Tour 2019: Van Aert ziet vertrouwen in Groenewegen beloond worden

vrijdag 12 juli 2019 om 18:32

Wout van Aert en Jumbo-Visma bleven vertrouwen houden in Dylan Groenewegen, en zagen dat vertrouwen vrijdag beloond worden. Groenewegen won namelijk de zevende etappe in de Tour de France. “Ons vertrouwen is beloond”, vertelt Van Aert tegenover Sporza. “Dylan viel de eerste dag, maar we hadden heel veel vertrouwen in hem.”


“Dit geeft een heel goed gevoel”, gaat hij verder. “Het is echt machtig om de Tour op deze manier te beginnen. De ploeg rijdt fantastisch, zo reed Tony Martin bijvoorbeeld de hele dag op kop. Ik kwam zelf eigenlijk vroeger op kop dan de bedoeling was, maar mijn finish lag op 2,5 kilometer van de meet, en dat heb ik gehaald. Daarna kon de rest hun ding doen. Blijkbaar maakt hij het mooi af daarna. Hij zette op tijd zijn sprint in en dat was het voordeel.”

“Morgen is het de hele dag op en af”, blikt Van Aert tot slot vooruit naar de etappe van zaterdag. “Het lijkt een beetje op die rit in de Dauphiné, maar het zal toch eerst even kijken naar het koersverloop zijn.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Romāns Vainšteins 12 juli 2019 om 18:32

Wat zou Teunissen er van vinden ?

Jori 12 juli 2019 om 19:45

‘Een beetje vermoeid ben ik, maar vooral heel erg blij. Zeker ook voor Dylan. We hebben geleerd van de vorige keer. Quick-Step kwam over ons heen. We zaten misschien iets te ver, maar je kon zien dat hij de sterkste was. Toen ik de video zag, dacht ik dat Caleb Ewan won maar gelukkig was het Dylan.’

Martino87 12 juli 2019 om 18:42

Ik vind interviews leuk hoor, maar wat voegt dit artikel toe?

assen 12 juli 2019 om 18:46

Goede vraag Romans. Ik denk toch dat Teunissen dubbele gevoelens heeft, omdat Dylan zo slecht zijn wiel houdt. Om moedeloos van te worden.

Op de laatste dag, als Wout, Dylan, Jansen en Mike nog in koers zijn (afkloppen), dan zijn de opstakels gering en zullen we zien wie er nog over Teunissen heenkomen. ;-)

Spaakje 12 juli 2019 om 18:54

Ik denk niet dat Teunissen daar wat van vindt. Trein houdt hem perfect van voren en hij heeft Teunissen niet nodig aan het einde. Niet elk sprinter hoeft ook in het wiel van zijn sprintaantrekker te beginnen natuurlijk. Teunissen kruipt nog wel even slim in het wiel van Groenewegen en stopt daarna zodat er niemand kan profiteren.

Niklas 12 juli 2019 om 19:10

Boekenwijsheid!

Tinus1984 12 juli 2019 om 18:46

Ik zou morgen voor eigen succes gaan wout

The Whaler 12 juli 2019 om 20:37

Ik hoop dat hij mag gaan voor eigen succes. Misschien samen met Tony in ontsnapping mee gaan. Rest lekker bij kruissie laten.