Tour 2019: BORA-hansgrohe compleet met Burghardt en Schachmann

vrijdag 28 juni 2019 om 20:40
Tour 2019: BORA-hansgrohe compleet met Burghardt en Schachmann

foto: Cor Vos

Bij BORA-hansgrohe staat de Tour de France voornamelijk in het teken van Peter Sagans jacht op een zevende groene puntentrui, waarmee hij alleen recordhouder wordt. Die eer moet hij nu nog delen met Erik Zabel. Vandaag maakte de ploeg de laatste namen van de Tourselectie bekend.


Afgelopen week maakte BORA-hansgrohe telkens enkele namen bekend. Dinsdag werd afgetrapt met Emanuel Buchmann en Patrick Konrad, die voor het mooie weer moeten zorgen in de bergen en het klassement. Een dag later kwam daar de snelle tandem Peter Sagan-Daniel Oss bij, weer een dag later gevolgd door de Oostenrijkers Gregor Mühlberger en Lukas Pöstlberger. De selectie werd vandaag compleet gemaakt met Marcus Burghardt en Maximilian Schachmann.

Selectie BORA-hansgrohe voor de flag-fr Tour de France 2019
flag-de Emanuel Buchmann
flag-de Marcus Burghardt
flag-at Patrick Konrad
flag-at Gregor Mühlberger
flag-it Daniel Oss
flag-at Lukas Pöstlberger
flag-sk Peter Sagan
flag-de Maximilian Schachmann

Dit artikel delen:

24 Reacties

Verweggistan 28 juni 2019 om 20:42

Opvallend geen Bodnar maar Postlberger.

LB108 28 juni 2019 om 20:48

Was er vorig jaar ook al bij..

Verweggistan 28 juni 2019 om 20:58

Ja, maar ik vind Postlberger niet echt opvallend dit jaar, de andere renners had ik wel verwacht en werden ook hier en daar al genoemd in voorselecties enz.

Blaudzun 28 juni 2019 om 20:48

Geen Bodnar

Nikolai 28 juni 2019 om 20:48

Vooral opvallend: geen Sam Bennett. Toch één van de betere sprinters dit jaar.

Ab Normaal 28 juni 2019 om 21:36

Totaal niet opvallend omdat dat al voor het seizoen duidelijk was.
Bennett rijdt de Vuelta

rennerske 28 juni 2019 om 20:53

Lekker ploegje: 2 ritzeges. Groen voor Sagan, Buchmann 10e.

Random wielerliefhebber. 28 juni 2019 om 20:59

Luxeprobleem met zowel Postlberger en Bodnar in goede vorm

rosencrantz 28 juni 2019 om 21:34

Kan je toch Burghardt of Oss thuislaten, die rijden niet meer als vanouds. Bodnar is natuurlijk niet de jeugd, maar wel beter voor de TTT, lijkt mij. + reed een geweldig weekend in de Hammer Limburg, voor wat het waard is.

LB108 28 juni 2019 om 21:46

Was of Burghardt of Bodnar denk ik. En mss heeft de nationaliteit er dan ook iets mee te maken..

Titaantje 28 juni 2019 om 21:27

Posti-power!

zipp404 28 juni 2019 om 22:15

Oeii Ion Gottlich dus toch niet op tijd in vorm geraakt… ;)

Zinie 28 juni 2019 om 22:50

P Konrad is in topvorm, hij was al eens 7e in de giro en dit jaar zie ik hem dat wel evenaren in de tour. Voor de scorito spelers een must have in combinatie met Pjetro.

rahimns 28 juni 2019 om 22:58

Met Konrad, Buchmann en Schachmann heeft Bora toch een heel sterk klimmersblok, dan ook nog eens prima mannen voor de TTT. Dit is zeker een ploeg om rekening mee te houden, die rij je er niet zomaar af.

west 29 juni 2019 om 00:04

Wanneer heeft Sagan voor het laatst zonder Bodnar gekoerst? (Buiten NK’s om)

Taliesin 29 juni 2019 om 00:06

Ik vind dit echt een beresterke ploeg, zoveel sterke namen.
Beste ploeg samen met Astana en Ineos?

Sonsbach Allstars 29 juni 2019 om 07:12

Aiaiai wat een ploeg

pirazzi 29 juni 2019 om 08:14

Spreekt Peter Sagan eigenlijk Duits? Engels en Italiaans wel en Tsjechisch/Slowaaks natuurlijk. Maar zijn Duitse en Oostenrijkse ploeggenoten zullen dan wel in het Engels communiceren met hem en Oss in het Italiaans.

Wheely 29 juni 2019 om 09:23

Die Oostenrijkers zullen ook wel Italiaans kunnen toch? Volgens mij spreekt de hele ploeg in Tirols dialect om het makkelijk te houden.

west 29 juni 2019 om 09:34

Slowaken spreken over het algemeen heel redelijk Duits. Krijgen ze daar ook op school.

Corvd 29 juni 2019 om 09:05

Wat verwachten jullie kenners van Schachmann? Rijdt een superseizoen, maar wat zal zijn rol in het team zijn?

Wheely 29 juni 2019 om 09:24

Schachmann wint een rit.

FrankSteenbergen 29 juni 2019 om 11:55

Tsjonge, Sagan, Schachmann en Muhlberger zijn allemaal op te schrijven voor de heuveletappes. Of zou alleen Sagan wat mogen doen…?

koos1 29 juni 2019 om 12:11

Schachman voor de ontsnappingen in het (midden)gebergte en voor de aanval in de heuveletappes. Als een kopgroep word teruggepakt kan Sagan altijd nog voor de winst meesprinten.
Met deze ploeg kan Bora zomaar meerdere etappes (op alle terreinen) en de groene trui winnen.