde namen, maar vind het prachtig dat ik daardoor nu wél mijn vrienden en collega’s kan verslaan :)

jsprunk 27 augustus 2020 om 18:57

Ik zou ze alle 10 meenemen: succes gegarandeerd!

Platwalsers 27 augustus 2020 om 19:07

Hoorde ik nu TJ als tip??

Verweggistan 27 augustus 2020 om 19:09

Vaughters was ook lyrisch over Michel Kreder.

krypton 27 augustus 2020 om 19:20

Er zit misschien vierenhalve naam tussen die daadwerkelijk een goede keuze/gok zou zijn, de rest vind ik echt totaal niet de moeite waard.

Verweggistan 27 augustus 2020 om 19:29

Hierbij mijn traditionele tips; Youri, lekker Tejeda pluggen, je maakt het mij wel steeds moeilijker, maar ik heb er weer vijf gevonden.

Remi Cavagna. Gaat een etappe winnen, lekker een solo van 40 kilometer vanuit een kopgroep.
Toms Skujins. Wint ook een etappe, sprintje met een kleine groep koplopers en rijdt nog een paar keer top 10, tevens eerste drager van de bolletjestrui.
Nans Peters: Wint een bergetappe, blijkt de sterkste klimmer van een sterke kopgroep
Luka Mezgec: Wint geen etappe, maar is in vorm, overleeft klimmetjes en kan sprinten. Dus vaak top10.
Marc Hirschi: De klassementsverrassing van deze Tour, gaat top10 rijden.

En de bonustip: Quentin Pacher, iedere dag in de aanval. Rijdt al jarenlang sterk in Franse koersen, komt een berg over, heeft een punch in de benen.

nasibal 27 augustus 2020 om 19:33

Pacher stond bij mij ook op de radar, totdat het in de Dauphine eerst juichen en toen heel snel huilen werd ;)

Verweggistan 27 augustus 2020 om 20:07

Een slechte generale is een goede uitvoering :)

De Brigadier 27 augustus 2020 om 19:29

Zolang je de renner maar hebt die zondag het geel cadeau krijgt. De Marchi, De Gendt, Cavagna, Van Avermaet of toch Benoot?

Phoenix0000 27 augustus 2020 om 20:16

De enige scorito tip zou moeten zijn dat je met dit budget geen mannen van 500k en 750k in je selectie zou moeten opnemen. Misschien wel een idee om volgende keer echte, meer strategische, scorito tips te geven die gaan over het parcours en verhouding in soorten renners die er nodig zijn om te winnen. Wel of geen Bernal voor 6.5M etc etc…

Abdoe 27 augustus 2020 om 21:05

Ik vind het juist wel wat hebben om het simpel te houden en in de lage tot gemiddelde prijsklasse wat renners te pluggen, vooral om beginnende spelers op gang te helpen. Dat is volgens mij ook de doelgroep. De manier waarop hij uitlegt hoe deze renners volgens hem punten gaan pakken, nodigt ook uit om zelf onderzoek te doen naar interessante renners en daardoor betere keuzes te maken.

Discussiëren over strategie vind ik meer iets voor het forum. Uiteindelijk moet je dit toch een paar keer gespeeld hebben om een gevoel te krijgen voor wat wel en niet werkt.

Eens dat die 500-750k renners vaak een valkuil zijn, en hooguit misschien interessant als je Bernal hebt en niet op een andere manier het budget sluitend kan krijgen. Zo’n Tejada is een leuk klimmertje, maar die gaat op dit niveau normaal gesproken hooguit een paar keer mee in de vlucht, en voorspel maar eens wanneer. Voor 1m heb je al renners die serieus om de knikkers kunnen meedoen.

El Mel 27 augustus 2020 om 20:22

Youri wil ook zijn eigen vriendenpoule winnen als ik zo de tips bekijk ;)

Wheely 27 augustus 2020 om 20:35

Daar zitten een hoop Fransen bij, hoop het voor ze.

ps mocht je nog een euro over hebben, de druiven zijn in de aanbieding bij de Lidl.

krypton 27 augustus 2020 om 22:04

Kijk, dat zijn de echte tips.

Imbatido 27 augustus 2020 om 22:07

Ik vraag me altijd weer af of Youri zelf wel eens heeft meegedaan aan Scorito. Hoe kun je nou renners als Molard, Gibbons en Tejada aanraden? En Cosnefroy als kanshebber voor de groene trui …

Silent Hill 27 augustus 2020 om 22:46

Een nabespreking zou leuk zijn.

Dat werd al gedaan bij "10 neo's om in de gaten te houden" – of zoiets. Hier zou dat ook leuk zijn, met wat zelfspot erbij (scoort altijd), of een schouderveegje als bv Tejada het echt goed doet.

Doen, Youri !

Secondant 28 augustus 2020 om 08:50

Niemand noemt Impey? Kost 500.000, heeft een vrije rol en in de etappe die Van Aert won in Parijs-Nice was hij de enige die nog een beetje in de buurt kwam. Blind opstellen, die Impey.

Krul 28 augustus 2020 om 08:56

Inderdaad. Heb Degenkolb ook maar in de sprintploeg gedaan. Kost 750 en verdient zelfs punten als Ewan wint. Vind de groep sprinters na de top nogal duur. Trentin, Colbrelli, Kristof allemaal 3 miljoen.

Krul 28 augustus 2020 om 08:53

Waarom is Nizzolo zo duur?

reusjen 28 augustus 2020 om 08:59

Waarschijnlijk omdat hij net Europees kampioen is.

Romāns Vainšteins 28 augustus 2020 om 09:08

Hij is het waard, Nizzolo gaat voor groen, wint dit nipt van een eveneens daarvoor strijdende Colbrelli en een uitgebluste afstappende Sagan en pakt twee etappes.

Uit coulance voor de rest speel ik zelf geen wielerspelletjes.

Krul 28 augustus 2020 om 09:38

@reusjen – maar zijn die bedragen dan na het EK nog aangepast?

William van Schenkhof 28 augustus 2020 om 09:41

Nee, die bedragen stonden al vast voor het EK. Ik heb hem in ieder geval niet gekozen.

Massimo Bataille 28 augustus 2020 om 12:00

Omdat Nizzolo dit jaar ( en eigenlijk ook vorig jaar) gewoon goede resultaten rijdt.

Won dit jaar al een etappe in Down Under en Parijs-Nice en 2de plaats in Kuurne-Brussel-Kuurne.
En na de break 5de in Sanremo en nu italiaans en europees kampioen.

Vorig jaar ook best veel ereplaatsen en 7x top-10 in TdF en Giro, die hij beide wel niet finishte.

meestre 28 augustus 2020 om 15:50

Ik ben het toch eens met de reactie hierboven . De tips moeten goedkoop zijn !

En beetje een tegenvaller maar de man die je zeker moet zetten dit jaar is Valentin Madouas !!!!!!! Die moest in zijn top 10

Peter Posma 29 augustus 2020 om 11:31

Laatste tips graag voor de verrassende puntenpakkers dit seizoen