Tour 2016: Orica-GreenEDGE heeft negental op papier

Tour 2016: Orica-GreenEDGE heeft negental op papier

foto: Sirotti (archief)

maandag 27 juni 2016 om 08:42

Orica-GreenEDGE heeft haar huiswerk gedaan. De negen renners voor de Tour de France zijn bekend en daarbij mag de winnaar van Parijs-Roubaix niet ontbreken. De kans is echter groot dat Mathew Hayman vaak in dienst moet rijden.

Daarnaast heeft de Australische formatie twee renners meegenomen die al eens de gele trui hebben gedragen in de Ronde van Frankrijk, te weten Simon Gerrans en Daryl Impey. Voor de lastige sprints is Michael Matthews de kopman, in de bergen beschikt men over Adam Yates en Ruben Plaza.

Selectie Orica-GreenEDGE voor de Tour de France 2016
flag-ch Michael Albasini
flag-au Luke Durbridge
flag-au Simon Gerrans
flag-au Mathew Hayman
flag-za Daryl Impey
flag-dk Chris Juul Jensen
flag-au Michael Matthews
flag-es Ruben Plaza
flag-gb Adam Yates

Dit artikel delen:

28 Reacties

Barcanoord 27 juni 2016 om 08:46

Yates zou het geel maar heel onverwacht pakken, die heeft na het eerste viaduct alleen nog Plaza over dan.

Il Cavaliere 27 juni 2016 om 08:57

@BarcaNoord En Gerrans, Impey, Albasini, Matthews en Juul Jensen

Hakkie2 27 juni 2016 om 08:58

Valt mee, als het echt moet zitten er best wel wat renners tussen die goed kunnen klimmen, al pakken ze meestal een bus. Impey, Gerrans en zelfs Matthews gaan redelijk makkelijk omhoog. En als het echt moet en ze dus de motivatie van de gele trui hebben Juul Jensen en Albasini ook wel.

Wee-Bey 27 juni 2016 om 08:59

Alblasini en Gerrans kunnen prima in heuveletappes uit de voeten dus Viaduct is wat overdreven

robkuh84 27 juni 2016 om 09:02

Is Yates de man die voor het klassement gaat rijden? of gaat dit gehele team voor etappes?

Baggi0 27 juni 2016 om 09:15

Dit is toch de ‘mindere’ Yates van de 2?

alarmstrong 27 juni 2016 om 09:17

Ik zie Yates zomaar voor Barguil eindigen. Mogelijk ook een wat betere tijdrit en meer talent!

Hakkie2 27 juni 2016 om 09:31

@Baggi0: het kwaliteitsverschil tussen de beide is echt heel erg klein, ze pieken alleen eigenlijk nooit tegelijk. Om de beurt zijn ze dus de beste van de twee.

zomaareens 27 juni 2016 om 09:32

Als er nou iemand voor de vlakke sprints gaat..is dat dan mattews? Of albasini

Hakkie2 27 juni 2016 om 09:37

Matthews. Ze hebben volgens het bericht op hun site 3 beschermde renners: Yates, Gerrans en Matthews.

Tuttipazzi 27 juni 2016 om 09:56

@Baggi0
Deze heeft geen last van Astma.

123poetertjes 27 juni 2016 om 10:12

Er is geen mindere Yates. Ze zijn alleen zelden tegelijkertijd goed.
Edit: wat Hakkie zegt dus.

Stofzuigert 27 juni 2016 om 10:20

Bovendien heeft deze Yates vorig seizoen San Sebastian gewonnen

Noud89 27 juni 2016 om 10:23

Het zou ook wat zijn als een ploeg als Orica zich volledig zou instellen op het hoogst onwaarschijnlijke scenario dat Yates het geel moet gaan verdedigen in de ritten die er toe doen. Prima selectie, alleen jammer dat Simon niet mee mag, dan was de balans in het team nog iets beter geweest.

Jorro97 27 juni 2016 om 10:29

Zou mooi zijn als matthews een etappe pakt! Wat wel lastig zal zijn met een sagan die gewoon sneller is

janus89 27 juni 2016 om 10:32

Vorig jaar gingen de broertjes nog voor tijdverlies in week1 (met de kasseienrit bijv), om later te proberen een etappe te pakken. Gaat Adam dit jaar wel voor een klassement?

nasibal 27 juni 2016 om 11:11

Ik moet stiekem altijd wel een beetje hardop gniffelen als het hier weer eens gaag over “deze, of die andere uitgave?” :D

zomaareens 27 juni 2016 om 11:19

matthews ook in etappe 2 mee?

Jungle Man 27 juni 2016 om 11:26

Matthew en Gerrans. … in een ploeg. Hmmm

Romāns Vainšteins 27 juni 2016 om 11:28

Niks zo vervelend als een discussie waarin de broertjes Yates met elkaar vergeleken worden.

De ene is een geschorste pakhaas en de ander lijkt als een identieke druppel op hem, klaar.

RiGHT 27 juni 2016 om 12:26

RV : administratief gepruts, geen pakhaas perse. je insinuatie is op het randje (er over) van laster, dus iets genuanceerder aub.

mooi team, wat mij betreft geen echte verrassingen

Bram B 27 juni 2016 om 12:51

Wat verwachten jullie van Matthews? Zou denk ik in verschillende etappes (2, 4, 5, 16) wel top 3
kunnen rijden, helaas achter Sagan.

robotour 27 juni 2016 om 13:42

Gaan Gerrans en Matthews elkaar weer lekker in de wielen rijden ? Daryl Impey de lachende derde in deze. Adam Yates op zijn Mollema’s meesluipen en aan blijven klampen bij de grote tenoren voor zijn top-10 notering.

pirazzi 27 juni 2016 om 15:50

BSP every stage?

zomaareens 27 juni 2016 om 16:59

ALs Mattews zn parijs-nice vorm terugvindt, kan het een leuke tour worden voor m

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair