Tour 2017: Edet vervangt oververmoeide Soupe bij Cofidis

woensdag 28 juni 2017 om 10:58
Tour 2017: Edet vervangt oververmoeide Soupe bij Cofidis

Nicolas Edet - foto: Sirotti

Nacer Bouhanni verliest een belangrijke pion voor zijn sprinttrein in de Tour de France. Geoffrey Soupe blijkt oververmoeid en gaat niet meedoen. Dat meldt zijn ploeg Cofidis. Nicolas Edet is de vervanger.

Soupe kon afgelopen zondag het Frans kampioenschap op de weg niet uitrijden. Na enkele testen bleek vervolgens dat hij niet fit genoeg is om aankomende zaterdag te starten in Düsseldorf.

Edet won in 2013 het bergklassement in de Ronde van Spanje. De 29-jarige Fransman staat bekend om zijn aanvalslust.

Selectie Cofidis voor Tour de France 2017
flag-fr Nacer Bouhanni
flag-be Dimitri Claeys
flag-fr Nicolas Edet
flag-fr Christophe Laporte
flag-fr Cyril Lemoine
flag-es Daniel Navarro
flag-es Luis Angel Maté
flag-fr Julien Simon
flag-fr Florian Sénéchal

Dit artikel delen:

21 Reacties

Retro Lex 28 juni 2017 om 11:03

Kan ik m’n poultje weer omgooien

Jean Dumas 28 juni 2017 om 11:08

Oververmoeide Soupe. Heb ik wel eens gegeten in Wallonië geloof ik.

123poetertjes 28 juni 2017 om 11:10

Edet kan je er prima bij hebben, leuke aanvaller altijd en hij is dit jaar goed in vorm.

tdcbolide 28 juni 2017 om 11:23

Zou dan toch eerder Van Genechten meenemen als vervanger, zie nu niet direct een laatste man

TykkeThor 28 juni 2017 om 11:23

De sprinttrein van Bouhanni wordt nog maar eens verder gesaneerd.

fransthys 28 juni 2017 om 11:30

@tdcbolide
Soupe is voorlaatste man in hun sprinttrein. Laatste man in de sprinttrein van Bouhanni is sedert vorig jaar Laporte.

xistnc 28 juni 2017 om 11:30

Zo is’t maar net.

Rebellin 28 juni 2017 om 11:36

Met of zonder Geoffrey, Bouhanni rijdt zijn tour binnen zeven dagen in de Soupe.

robotour 28 juni 2017 om 11:43

Edet zal wel veelvuldig in een ontsnapping te zien zijn met de nodige top-20 plaatsen tot gevolg waarschijnlijk. Vertrouwen in Bouhanni waarschijnlijk niet al te groot.

SolerEritrean 28 juni 2017 om 12:54

Attaque de Nicolas Edet!

Brummel 28 juni 2017 om 13:31

@rebellin wie weet, de Soupe wordt nooit zo heet gegeten als zij wordt opgediend

hofsje 28 juni 2017 om 14:02

Wss te weinig soep gegeten

Romāns Vainšteins 28 juni 2017 om 15:00

OK, ik dan ook maar eens >

Het vet was van de Soupe

nederbelg 28 juni 2017 om 15:09

Wielrennen is eerst het bord van de tegenstander leeglepelen, en dan pas je eigen bord, dat was Soupe even uit het oog verloren.
Soupe was duidelijk niet net na zijn geboorte in de soepketel met toverdrank (ook wel ‘pot belge’ genoemd) getuimeld, zoals Obelix. Had hij niet eerder de morfologie van een Asterix, met van die echte dunne beentjes? Soupe-stengels noemen ze die in het circuit, geloof ik .

GioVisconti 28 juni 2017 om 15:11

Nu maar hopen dat de trein van Bouhanni niet in de Soupe loopt

Baukema Tomoulin 28 juni 2017 om 15:38

Wielerflits.nl kan zijn naam wel gaan wijzigen naar wielerwoordgrapflits.nl

Nu ga ik gauw de domeinnaam claimen!!!

nasibal 28 juni 2017 om 17:19

Soupe met ballen zou gewoon gestart zijn

Romāns Vainšteins 28 juni 2017 om 17:23

Nasi ruim aan kop so far.

Voor de rest mijzelf inclusief > verschrikkelijk

wielerfan2 28 juni 2017 om 18:44

En dat wisten ze gisteren nog niet… deze soupe stinkt