Tour 2020: Devenyns stopte even om Alaphilippe te zien winnen op mobiel van fan

zondag 30 augustus 2020 om 19:56
Tour 2020: Devenyns stopte even om Alaphilippe te zien winnen op mobiel van fan

foto: Cor Vos (archief)

Dries Devenyns heeft zijn ploeggenoot Julian Alaphilippe de tweede etappe van de Tour zien winnen, terwijl hij ver in de achtergrond reed. Devenyns stopte namelijk aan de kant van de weg, om vervolgens samen met een toeschouwer via een mobiel naar de laatste 500 meter van de rit te kijken. “Ik schreeuwde het uit!”, zei hij na afloop bij Eurosport.

“Hij maakt het toch weer af, en dat als Fransman in FrankrijkDit is een emotionele overwinning. Niet alleen na de dood van zijn vader, maar ook als bevestiging na een moeilijk jaar. Ik denk dat er traantjes zullen vloeien”, aldus Devenyns tegen Sporza. “Julian was de hele dag nerveus, want hij voelde zich sterk. Alleen wisten we niet zo goed wat we moesten doen met Asgreen in de kopgroep.”

Uiteindelijk werd de groep met Asgreen ingerekend voor de laatste twee beklimmingen. Devenyns nam op de Col d’Èze het heft in handen, waarna Bob Jungels op de slotklim van de Col des Quatre Chemins de definitieve aanval van Alaphilippe inleidde. Op dat moment was Devenyns al gelost. De 37-jarige helper besloot daarom om de finale te kijken op de mobiel van een toeschouwer.

Dit artikel delen:

12 Reacties

japio 30 augustus 2020 om 20:05

Leuk voor hem, maar in dit tijdperk van Corona niet zo handig. We praten over ‘in je bubbel’ blijven, dan past dit niet.

mik-hail-tal 30 augustus 2020 om 20:42

Geeuw.

pirazzi 30 augustus 2020 om 20:06

Titel kan anders, hij kwam wel over de finish.

Joachim 30 augustus 2020 om 20:13

Schitterend verhaal! In normale tijden althans, nu misschien beetje not done met de coronaregels.

Cochise 30 augustus 2020 om 20:14

Weer beresterk gereden van Devenyns. Zijn kopbeurt in Lombardije was ook al van het strafste knechtenwerk dat ik post-corona gezien heb.

Turtlehead 30 augustus 2020 om 20:20

… van een Belg (edit: Belgische ploeg) neem ik aan ;)

vocsnor 30 augustus 2020 om 20:19

Schitterend verhaal in normale tijden. Nu zou het eigenlijk niet mogen. Maar wij in Nederland weten ondertussen wel dat voor topsporters andere regels gelden

Etika 30 augustus 2020 om 20:22

Als je uren met een nerveuze Alaphilippe rond jou moet rijden ben je je geld meer dan waard.

robing 30 augustus 2020 om 20:40

https://www.insider.com/richaun-holmes-quarantining-nba-bubble-food-delivery-2020-7

Bij de nba zouden ze quick step nu allemaal eruit halen als hij daarna samen met zijn team gegeten heeft

SnellePelle 30 augustus 2020 om 21:01

Hoe stom kan je zijn…

Frank V 30 augustus 2020 om 21:10

Ben best voorzichtig en respecteer mijn bubbel maar mijn eerste reflex was niet: ‘ooooh Deveneyns!!’

Als iemand je de weg vraagt, loop je dan weg?

Panache 30 augustus 2020 om 21:13

Leuk dat enthousiasme, maar oliedom. 1 op de 400 personen loopt besmet rond. Dit risico kan je niet maken tegenover je ploeggenoot met Geel.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair