Tour 2020: Fabio Aru stapt in de bezemwagen

zondag 6 september 2020 om 14:32
Tour 2020: Fabio Aru stapt in de bezemwagen

foto: Cor Vos (archief)

Fabio Aru heeft de negende etappe van de Tour de France niet uitgereden. De Italiaan van UAE Emirates kwam in de openingsfase achter een op hol geslagen peloton te rijden en verloor op het vlakke al meerdere minuten. Daarna gaf hij er op de eerste klim de brui aan.

De opgave van Aru was geen verrassing. Na de vlakke start vanuit Pau raakte de beoogde kopman al snel het contact met het peloton kwijt. De Franse regie besloot om het beeld van Aru vlak voor de bezemwagen meermaals in beeld te vangen, tot ergernis van de klimmer.

Aru is de negende uitvaller van deze Tour de France. In de eerste Pyreneeënetappe werden vier opgaves gemeld.

Dit artikel delen:

14 Reacties

wielrenner 6 september 2020 om 14:46

De eeuwige belofte met een veel te hoog salaris!

Brabander 6 september 2020 om 15:10

Belofte? Heeft wel gewoon een Grote Ronde op zijn naam hè. Daarna echt volledig teruggevallen. Dat wel

Harm Zijlstra 6 september 2020 om 15:56

De aangewezen kopman, gelukkig hebben ze nog een plan B voor het AK.

Dikke Vrouw 6 september 2020 om 16:50

Een plan A

Ivanoviclover 6 september 2020 om 16:36

Mogen we vragen stellen bij die éne grote piek en dan niets meer of is dat eigen aan het wielrennen.

Brabander 6 september 2020 om 16:40

Dat mag. Maar dat was toch niet zo’n eenmalige piek? Hij was toen echt een ‘coming man’

oscarito1908 6 september 2020 om 18:38

En bij Astana. Vrij verdacht allemaal.

Deel Koeper 6 september 2020 om 18:52

5 keer top 5 in een grote ronde vind ik geen eenmalige piek.

Scott Sunderland 6 september 2020 om 16:54

Ik denk niet dat Aru bij deze ploeg zal blijven. Hij werd tevergeefs als bliksemafleider gebruikt voor Pogacar deze Tour. Daar trapte niemand in. Ik zie hem wel teruggaan naar Italië in een PCT ploegje. Of stoppen als het echt niet meer gaat.

Murcia 6 september 2020 om 17:19

Ook na de operatie blijven de resultaten uit, dit lijkt een nachtkaars te gaan worden.

Charlie33 6 september 2020 om 18:16

Aru is de reïncarnatie van Damiano Cunego.

Lalsacien 6 september 2020 om 18:26

Daar had ik ook associaties mee. Cunego was na zijn Giro winst nog een degelijke renner.
Aru valt nu wel ver terug alhoewel hij ook de gele trui heeft mogen dragen en etappe winst heeft geboekt.

oscarito1908 6 september 2020 om 18:40

Cunego won wel drie keer Lombardije en nog de Amstel.

KnightBiker 6 september 2020 om 21:59

En een mooie etappe op de alp d’Huez geloof ik…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair