Tour 2015: Greg Henderson stapt niet meer op de fiets

Tour 2015: Greg Henderson stapt niet meer op de fiets

Foto: Marcel Koch

vrijdag 10 juli 2015 om 11:01

Greg Henderson kan niet verder in de Tour de France. De renner van Lotto-Soudal heeft te veel last van zijn rib, die hij brak in de etappe naar Huy. Ondanks de pijn reed hij nog wel enkele dagen door, maar op vrijdagochtend werd de knoop doorgehakt. Het is genoeg geweest.

Henderson raakte betrokken bij de enorme valpartij, die ook Tom Dumoulin en Fabian Cancellara de kop kostte. “Ik had al veel pijn na mijn val van maandag, maar ik wilde mezelf geen gebrek aan inzet verwijten”, aldus Henderson. “Ik dacht dat de pijn na een paar dagen wel minder zou worden, maar de Tour duurt nog meer dan twee weken en zo kan ik gewoon niet verder. Het doet zelfs pijn om op de rand van mijn bed te zitten. ”

“Niemand wil afstappen in de Tour. Je komt hier met een gezamenlijk doel en drie weken later wil je in Parijs aankomen. Dat gaat mij niet lukken. De ploeg heeft het al geweldig gedaan en ik hoop dat ze dit kunnen voortzetten.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Stelvio-fan 10 juli 2015 om 11:06

Matthews, De Gendt en Ten Dam lijken er wel wat door heen te komen!
Kelderman is afwachten.

ikbenprocycling 10 juli 2015 om 11:06

Rottig, maar hij kan nu misschien wel op fietsvakantie met Aru.

Tutu888 10 juli 2015 om 11:08

ikbenprocycling +1

Wel knap dat hij gisteren nog kopwerk kon doen in achtervolging op de kopgroep.

nietram 10 juli 2015 om 11:10

Jammer, maar zeer begrijpelijk.

pirazzi 10 juli 2015 om 11:10

De ene breuk is de andere niet.

ah-ja 10 juli 2015 om 11:11

Wijs, heel wijs

wielerman 10 juli 2015 om 11:16

En onze vriend Adam?Verwacht dat renners als De Gendt, Mathews er in de bergen nog afgaan.

Mitch 10 juli 2015 om 11:34

@ Stelvio

Kelderman voelde zich gister al een stuk beter dan de dag ervoor vertelde hij aan de NOS. Die leek er ook aardig doorheen te komen. Vandaag ziet er ook uit als een mooie dag om verder te herstellen

probbie 10 juli 2015 om 11:35

@wielerman, ik denk dat Adam Hansen meer bezig is met zijn record dan met zijn gezondheid.

Thoin 10 juli 2015 om 11:41

Hansen lijkt er door te komen, kwam gisteren ook vrij ‘gemakkelijk’ binnen… Daarnaast is Hansen ook een betere klimmer dan Henderson…
Ik zie Hansen dit wel afmaken… Of hij dan nog de Vuelta gaat rijden is een andere zaak

HF2013 10 juli 2015 om 12:13

Verstandig.

Wheely 10 juli 2015 om 12:20

Op wat zitten we nu, 12 afstappers, dat valt nog mee. Nog geen 10 %

sep0r 10 juli 2015 om 12:34

@Wheely
Meeste afstappers sinds de Tour van 1996.

Wheely 10 juli 2015 om 12:36

@sep0r
Hoeveel waren dat er? Ik vrees dat ze dat record nog wel eens kunnen gaan breken.

sven241 10 juli 2015 om 13:22

3 weken fietsen met een gebroken rib is ook niet te doen