Tour 2019: Dennis geeft op na discussie met ploegleiding

donderdag 18 juli 2019 om 17:44
Tour 2019: Dennis geeft op na discussie met ploegleiding

foto: Cor Vos

Het was een opvallende mededeling tijdens de twaalfde etappe van de Tour de France: opgave Rohan Dennis. De Australiër besloot nog voor de eerste Pyreneeëncols uit de wedstrijd te stappen. “We zijn ook in de war. We hebben nog op hem ingepraat, maar hij wilde stoppen”, zo vertelt ploegleider Goradsz Stangelj na afloop aan de verzamelde pers.


Bahrain Merida liet tijdens de etappe al weten in het duister te tasten wat betreft de opgave van Dennis. “We hadden tijdens de rit een discussie, waarna hij is afgestapt. We hebben nog op hem ingepraat, maar hij wilde stoppen en is dan ook afgestapt”, aldus een verbouwereerde Stangelj.

De oud-prof is teleurgesteld in zijn poulain. “We rekenden op een grootse prestatie van hem in de tijdrit van aanstaande vrijdag. We zijn teleurgesteld in Rohan. Het is niet mogelijk om iedereen blij te maken. Rohan wil alles 100% hebben, maar het is niet makkelijk om daaraan te voldoen.”

Geen commentaar 
Dennis zelf weigerde na afloop commentaar te geven. De regerend wereldkampioen tijdrijden stapte af in de bevoorradingszone, zonder zijn ploeg in te lichten. De ploegleiding zag niet veel later de fiets van Dennis staan, maar de renner zelf was enige tijd spoorloos. Dennis weigerde na afloop van de etappe te praten met Stangelj.

Dit artikel delen:

98 Reacties

hartstikkebedankt 18 juli 2019 om 17:46

Dennis gooit hier toch ook zijn eigen glazen mee in, gezien de dag van morgen. Als je het echt niet eens bent met de ploegleider dan trek je desnoods de oortjes uit en rijd je uit, lijkt me.

De gozer zelf had qua materiaal en kansen overigens het beste naar EF kunnen gaan maar daar lag nog wat Garmin historie geloof ik

mus van de maasstad 18 juli 2019 om 17:47

Blijf het een raar verhaal vinden. Begon even bang te worden dat hij gehoord had dat hij betrapt was op doping aangezien hij ook spoorloos was. Gelukkig is dat niet het geval.

aardappeljager 20 juli 2019 om 08:46

Misschien een van de renners die zonder het te weten wat toegediend kreeg. Daar achter is gekomen en direct is afgestapt.

Bertvd 18 juli 2019 om 17:48

Lekker professioneel

oscaritoforlife 18 juli 2019 om 17:49

Wat een vage shit

koos1 18 juli 2019 om 17:49

Totaal onduidelijk wat er nu precies aan de hand is of gebeurd is.
Geen idee hoelang hij daar nog een contract heeft, maar denk niet dat Dennis volgend jaar nog bij Bahrein rijd. Zou zelf kunnen dat hij vandaag zijn laatste kilometers voor de ploeg heeft gereden. Maar het blijft natuurlijk gissen, naar de echte reden.

ChefSpijker 18 juli 2019 om 17:52

Hij reed in het begin van de etappe nog gaten dicht toen Caruso of Teuns niet mee zat, samen met Mohoric. Zal ie boos zijn geweest dat ie zich niet volledig mocht sparen voor de dag van morgen? En gewoon Fuck you gezegd heeft toen de vlucht weg was en daarna afgedraaid is.

Klinkt wel erg onprofessioneel allemaal.

Jean Dumas 18 juli 2019 om 19:15

Zou best wel eens kunnen.

BenderBeach 18 juli 2019 om 23:16

Ik denk juist andersom: Dennis wilde vandaag lekker koersen, maar ploegleiding floot hem terug vanwege morgen… hoe dan ook, erg vage sjit

Fassa Bortolo 18 juli 2019 om 17:53

Ik concludeer hieruit dan Dennis zich niet goed voelde en wilde afstappen. De ploegleiding heeft hem vervolgens proberen om te praten om door te gaan.

Niet dat Dennis is afgestapt omdat hij een discussie had met de ploegleiding

Laatste man 18 juli 2019 om 17:53

Zal wel wat mis zijn met de tijdritspullen? Of kwaad vanwege mislukt klassement?

de nieuweMerckx 18 juli 2019 om 17:54

Stangelj, nog zo een d****gkanon van vroeger…. Bizar verhaal, maar het draait al een seizoen lang niet zo lekker bij Dennis. Lijkt me overigens een norse kerel.

Emergo 18 juli 2019 om 18:28

Waarom zet je de letters ‘oping’ er ook niet in ???

RefleX 18 juli 2019 om 21:17

Bedankt voor je waardevolle toevoeging aan deze website. Het D woord gebruiken was echt een meerwaarde.

Turtlehead 18 juli 2019 om 21:58

haha, dank @emergo, ik zat al te puzzelen en kon nix bedenken. Inderdaad beetje triest @nieuweMerckx…

Pseudo Niem 18 juli 2019 om 22:02

Wat f*cking slecht om die k*t letters g*dverdomme te verstoppen achter t*fus sterretje.

Nu weet echt niemand wat er staat geschreven.. Zo zonde, nie-mand…

jessevdalen 18 juli 2019 om 17:55

Klinkt als een verwend nest

jozsef 18 juli 2019 om 17:55

Gewoon niet in vorm denk ik, daarom afgestapt om gezichtsverlies te ver komen morgen.

Brabander 18 juli 2019 om 18:00

Zoiets hoor je toch niet vaak. Wel erg nieuwsgierig naar de komende afwikkelingen

bartp25 18 juli 2019 om 18:00

Dit is een gok: Dennis probeerde mee te glippen in de kopgroep, dat kwam hem op kritiek te staan. Dit is vervolgens uitgedraaid op een hoogoplopende ruzie waarna hij de brui er aan geeft.

Veloburto 18 juli 2019 om 18:30

Dat was ook mijn redenatie

McMulenga 18 juli 2019 om 19:33

Hier zat ik ook aan te denken. Ik denk dat hij wilde ontsnappen maar het niet mocht.

Olly 18 juli 2019 om 18:00

Laten we ff het commentaar van RD zelf afwachten. Of wil er iemand een pooltje maken met de diverse redenen :-))

Veloburto 18 juli 2019 om 18:30

Als we gaan afwachten heeft dit forum geen nut.

Olly 18 juli 2019 om 18:41

@veloburto. Hahaha ja je hebt gelijk. Op deze manier hebben 2X de kans om te discussiëren. 1X zonder dat we de reden weten, en daarna om te zeggen dat we het een idiote reden vinden:-)

Kingstown 18 juli 2019 om 18:41

@veloburto:

Wat heeft het voor zin om als een stel roddeltantes over iets te gaan speculeren waar we niets vanaf weten?

Cycleops 18 juli 2019 om 20:23

Je eerste dag op een forum?

Veloburto 18 juli 2019 om 21:42

Nee, het is niet mijn eerste dag op dit forum. Mijn punt is dat je bij geen enkel bericht alle ins and outs kent, dus anders nooit zou kunnen discussieren

Pietspeed 18 juli 2019 om 21:45

Goed gezien olly :-)

aardappeljager 20 juli 2019 om 08:49

Lekker speculeren met z’n allen om er straks achter te komen dat we er allemaal naast zaten en weer opnieuw beginnen. Ik heb mijn vermaak dan weer gehad

krypton 18 juli 2019 om 18:02

Wel hilarisch dat hij net bij de bus wegloopt (samen met zijn begeleider/zaakwaarnemer) in een T-shirt van de ploeg met op de achterkant “It’s not about me, it’s about us”.

Samlambeej 18 juli 2019 om 18:49

Nee?

krypton 18 juli 2019 om 22:11

Vond ik zeker wel. Want hij denkt duidelijk meer aan zichzelf dan aan zijn team.

kielabokki 18 juli 2019 om 18:02

En die wil werelduurrecord en klassement proberen.

RefleX 18 juli 2019 om 18:06

Opvallend in dat interview is dat hij daar aangeeft dat het niet zeker is dat dit wordt gesteund door zijn ploeg en of het met de spullen van de ploeg is (lees: de fiets).

Als het klopt dat de TT fiets van Merida zoals de Gendt aangeeft zoveel trager is dan snap ik gelijk de uitleg van dat interview.

Overigens als hij uitstapt puur uit onvrede voor de TT fiets is dat wel kansloos. Je zet een waardevolle sponsor zo wel voor het blok.

Sagan=hulk 18 juli 2019 om 18:04

Hij zal wel boos zijn dat hij al het hele seizoen op een belabberde tijdritfiets moet rijden. Maar dat wist hij toch op voorhand toen hij bij Bahrain Merida tekende? Kennelijk zorgden de euro’s in het contract ervoor dat hij niet meer helder kon nadenken over het sportieve. En nu wordt hij waarschijnlijk al een heel jaar norser en norser met elke tijdrit die hij afgewerkt heeft. Dit is uiteraard een beetje begrijpelijk, dezelfde wattages trappen als voorbije jaren, maar toch trager rijden, dat lijkt me enorm frustrerend. Maar zoals reeds gezegd, dit had hij moeten zien aankomen.

Desondanks je het kan zien aankomen vind ik het niet bepaald eerlijk. Er moet hier dringend iets aan gedaan worden. De laatste jaren is het tijdrijden meer een strijd geworden tussen de fietsenmerken om een zo goed mogelijke fiets te maken ipv een eerlijke strijd tussen de renners zelf. Tijdrijden begint meer op F1 te lijken en dat is toch een vrij negatieve tendens. Vooral de Bianchi fiets van Jumbo Visma springt erboven uit.

RefleX 18 juli 2019 om 18:08

Precies dit, je weet waar je aan begint. Frustrerend inderdaad maar je kan beter samenwerken met het merk om de beste TT fiets te bouwen dan hun toewijding op deze manier af te branden. Hij zet iedereen zo in een lastige situatie. Merida is een topmerk die echt wel fietsen kunnen maken. De TT fiets heeft gewoon wat te weinig aandacht gehad denk ik.

havana 18 juli 2019 om 18:41

Is dat terecht? https://bit.ly/2XRBp7q

Sagan=hulk 18 juli 2019 om 19:02

Op het Australische kampioenschap tijdrijden reed Dennis blijkbaar dezelfde wattages als vorig jaar op z’n BMC fiets, maar zijn tijd was wel 45 seconden trager. Het verhaal van Dennis houdt dus zeker en vast steek. Alleen had elke harde wielervolger dit zien aankomen, dus moet Dennis daar nu niet over beginnen janken. Vermoedelijk is de sfeer binnen de ploeg ook niet top.

Romāns Vainšteins 18 juli 2019 om 20:29

Gewoon afschaffen die ttkrengen

DeGroteMolen 18 juli 2019 om 18:04

Dennis zal mogelijk een goede aanbieding op zak hebben en een arbeidsconflict willen forceren om weg te kunnen? Een Van Aert-je doen, zeg maar?

S. Morgenstern 18 juli 2019 om 18:18

Volgens mij heet dat al een Dennisje.

Polleke 18 juli 2019 om 18:08

Bij Garmin halfweg seizoen vertrokken, bij BMC halfweg uit de Tour gezet (ziek, maar eigenlijk onhandelbaar), nu weer hetzelfde… denk dat het probleem Rohan Dennis zelf is…

Chaba 18 juli 2019 om 18:17

Er is duidelijk wel wat mis. Eigen ambitie boven het team?

Merlinappa 18 juli 2019 om 18:18

Begin je zo langzamerhand wel te denken ja..

Sonsbach Allstars 18 juli 2019 om 18:21

Daar zou je zo maar eens gelijk in kunnen hebben

oborobo 18 juli 2019 om 18:19

Wil naar Jumbo-Visma!

the student 18 juli 2019 om 18:23

Deze gast moet je er niet bij hebben… slecht voor de moraal.

Moosje07 18 juli 2019 om 18:31

Lijkt mij de perfecte knecht voor grote rondes, als hij zelf maar accepteert dat hij knecht is…. Tijdritten voor eigen kansen en bij Jumbo-Visma kan hij ook TTT’s winnen. Zou wel bruut zijn als je Roglic, Dumoulin en Dennis in 1 ploeg hebt.

the student 18 juli 2019 om 18:32

Dit is dus typisch een jongen die niet accepteert dat hij buiten de tijdritten knecht is

Matje VdP 18 juli 2019 om 20:16

@Moosje07 Je vergeet Martin en van Aert…

Turtlehead 18 juli 2019 om 22:02

lol

NetNiet 18 juli 2019 om 18:23

Als wereldkampioen tijdrijden lijkt het mij sterk dat je slechts om een discussie opstapt, een dag voor de tijdrit. Als die discussie de reden is mag je toch wel aannemen dat de ploegleiding iets gezegd zal hebben dat hem totaal niet aan staat. Blijft allemaal heel vaag en puur speculeren zolang Dennis zn verhaal niet doet

tdola 18 juli 2019 om 18:28

Opvolger van dumoulin bij sunweb?

Franco Ballerini 18 juli 2019 om 18:49

Dumoulin gaat niet weg bij Sunweb

maklukzat 18 juli 2019 om 18:30

Blijft apart slag volk die tijdrijders. Zijn wat autistisch ingesteld. Geruchten zijn er al wat langer dat Dennis niet tevreden is over de tijdritfiets.

Scott Sunderland 18 juli 2019 om 18:32

Het begon wat mij betreft al vreemd te worden toen hij duidelijk aangaf voor een klassement te willen gaan. En toen hij zo goed in Zwitserland reed én Nibali aangaf voor etappezeges te gaan in de Tour, toen leek het moment daar voor hem om op te staan als klassementsrenner. En toen ontkrachtte hij het doodleuk weer. En reed op onbegrijpelijke wijze ontzettend slecht rond in deze Tour. Alsof hij echt geen zin meer had. Vreemd hoor.

Hij is nieuw in de ploeg en heeft nog een contract voor 2020. Maar hoe dat nu verder moet ??

Tijmuh 18 juli 2019 om 20:58

Mee eens. Na zijn sterke optreden in Zwitserland, leek dit het moment voor hem om zijn kalssementsambities waar te gaan maken. Ik had hem nog wel opgenomen in mijn tourpoel, maar hij heeft de hele tour lopen prutsen en nu dit!? Vreemd.

andre77 18 juli 2019 om 18:38

Duidelijk. Hij durft niet tegen van Aert in de tijdrit.

  • 1
  • 2