Tour 2018: Jens Keukeleire verlaat Tour

maandag 16 juli 2018 om 17:50

foto: Sirotti

Jens Keukeleire zal morgen niet van start gaan in de Touretappe naar Le Grand Bornand. Zijn ploeg Lotto Soudal meldt dat hij gisteren bij een val een breuk in de kop van het kuitbeen heeft opgelopen. Daarnaast heeft hij een kneuzing in zijn dijbeen.


Keukeleire smakte gisteren na vijftien kilometer tegen het asfalt, in dezelfde valpartij waar Richie Porte bij betrokken was. Keukeleire reed de etappe desondanks uit. Hij zal de komende twee weken een brace dragen en de vier daaropvolgende weken enkel niet-belastende oefeningen mogen doen.

“Ik was naar de Tour gekomen om mijn voorjaar – ook geteisterd door pech – in de vergeethoek te fietsen, en dus is het zeer sneu dat ik moet opgeven”, aldus de West-Vlaming. “Het is vroeg om nieuwe plannen te maken, maar ik hoop de slotfase van het seizoen nog mee te pikken en daarna een goeie winter door te maken.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

leegloper 16 juli 2018 om 17:56

Leuk, die kasseienrit in de Tour.

Lalsacien 16 juli 2018 om 18:08

Met een breuk al die stroken overleven, wat een bikkel!

Scott Sunderland 16 juli 2018 om 18:28

Leuk voor ons de toeschouwers zo’n kasseienrit. Spectaculair. Spannend. Maar om een Parijs-Roubaix achtige wedstrijd in de Tour te stoppen….

mschuts 16 juli 2018 om 18:28

@leegloper er was toen nog geen meter over de kasseien gereden ;)

RiGHT 16 juli 2018 om 19:03

meest interessante tourrit ooit.
jammer van de slachtoffers.

Polleke 16 juli 2018 om 19:06

Hier gaan we weer…. was het al die ellende waard ASO…?

martini151 16 juli 2018 om 19:18

Valpartij op het asfalt, dus kan elke etappe voorkomen. Daarnaast vertelde ten Dam gisteren in de avondetappe, dat hij een etappe als deze mooi vind. Terpstra horen zeggen dat het erbij hoort. En Dumoulin had er zin in

martini151 16 juli 2018 om 19:19

Wie zijn wij om te zeggen dat deze etappe niet thuis hoort in de tour. Volgens mij is dat aan de renners en ik heb er nog geen 1 horen zeggen dat het er niet in hoort!

guyremgabdel 16 juli 2018 om 19:27

Dit heeft niks met die kasseirit te maken. Schuldige was Valgren Anderson die problemen kreeg met de ketting en tot stilstand kwam. Gevolg was dat enkele renners waaronder Gerrans, Porte en Keukeleire er achter op knalden. Dat kan dus in elke rit gebeuren.
Trouwens kijk eens naar de beelden van valpartijen vanaf de fiets gefilmd. Sommige renners zitten echt te slapen op de fiets en zijn totaal niet alert.
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de rit van gisteren de spannendste rit was tot nog toe van deze Tour.

Polleke 16 juli 2018 om 20:16

Dat lijkt me niet echt een verdienste… nog saaier gaat een eerste week niet meer worden, dachten we elk jaar al, en kijk…

skylimit 16 juli 2018 om 20:38

Gisteren werd alleen van begin tot eind verschrikkelijk hard gefietst, echt spannend werd het nooit. Na een kasseistrook stokte het tempo weer en konden de gaten weer gedicht worden.

Gabriel Melching 16 juli 2018 om 21:17

@Martini
De Gendt en Vanmarcke heb ik kunnen ontdekken. Die hadden zich voor de kasseienrit erover uitgesproken.

leegloper 16 juli 2018 om 22:19

Nervositeit bij de start heeft weldegelijk met de kasseien te maken. Spannendste rit tot nu toe kan kloppen, maar dat zegt meer over de andere ritten. Het was vooral de meest onbevredigende rit met dat kijken, wachten en het jammer vinden dat de verschillen klein zijn gebleven.

Lennimator 17 juli 2018 om 00:08

Volgend jaar voorlaatste etappe over de keien!