‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’

Door , dinsdag 14 augustus 2018 om 10:55

foto: Sirotti

Tony Martin gaat in september een tweejarig contract tekenen bij LottoNL-Jumbo, meldt Cyclingnews. De 33-jarige tijdritkampioen staat momenteel onder contract van de Zwitserse formatie Katusha-Alpecin. Martin is op dit moment druk met revalideren na zijn val in de Tour de France.


LottoNL-Jumbo heeft geen commentaar gegeven aan de website over de mogelijke komst van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden. Mocht Martin tekenen bij LottoNL-Jumbo, dan zal hij een belangrijke rol kunnen hebben als knecht in het middengebergte en kan hij de kansen voor de Nederlandse ploeg in ploegentijdritten vergroten.

Maar dan moet Martin wel terug komen op zijn niveau van de afgelopen jaren. De tijdrijder won vijf ritten in de Tour en twee in de Vuelta. Ook heeft hij korte rondes als Parijs-Nice, Eneco Tour en de Ronde van Peking op zijn erelijst staan. In de meest recente Tour de France kwam de Duitser ten val en liep daarbij een breuk in de wervelkolom op. De bedoeling was dat Martin zou terugkeren in koers in de Deutschland Tour, maar dat plan heeft Martin uitgesteld.

Dit artikel delen:

80 Reacties

Olly 14 augustus 2018 om 10:56

Die zag ik niet aankomen…. Pff daaag Lars, denk ik dan.

Secondant 14 augustus 2018 om 10:56

Wow. Die zag ik niet aankomen. Lijkt me als kopman niet goed genoeg meer, maar als knecht in het middengebergte, motor in de ploegentijdritten en als gangmaker in de sprinttrein van Groenewegen een uitstekende aanwinst.

Jean Dumas 14 augustus 2018 om 10:57

Asjemenou, TLJ gaat Sky en QS uitdagen volgend jaar.

kielabokki 14 augustus 2018 om 10:57

Dat TLJ, wow. Alleen met van Aert was ik al onder de indruk. Zegt heel veel over de status van deze ploeg op dit moment denk ik, dat deze namen willen komen.

Bikkelberend 14 augustus 2018 om 10:57

Zou een mooie versterking zijn! Multifunctioneel kan zowel voor de klassementsmannen als sprinters van waarde zijn.

Rhohan 14 augustus 2018 om 10:58

Zou echt een toptransfer zijn. Misschien niet meer op zijn topniveau, maar nog steeds op zoveel manieren en terreinen inzetbaar. Sprinttrein, in de klassiekers en voor kopmannen in de grote rondes.

Samlambeej 14 augustus 2018 om 10:58

Past in de cultuur en is op 80% van zijn kunnen nog steeds op veel terreinen van grote waarde.

DemarrErik 14 augustus 2018 om 10:59

Lijkt me een vrij dure kracht voor vergane glorie.

JaBo 14 augustus 2018 om 11:03

Pfff of dit nu een goede keus is vraag ik mij af. Is reeds op leeftijd en zal een flink prijskaartje hebben voor een luxe knecht.

GP Blanco 14 augustus 2018 om 11:03

Hij kan ook nog een groot tijdritvoorbeeld voor de jongeren zijn. Zal nooit vergeten dat hij met bloederige ballen over de finish kwam omdat hij schuurpapier in zijn zadel had verwerkt om stiller te zitten.

Inderdaad ook een mooie versterking voor de sprinttrein.

Grobbel 14 augustus 2018 om 11:04

Ik weet niet of ie nog zo duur is. Zijn echte hoogtijdagen zijn al wat jaartjes geleden (2010-2014 zou ik zeggen).

Stenalic 14 augustus 2018 om 11:06

Niet zo enthousiast, vergane glorie.

GinneR 14 augustus 2018 om 11:06

Hmm… Had ‘m toch liever bij Sunweb gezien, past ook beter lijkt me. Maar evengoed een goede renner voor Jumbo. Hopelijk niet te duur, met zijn huidige niveau.

jvh93 14 augustus 2018 om 11:06

Huh? deze zag ik niet aankomen en vind ik enorm twijfelachtig. Tuurlijk kan hij een prima kracht zijn, maar heb hier een beetje het Jurgen vd Broeck gevoel bij

Niklas 14 augustus 2018 om 11:09

Als je een opvallend jonge ploeg hebt en vooral investeert in talentontwikkeling heb je een aantal ervaren specialisten nodig als een soort mentor. Die rol past Martin uitstekend. Prima keuze.

FBahamontes 14 augustus 2018 om 11:10

Als ie weer op niveau weet te komen is het op zich een prima aanwinst, maar op basis van de afgelopen 2 jaar ben ik bang dat het meer een Kevin de Weert/Jurgen van den Broeck verhaal gaat worden.

MaxvanHeeswijk 14 augustus 2018 om 11:12

Geweldig voor de sprinttrein. Een aanvulling voor de voorlaatste kilometers en het voorin afleveren van de sneltrein.

Merlinappa 14 augustus 2018 om 11:12

Volgens mij vergeet iedereen dat bijvoorbeeld Froome ook 33 is. Prima leeftijd, niks mis mee. Grote motor, kan echt nog wel een paar jaar op hoog niveau rijden en een berg ervaring.
Goede koop als het zo is!

jvh93 14 augustus 2018 om 11:13

Moet ik er wel bij zeggen dat bij Katusha geen enkele renner beter lijkt te worden en/of zijn niveau haalt

maklukzat 14 augustus 2018 om 11:15

Andersom. TLJ investeert veel in tijdrijden en heeft kennis. Daar kan Martin misschien nog wel een impuls van krijgen.

StonedCamel 14 augustus 2018 om 11:19

Op zich dit jaar gewoon nog 2e in de tijdrit van de Giro (voor Dumoulin) en ook op het Duits kampioenschap een klasse apart. Plus een schat aan ervaring op allerlei vlakken, niet te beroerd om te werken en hij past denk ik goed bij de ploeg. Lijkt me een uitstekende aankoop die de laatste 2 jaar ongetwijfeld ook minder presteerde door de Katusha malaise.

josi 14 augustus 2018 om 11:23

Dat zou wel erg verrassend zijn, ik denk niet dat dit een naam was die iemand op zijn lijstje had staan. Als hij een beetje op niveau terug zou komen, zou het met name een geweldige aanwinst voor de sprinttrein en de TTT zijn. Je moet je wel afvragen wat voor prijskaartje daaraan hangt en of hij dat nog waard is.

Rhohan 14 augustus 2018 om 11:24

Exit Boom? Tony Martin zal minimaal hetzelfde salaris verlangen en is qua renner een ‘upgrade’.

Plavka 14 augustus 2018 om 11:33

Hopelijk geen tweede JVDB historie, alhoewel ik Martin wel hoger inschat.

Sebas 14 augustus 2018 om 11:34

Waarom meteen denken dat er een gigantische prijs aan die man hangt. Hij is al een aantal jaren op de sukkel en momenteel herstellende van een blessure. Denk dat dit juist een moment is om Der Panzerwagen voor een relatief goede prijs binnen te hengelen en hij op zijn beurt een nieuwe positieve weg in kan slaan.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.