Tour 2016: Katusha met Van den Broeck en Zakarin, Rodriguez kopman

dinsdag 21 juni 2016 om 16:40
Tour 2016: Katusha met Van den Broeck en Zakarin, Rodriguez kopman

Foto: Sirotti

Jurgen Van den Broeck is door Katusha opgenomen in de negenkoppige selectie voor de Tour de France. De Belg, die al eens als derde en vierde eindigde, werd vorig jaar door zijn toenmalige werkgever Lotto Soudal nog thuisgelaten. Van den Broeck zal vooral moeten rijden voor Joaquim Rodriguez. De Spanjaard, derde in 2013 en vorig jaar winnaar van twee etappes, is de kopman. Ilnur Zakarin, die is hersteld van zijn zware val in de Giro d’Italia, is ook geselecteerd.

Alexander Kristoff moet zich laten gelden in de sprints en krijgt daarbij onder anderen de steun van zijn vaste helpers Michael Mørkøv, Marco Haller en Jacopo Guarnieri. De Spanjaarden Angel Vicioso en Alberto Losada maken de selectie compleet.

Voor Van den Broeck zal zijn selectie een meevaller zijn. Hij kende een stroeve aanloop bij zijn nieuwe ploeg en kreeg vorige maand nog te horen dat een stekje in de Tourploeg allerminst gegarandeerd was. Hij toonde daarna echter beterschap met een achtste plaats in het eindklassement van de Ronde van Californië.

Katusha voor de Tour de France
flag-it Jacopo Guarnieri
flag-at Marco Haller
flag-no Alexander Kristoff
flag-es Alberto Losada
flag-dk Michael Mørkøv
flag-es Joaquim Rodriguez
flag-be Jurgen Van den Broeck
flag-es Angel Vicioso
flag-ru Ilnur Zakarin

Dit artikel delen:

49 Reacties

teunster 21 juni 2016 om 16:45

Jammer voor JVDB dat hij voor Rodriguez moet rijden, ik verwacht weinig van hem, in ieder geval voor het algemeen klassement. Ook niet van JVDB trouwens. Hoop dat Rodriguez nog wel een paar keer zijn klasse laat zien want dat heeft ie!

josi 21 juni 2016 om 16:46

Toch eigenlijk wel verrassend, want zo bijster veel heeft hij dit seizoen nog niet laten zien. Vraag me wel af wat zijn rol precies zal zijn. Rodriguez aan etappes proberen te helpen?

Spinergy 21 juni 2016 om 16:48

Geen schim meer van de renner die eens enorm hoog in klassementen stond.

http://farm3.static.flickr.com/2502/5714862867_6a800196f1_o.jpg

vlek 21 juni 2016 om 16:48

Guarneri vormt dit seizoen samen met Morkov en Haller een van de sterkste treintje van het peloton, dus die zal hier dan nog wel bijkomen voor Kristoff. De laatste plaats voor een aanvaller?

robotour 21 juni 2016 om 16:50

Misschien hopen ze stiekem bij Katusha dat VDB toch een mooi klassement gaat rijden..de zogenaamde darke horse.

GroetjesThuis 21 juni 2016 om 16:50

Is al bij iemand bekend wie de laatste twee renners kunnen zijn in de selectie van Katusha?

iLLan 21 juni 2016 om 16:54

@Spinergy, haha, nice, dat is lang geleden!

Ab Normaal 21 juni 2016 om 17:00

Purito, kom er maar in.
Jij weet vast wel met welk doel Rodriquez naar de tour gaat.

Laatste man 21 juni 2016 om 17:03

Guarnieri (normaal) en wellicht Zakarin (als de geruchten kloppen dat hij fit is).

EDIT:
Beide zijn zeker!

cartouche_dn 21 juni 2016 om 17:05

@spinergy wat is dat voor gek lijstje? Snap er niks van.

Coldeportes 21 juni 2016 om 17:09

Hij schijnt heeeeel grappig te zijn in de teambus, echte sfeermaker ;)

Marsellus 21 juni 2016 om 17:10

Een index van welke renner het meest verdacht was bij de UCI.

Tuttipazzi 21 juni 2016 om 17:23

@Coldeportes

Hij is ook goed met practical jokes zoals ruzie maken met ploegmaat Monfort tijdens een bergrit.

tdv21 21 juni 2016 om 17:23

Leuk en ik hoop super hard dat hij zich nog eens kan uitleven zoals 4jaar terug. (Zal wel bij hopen blijven).
@Spinergie, oja dat lijstje waar mannen als Grabsch en L.L.Sanchez totaal niet verdacht waren, maar T.Martin, JVdB,… wel. Zelfs Armstrong was maar een 4/10 en Cunego en Iglinsky slechts een 3/10. Zeer geloofwaardig.

nasibal 21 juni 2016 om 17:26

@Coldeportes

Mee voor in de kleedkamer dus?

Culnamo 21 juni 2016 om 17:28

Toen was Kroon blijkbaar de ‘beste’ Nederlander ;o

Purito 21 juni 2016 om 17:33

Ik verwacht sowieso wel een etappezege voor Purito.

Ik denk niet dat hij voor een klassement gaat, als hij na een paar dagen inziet dat plek 8 het hoogst haalbare is. Dat is voor non-winnaars als Mollema en Kelderman, maar niet voor een winnaar als Purito.

Mijn advies: probeer te scoren in rit twee, laat je vervolgens lekker uitzakken in enkele vlakke etappes en ga op jacht naar glorie in de rit naar Andorra (zijn thuisrit) en in de Alpen. Purito solo over de flanken van de Grand Colombier en de Joux-Plane. Ik zie dat wel zitten! :)

jooprioolpijp 21 juni 2016 om 17:42

Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zowel kopman als dark-horse-meesterknecht allebei het beste achter zich gelaten hebben wat betreft AK. Zal wel poging tot rittenkapen worden.

TykkeThor 21 juni 2016 om 17:44

@Purito
Goede Nederlanders bash

Koersmaniak 21 juni 2016 om 18:01

Op Kristoff en zijn mannen na, lijken de anderen me op retour.
Moet Katusha zich niet versterken naar volgende jaren toe?

klootje kriekeljon 21 juni 2016 om 18:06

Waarom zou Jurgen met nieuw bloed in Rusland niet gewoon weer top-10 rijden?

Laatste man 21 juni 2016 om 18:10

Zakarin en Guarnieri zijn zeker (FB Katusha).

Purito 21 juni 2016 om 18:14

Zakarin dus toch naar de Tour. Goed nieuws voor Purito. Nu is hij de enige echte kopman in de Vuelta.

En ik hoop dat Zakarin in topvorm is, want dat betekent dat hij voor een klassement mag gaan. Dan kan Purito op jacht naar een ritzege!

Perfect dit! :)

Cyclingbruh 21 juni 2016 om 18:18

@purito

Solo over de Grand Colombier en de Joux Plane? Die is voor Pozzo hoor ;-). Maar even zonder grappen, zou mooi zijn als Purito waardig zou kunnen afsluiten. Fantastische renner, en vooral een fantastisch persoon. :-)

pirazzi 21 juni 2016 om 18:23

Snel herstel van Zakarin, die had toch een schouderblad gebroken?

Headlines

Materiaalzone

Populair