Tour 2017: Ondrej Cink verlaat de wedstrijd

vrijdag 21 juli 2017 om 13:10
Tour 2017: Ondrej Cink verlaat de wedstrijd

foto: Sirotti

Het is nog minder dan 350 kilometer te gaan tot het einde van de Tour de France, maar voor Ondrej Cink ligt Parijs te ver. De Tsjechische debutant van Bahrain Merida moest aan het begin van de negentiende etappe lossen uit het peloton en besloot de wedstrijd te verlaten.

Cink is de dertigste opgever in deze Ronde van Frankrijk. De reden van de opgave is voorlopig nog niet bekend. De voormalig mountainbiker stond op plaats 66 in het klassement.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Chasse_patate 21 juli 2017 om 13:15

Wie?

Il Cavaliere 21 juli 2017 om 13:19

@Chasse_patate Ga jij je maar even doodschamen als je deze renner niet kent. Groot talent die dit jaar als mountainbiker voor het eerst op de weg fietst en al meteen top-20 in verschillende World Tour koersen reed. Volgend jaar gaat hij (net als Roglic dit jaar) meedoen om de winst in de rondjes van een week.

Chasse_patate 21 juli 2017 om 13:22

Dan schaam ik me. Maar ik kijk eigenlijk niet naar mountainbiken. Wielren wedstrijden kijk ik dan wel veel. Maar erg netjes dat hij dat presteert na zo’n korte carrière op de weg.

stateofcycling 21 juli 2017 om 13:22

Wie?

Chasse_patate 21 juli 2017 om 13:26

@stateofcycling als je hem niet kent dan moet je je echt doodschamen.

tempo789 21 juli 2017 om 13:53

Haha, heerlijke humer @Chasse_patate

Cadellie 21 juli 2017 om 13:55

Cink was bezig om een MTB topper te worden, zou de evenknie van Schurter gaan worden. Helaas stopte het Multivan-Merida MTB team ermee, waardoor hij geen plek kon vinden in het MTB wereldje en zo bij Bahrain-Merida terecht is gekomen.

flashke 21 juli 2017 om 13:58

@cadellie
Ik volg het mtb niet echt, maar hoe kan het dat iemand die de evenknie van Schurter lijkt te worden nergens een contract krijgt?

Cadellie 21 juli 2017 om 14:01

@flashke
Contracten zijn schaars, maar dat verbaasde mij dus ook. (weet niet of de weg misschien na het stoppen van de ploeg zijn eigen keuze was)
Heeft vorig jaar veel mooie dingen laten zien in de Wereldbekers.

Pietertje2 21 juli 2017 om 14:31

Evenknie van Schurter lijkt mij sterk.

wielerfan95 21 juli 2017 om 14:38

Evenknie van Schurter was hij zeker niet. Cink heeft zelf gekozen om op de weg te willen gaan rijden en Bahrein durfde het wel met hem aan. Goede renner, met veel potentie om een toekomstig ronderenner te worden.

Natte spons 21 juli 2017 om 14:45

Hij Heeft lange tijd bij de eerste 20 gestaan.

Cadellie 21 juli 2017 om 16:10

Volgens mij lezen jullie niet, ZOU de evenknie van Schurter GAAN worden.

Nibs 21 juli 2017 om 17:09

Nee nee het heeft met merida te maken…ik denk dat ze hun mb team sponsoring hebben afgebouwd voor de wegploeg te kunnen financieren. Cink hebben ze gewoon meegenomen.

Pietertje2 21 juli 2017 om 19:49

@cadellie

Iemand die echt de evenknie van Schurter zou worden, zou echt wel door kunnen en willen in het mountainbiken.

Schurter staat namelijk echt op eenzame hoogte in het mountainbiken.

Headlines

Materiaalzone

Populair