TotalEnergies verwelkomt Peter Sagan, Maciej Bodnar en Daniel Oss

dinsdag 3 augustus 2021 om 18:16
TotalEnergies verwelkomt Peter Sagan, Maciej Bodnar en Daniel Oss

foto: LaPresse

TotalEnergies heeft de langverwachte komst van Peter Sagan, Maciej Bodnar en Daniel Oss afgerond. Drievoudig wereldkampioen Sagan tekent voor twee seizoen. De transfers van het drietal, dat overkomt van BORA-hansgrohe, hing al even in de lucht. Ook fietsensponsor Specialized en kledingsponsor Sportful verhuizen mee.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan en Wout van Aert. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

De inmiddels 31-jarige Sagan kwam de afgelopen vijf seizoenen uit voor BORA-hansgrohe. Daarvoor koerste hij voor Tinkoff (2015-2016), Liquigas en Cannondale (2010-2014). Nu kiest hij voor een stap omlaag, naar een ploeg van ProTeam-niveau. “Dit nieuwe avontuur is heel spannend”, vertelt Sagan.

“Jean-René is een manager die de wielerwereld wil veranderen. Ik hoop dat ik dit team kan helpen om dat te bereiken en veel wedstrijden kan winnen in deze nieuwe kleuren”, gaat de Slowaak verder. “Voor nu blijf ik gefocust op de doelen aan het einde van dit seizoen met mijn huidige ploeg. En ik zal mij deze winter met veel plezier bij mijn nieuwe ploeg voegen.”

Sportieve ambitie
Teammanager Jean-René Bernaudeau is in zijn nopjes met de transfer van Sagan. “Het werven van Peter maakt ons ongelooflijk trots. Hij is ongetwijfeld de meest populaire wielrenner ter wereld en een uitzonderlijk talent. Dit tekent onze sportieve ambitie. Peter zal ons overwinningen bezorgen, daar rekenen we op”, legt Bernaudeau de lat hoog.

“Zijn komst, de komst van fietsenleverancier Specialized en die van kledingpartner Sportful zorgt ervoor dat ons sportieve project versnelt. Peter Sagan zal een belangrijk onderdeel zijn van onze ploeg in de klassiekers en in de Tour de France”, voegt hij daaraan toe.

Ook Mike Sinyard, de CEO van Specialized, heeft gereageerd op de aanstaande samenwerking met TotalEnergies. “We zijn verheugd om onze lange en vruchtbare relatie met Peter voort te zetten en kijken er naar uit om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen met TotalEnergies. We bewonderen de inzet van de ploeg voor energietransitie en hernieuwde energiebronnen, en samen zullen we verder innoveren voor wielrenners over de hele wereld”, geeft Sinyard aan.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Chasse_patate 3 augustus 2021 om 18:22

Juraj stopt met fietsen?

Verweggistan 3 augustus 2021 om 18:24

En Baska ook?

Al Phila 3 augustus 2021 om 18:41

En wie wordt de fietsensponsor van Bora ???

Chasse_patate 3 augustus 2021 om 18:45

Misschien gaat Specialized twee teams doen.

Koers 3 augustus 2021 om 18:52

Doen ze dqs niet ook al?

EricV 3 augustus 2021 om 20:02

Specialized zal daar ook wel blijven. Het leukste team laat je niet zomaar schieten neem ik aan

Shinzawai 3 augustus 2021 om 18:51

Ik vrees dat dit voor beide partijen weinig successen gaat opleveren. Sagan zal het prima vinden met een mooi salaris, maar grootse prestaties zie ik hem niet meer neerzetten bij zo’n matige ploeg.

Lalsacien 3 augustus 2021 om 19:30

Total Energie is een uitstekende proconti ploeg!!!

Scibby 3 augustus 2021 om 20:00

Het uitblijven van resultaten zal niet alleen aan de ploeg liggen. Sagan lijkt ook over zijn hoogtepunt heen.

Turtlehead 3 augustus 2021 om 23:44

Ik hoop dat t goed uitpakt, maar vraag me af of dit de ploeg is met een strak plan, waardoor hij met focus en ambitie voor duidelijke doelen kan gaan.
Ik heb t idee dat hij vooral voor allerlei PR-karretjes is gespannen en dan maar weer gezellig z’n kunstje doet, en dat is gewoon niet goed genoeg meer. In de Tour was het echt honderd keer niks, in de Giro redelijk, in de klassiekers niks.

Marmotte 3 augustus 2021 om 19:02

en Terpstra?

AWestie 3 augustus 2021 om 19:14

De NOS schrijft al dat hij ploeggenoot wordt van Terpstra maar dat lijkt me een foutje voorlopig

Derierre de la course 3 augustus 2021 om 22:21

Die had toch met een jaar verlengd afgelopen voorjaar?

Pietspeed 4 augustus 2021 om 09:58

Terpstra mag knechten voor Sagan in klassiekers.

Murcia 3 augustus 2021 om 19:07

Het halen van Sagan is een coup, maar met alleen hem en twee helpers ben je er als ploeg niet. Zonder de rest van de ploeg ook te versterken blijf je onderaan bungelen. Turgis is een goede voorjaarsrenner en een niet geblesseerde Vuillermoz een aardige klimmer maar de rest van de ploeg is nu niet bepaald van een hoog niveau. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Juraj niet meekomt en Schwarzmann leek ook bij de entourage van Peter te horen.

Verweggistan 3 augustus 2021 om 19:22

Schwarzmann hoorde bij de Ackermann-clan, samen met Schillinger en Selig.
Sagan (x2), Oss, Bodnar, Baska vormen de Sagan-clan

r525 3 augustus 2021 om 19:38

In de breedte is het voor het voorjaar toch een erg sterke ploeg, en dat is wat Sagan nodig heeft. Waarom zou Sagan sterke klimmers nodig hebben om uit de verf te komen?
Ploeg zegt toch ook helemaal niet dat ze willen wedijveren met ploegen als UAE en Jumbo?

Raafje 3 augustus 2021 om 19:22

Is er een kans dat deze ploeg World Tour wordt? Anders zullen we Sagan niet vaak in de grote koersen zien rijden.

r525 3 augustus 2021 om 19:40

Welke koers waar Sagan kans maakt heeft Total dan precies niet gereden? Alle belangrijke voorjaarskoersen en de TDF zijn ze altijd bij.
Mocht Sagan aangeven voor 1 van de andere 2 grote rondes te willen gaan, maken ze daar waarschijnlijk ook nog best wel een kans.

veggerby 3 augustus 2021 om 19:39

Concurrentie voor alpecin fenix voor die begeerde eerste plaats in het ploegenklassement

EricV 3 augustus 2021 om 20:05

Vdp alleen haalt al meer punten dan heel Total

Ronald Apers 3 augustus 2021 om 22:34

Specialized blijft ook Quick Step en Bora van fietsen voorzien.Ook betalen zij voor Total het leuke salaris van Peter de Grote.

Pietspeed 4 augustus 2021 om 10:04

Een beetje. Zo gek zal Specialized niet zijn. Totalenergies is een oliegigant met in 2020 140 miljard dollar omzet. Peternoten en kleinbier wat ze in het fietsen steken.

Verweggistan 4 augustus 2021 om 06:42

Juraj ook! Ze waren m alleen vergeten te noemen bij Total

Murcia 4 augustus 2021 om 10:05

Vergeten? Of beschaamd?

negti 4 augustus 2021 om 10:23

Nee Juraj gaat toch naar JV? – heb ik net geroepen in dat topic…

Maillot à Pois 4 augustus 2021 om 18:28

Interessant artikel hier:
https://www.cyclingweekly.com/news/peter-sagan-totalenergies-not-in-the-worldtour-is-not-a-problem-for-me?utm_source=facebook.com&utm_campaign=socialflow&utm_medium=social

Sagan zou op zoek zijn naar ‘nieuwe uitdagingen ‘ zoals deelname aan MTB races en gravel events. TotalEnergies zou daarvoor openstaan, wat Sagan zijn keuze wel zou verklaren.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair