Tour 2018: Bardet krijgt vier klimknechten mee

Door , dinsdag 19 juni 2018 om 10:11
Tour 2018: Bardet krijgt vier klimknechten mee

foto: Sirotti

De selectie van AG2R La Mondiale voor de Tour de France bestaat voor het grootste gedeelte uit klimmers. De Franse ploeg hoopt met kopman Romain Bardet hoge ogen te gooien in de strijd om de gele trui. “We zijn niet de favorieten, maar outsiders die de wedstrijd zeker hard kunnen maken”, vertelt algemeen manager Vincent Lavanu op de persconferentie.

Tony Gallopin, Alexis Vuillermoz, Pierre Latour en Alexandre Geniez moeten Bardet bijstaan in het hooggebergte. Deze klimmers wonnen allemaal al een etappe in een grote ronde. Ook regerend Belgisch kampioen Oliver Naesen maakt deel uit van de selectie. De andere knechten zijn Zwitsers kampioen Silvan Dillier en Axel Domont.

“Ik ben erg blij om er bij te zijn! Een mooie maand juli komt eraan met dit prachtige team”, schrijft Vuillermoz op Twitter.

https://twitter.com/AG2RLMCyclisme/status/1008986242430722048

Selectie AG2R-La Mondiale voor Tour de France 2018 (7 t/m 29 juli)
flag-fr Romain Bardet
flag-ch Silvan Dillier
flag-fr Axel Domont
flag-fr Tony Gallopin
flag-fr Alexandre Geniez
flag-be Oliver Naesen
flag-fr Pierre Latour
flag-fr Alexis Vuillermoz

Dit artikel delen:

31 Reacties

Etappe 19 juni 2018 om 10:14

Mooi team, denk niet dat bardet gaat winnen

tdcbolide 19 juni 2018 om 10:14

Geen Matthias Frank, toch wel verrassend

Jean Dumas 19 juni 2018 om 10:15

Ze doen er wel alles aan bij AG2R, maar ben bang dat Bardet nergens het verschil kan maken.

Jandepandaman 19 juni 2018 om 10:15

Ik tel toch meer dan vier hoor.
Domont mag je toch ook als klimknecht definiëren lijkt me.

Davide_Formolo 19 juni 2018 om 10:17

Sterk team, maar gaan aardig wat tijd verliezen in de TTT.

Kirsipuu 19 juni 2018 om 10:21

Sterk team hoor. De laatste jaren een van de smaakmakers in de Tour. Ook voor de ploegentijdrit is dit een meer dan behoorlijke ploeg. Met Geniez, Latour, Dillier, Naesen en Gallopin kan je prima aankomen.

Scott Sunderland 19 juni 2018 om 10:26

Mooie ploeg !

Sammysosa 19 juni 2018 om 10:31

Echt een hele aardige ploeg. Als Bardet verschoont blijft van pech zie ik hem weer makkelijk podium rijden, ook in dit veld. TTT zullen ze niet al te veel averij oplopen, de bergritten zie ik hem met de beste meekomen en het is natuurlijk een heel fatsoenlijk daler, wiel van Nibali kiezen en gaan. Ik sla zijn kansen iets hoger aan dan van Nibali en Porte.

TrEb 19 juni 2018 om 10:34

En misschien Latour voor de witte trui?

Rhohan 19 juni 2018 om 10:40

Goede ploeg op papier, maar er zitten jongens bij waarvan ik mij altijd weer afvraag of ze het niveau gaan behalen, dat ze zouden moeten behalen. Latour, Gallopin en Vuillermoz zijn vrij grillige klimmers.

Ivan 19 juni 2018 om 10:44

Latour maakt best kans op die witte trui. Bardet ergens tussen plaats 4 en 7?

Veloburto 19 juni 2018 om 11:04

@Ivan, denk het ook. Voor het eerst sinds jaren dat ik bijna geen toppers die voor de witte trui gaan zou kunnen noemen. Misschien Soler of Martin? Of Bernal als hij mee zou doen

kaalpani 19 juni 2018 om 11:25

Tony Gallopin een klimknecht? Volgens mij een goede alrounder die het middengebergte als zijn max. heeft. Mogelijk dat hij individuele dagen mee kan tot de finale. Maar dan zal hij de volgende dag(en) moeten passen.

ivo001 19 juni 2018 om 11:39

@Veloburto
Gaudu, Moscon, Benoot, Tolhoek, Soler, Latour, G Martin lijken mij de voornaamste kandidaten van de voorlopige startlijst. Als ik het goed begrijp zijn Calmejane, Jungels en A Yates net te oud.

Schollekop 19 juni 2018 om 11:45

Mooi team maar vrees toch dat de tijd die Bardet in de TTT en de keien van Roubaix verliest niet meer goed kan maken in de bergen. Podium zal er dit jaar niet inzitten.

josemanuelfuente 19 juni 2018 om 12:05

Als ik Bardet zie is mijn eerste gedachte altijd, “wat ben je mager”.

Jungle Man 19 juni 2018 om 12:25

sterk team.
verwacht dat BVardet, Nibali en het trio van movistar uit gaan maken wie de tour wint. Daarbij aannemende dat Froome van de ASO niet zal starten,

thijssss 19 juni 2018 om 12:27

Bardet zal zeker weer top zijn. Ik zou Domont trouwens ook wel als klimknecht aanduiden.

ONCE 19 juni 2018 om 13:16

Ik denk dat bardet het op de kasseien beter gaat doen dan men verwacht

Skedel 19 juni 2018 om 13:22

Daar heb je weinig aan als je eindeloos op Froome wacht..

dikkechaap 19 juni 2018 om 13:27

Ik denk dat Bardet het op de kasseien net zo slecht gaat doen als ik verwacht.

Lalsacien 19 juni 2018 om 14:03

Bardet werd vorig jaar derde en het jaar daarvoor tweede. Dit jaar hebben ze met de ploeg voor het eerst de doelstelling : de overwinning.
Voorgaande jaren was het nog podium en etappe winst.

LB117 19 juni 2018 om 14:05

Ik denk dat Fuglsang, Nibali en Bardet en gaan vlammen over de kasseien
Samen met Bob Jungels die bij terpstra op de bagagedrager gaat zitten de rest aan pap rijden.

Veloburto 19 juni 2018 om 15:17

Bardet vlammen over de kasseien? Ik hoop voor hem dat het droog blijft, anders zal ie daar zijn tour al vergooien

yara12 19 juni 2018 om 17:09

Al 2 x heeft deze kanjer op het podium van de tour gestaan, tijdrit een probleem maar geeft de tour glans.
ik ben voor hem al is het maar dat hij weer derde mag worden!
Buiten Valverde natuurlijk.
Yara