Tour 2020: Thibaut Pinot kan streep zetten door klassementsambities

zaterdag 5 september 2020 om 16:45
Tour 2020: Thibaut Pinot kan streep zetten door klassementsambities

foto: Cor Vos

Thibaut Pinot gaat deze Tour de France niet winnen. De kopman van Groupama-FDJ zakte in de achtste etappe op de Port de Balès door het ijs en werd in no-time op grote achterstand gereden.

Pinot was in de eerste etappe naar Nice al ten val gekomen, waarna de Fransman zich in volgende etappes regelmatig bij de medische wagen liet zien. Op de Port de Balès maakte Pinot kenbaar last van zijn rug te hebben.

De renner van Groupama-FDJ stond voor aanvang van deze etappe op de negende plaats, slechts dertien seconden achter geletruidrager Adam Yates.

Het lossen van Pinot is niet de enige tegenvaller voor Groupama-FDJ zaterdag. Het Franse WorldTour-team zag William Bonnett halverwege de etappe opgeven.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Wheely 5 september 2020 om 17:00

Sneu voor hem, zo’n lieve vent.

Hadden ze toch maar Demare meegenomen.

Ab Normaal 5 september 2020 om 18:13

Karma

Lalsacien 5 september 2020 om 17:07

Thibaut Pinot is menselijk…

vincenzo 5 september 2020 om 18:07

Ziek?

Marco Willems 5 september 2020 om 18:09

Gaf een signaal dat het aan de rug lag, zonde weer voor hem want je gunt hem een goede Tour na vorig jaar.

Ook nog eens Gaudu die gevallen is en vierkant rondrijdt. Dan maar aanvallen met Madouas en Reichenbach om nog iets te redden van de tour

koos1 5 september 2020 om 18:12

De Tour en Pinot blijft een combinatie die nooit zal slagen.
Tip voor Pinot: afstappen, herstellen en naar de Giro.

Gilberto 5 september 2020 om 18:17

Ongelofelijk jammer. Het mag niet zo zijn voor 1 van mijn favoriete renners.
Benieuwd hoe hoog Bardet en Martin de Fransche eer kenne houwe.
Had bijna de tv uit wille gooie, en dan ook nog eens definitieve bevestiging dat Dumoulin het niet ken, bleh. Maar dan toch ook gezien dat het misschien nog een leuke man tegen man strijd ken gaan worde. Al had Roglic vandaag volgens mij al wat strotte door kenne bijte, stom dat hij dat niet deed

Jungle Man 5 september 2020 om 18:18

Balen, pinot is nl geen saaie renner.

SjorsPatate 5 september 2020 om 18:18

Erg jammer voor Pinot! Verliest wel weer gelijk mijn sympathie door non-stop moeilijke bekken te trekken naar de camera. Wat is dat toch voor toneelspel bij die fransen altijd.

Lalsacien 5 september 2020 om 19:58

O ja, want hij had het niet moeilijk zeker???
Dit was zijn jaardoel! Mag hij niet lijden op de fiets? Ik vind stalen gezichten op de fiets niet leuk.

wielrenner 5 september 2020 om 18:19

Ik zou wel eens willen weten wat zijn salaris is, zeker nu citroén er weer met een bak geld inkomt.

Domestique 5 september 2020 om 18:29

Citroën komt erbij bij AG2R…

Domestique 5 september 2020 om 18:31

Toch zowat de ultieme Tour-anti-held stilaan. Hoewel het uiteraard afwachten blijft hoelang Porte nog op zijn fiets blijft zitten tijdens deze Tour…

S. Morgenstern 5 september 2020 om 18:31

Dan maar revanche in de Alpen. Go Pinot!

oborobo 5 september 2020 om 18:50

Pi NO!

Murcia 5 september 2020 om 18:53

Hij moet wel het ultieme slachtoffer van de Wet van Murphy zijn, elk jaar in de Tour lijkt het nu mis te gaan op die ene podium plek in 2014 na.

Hollow Knight 5 september 2020 om 18:56

Tjah, ploegen die alles inzetten op overschatte klassementsmannen krijgen vaak de boomerang terug in hun gezicht.

Demare zal wel met enige frustratie naar deze Tour kijken.

Lalsacien 5 september 2020 om 20:05

Overschat is niet het juiste woord. Menselijk vind ik beter. Ik heb geen klik met robots op de fiets!
Fouten, lijden, afzien en vreugde dat vind ik het aantrekkelijke aan wielrennen! Tja dat je dan teleurgesteld wordt dat hoort erbij. Ik moet af en toe denken aan kinderen die altijd voor de winnende ploeg zijn. Overheersing door een(of twee) ploeg(en) of renners vind ik helemaal niets.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair