‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’
foto: Sirotti
dinsdag 14 augustus 2018 om 10:55

‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’

Tony Martin gaat in september een tweejarig contract tekenen bij LottoNL-Jumbo, meldt Cyclingnews. De 33-jarige tijdritkampioen staat momenteel onder contract van de Zwitserse formatie Katusha-Alpecin. Martin is op dit moment druk met revalideren na zijn val in de Tour de France.

LottoNL-Jumbo heeft geen commentaar gegeven aan de website over de mogelijke komst van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden. Mocht Martin tekenen bij LottoNL-Jumbo, dan zal hij een belangrijke rol kunnen hebben als knecht in het middengebergte en kan hij de kansen voor de Nederlandse ploeg in ploegentijdritten vergroten.

Maar dan moet Martin wel terug komen op zijn niveau van de afgelopen jaren. De tijdrijder won vijf ritten in de Tour en twee in de Vuelta. Ook heeft hij korte rondes als Parijs-Nice, Eneco Tour en de Ronde van Peking op zijn erelijst staan. In de meest recente Tour de France kwam de Duitser ten val en liep daarbij een breuk in de wervelkolom op. De bedoeling was dat Martin zou terugkeren in koers in de Deutschland Tour, maar dat plan heeft Martin uitgesteld.

RIDE Magazine
79 Reacties
Sorteer op:
14 augustus 2018 13:27
jdijkhof - 14 augustus 2018 om 13:15
Hoe gaat Martin zorgen dat Roglic constanter gaat presteren in tijdritten rijden en waar blijkt uit dat hij niet constant is, behalve een keertje op het einde van de TdF?
BMC valt uit elkaar en heeft QS een serieuze klassementsrenner waar je bang van wordt?
Martin zet Kittel's trein ook zo lekker op de rails?
14 augustus 2018 13:32
Toll der Tony, Top! Had hem ergens ook graag bij Tom gezien, blijf diens ondersteuning maar matig vinden. Hoe dan ook, verwacht veel van deze veelkunner. Mooie lokomotief om de Sky trein mee aan te vallen.
14 augustus 2018 13:38
Martin was toch een belangrijk onderdeel van de sprinttreinen van Cavendish en Kittel?
14 augustus 2018 14:04
@Team spaak

Als ik die Tolhoek in San Sebastiaan zag, zou hij best wel potentie hebben in de Waalse klassiekers.

Andere vraag: In hoeverre is het al zeker dat de Plus, van Aert en Teunissen komen?
14 augustus 2018 14:14
Zie liever Boom
14 augustus 2018 14:24
Waardeloze transfer, is al een aantal jaren over zijn top heen.
14 augustus 2018 14:30
De opmerkingen over het 'prijskaartje' van Der Tony vind ik niet sterk. Hij is inmiddels 33, herstellende van een blessure en heeft (even kort door de bocht) twee prutsseizoenen achter de rug. Kortom, hij heeft niet zoveel te eisen en wil dolgraag weer meedoen in een ploeg die rijdt als een trein. Het zou me niet verbazen als z'n management zelf bij TLJ heeft aangeklopt.
14 augustus 2018 14:57
Ik zie toch liever dat TLJ zelf jonge (Nederlandse of Belgische) renners opleidt.
Ben altijd wel fan geweest van De Panzerwagen. Maar na zij vertrek bij Quickstep is ie alleen maar minder geworden.
14 augustus 2018 15:00
Dat doen ze volop, mede door goed gebruikt te maken van ervaren renners die zelf tot de (sub)top hebben behoord.
14 augustus 2018 15:01
Interessante transfer. Tuurlijk, al een tijdje over zijn top heen. Maar, dit jaar toch nog tweede in de grote tijdrit in de Giro en je haalt hem natuurlijk niet meer om gigantische uitslagen te rijden, maar voor de ondersteuning van je kopmannen. Daar is die toch niet minder in dan een van Emden of Boom lijkt mij.
14 augustus 2018 15:44
@drollema, Is dit je echte "nickname"? Je bent zo stellig! Zijn top lag erg hoog. Als hij 80% van die top nog kan halen kan hij nog van grote waarde zijn. Als dit realiteit wordt, een uitstekende aankoop. Kwalitatief en als ervaren mentor.@John als je wilt stuur ik je een klachtenformulier voor van Eerd's groente anders ga je toch naar de concurrent. Of zie jij een verband tussen de kwaliteit van de groente en de injectie voor de wieler/schaatsploeg? O, ja ,nog even omdat het kennelijk niet meer bekend (met een d) is, hij "verdiend"? man,man.
14 augustus 2018 16:14
Hoewel het volgens mij een prima vent zou zijn om erbij te hebben, met inderdaad een bak ervaring, zou ik het niet gewenst vinden.
Zijn leeftijd, i.c.m. de ploegen waar hij voor heeft gereden, maakt dat het niet safe genoeg is. Al hebben ze bij TLJ met VDB bewezen dat ze jeugdzondes wel door de vingers willen zien.
14 augustus 2018 16:27
Had liever Kung gezien.
14 augustus 2018 16:34
Is hij betrapt?? Ik neem aan dat je daar op doelt. Gevaarlijk om iemand op deze manier te "framen" op basis van de ploegen waarvoor hij gereden heeft. Geef eens aan aan welke ploegen je refereert, anders uiterst suggestief.
14 augustus 2018 16:48
@koel
TLJ heeft ook de insteek om renners zelf op te leiden, misschien nog wel meer dan Sunweb aangezien ze geen gearriveerde kopmannen als Matthews en Kelderman halen. Maar net als Sunweb met Ten Dam haalt TLJ nu blijkbaar een ervaren man op een gebied waar ze tekort komen.
14 augustus 2018 16:58
blijft J v E?
14 augustus 2018 17:00
Omdat ze die niet konden halen ja. Maar van Aert hoef je volgens mij niet meer op te leiden toch?
14 augustus 2018 17:08
Van Aert zal tegen 2020 inderdaad wel een gearriveerde kopman zijn, vergelijkbaar met Kelderman toen hij naar Sunweb ging. Dat beide ploegen tevens de middelen om ervaren knechten te halen blijft echter ook staan. Sunweb heeft daar ook niets tegen getuige het halen van Ten Dam en de vergevorderde interesse in Clement. De opmerkingen over Tony Martin in relatie tot Sunweb begrijp ik overigens totaal niet, aangezien daar juist hun kracht ligt en hij bij Sunweb minder toe zou voegen.
14 augustus 2018 17:49
Dat zou een verrassende transfer zijn. Martin is zeker niet meer de renner (top tijdrijder) die hij is geweest, maar is een sterke renner voor elke ploeg.
Bij TLJ kan hij als tempobeul belangrijk zijn voor de sprinttrein, TTT, klassiekersploeg en als steun voor de klassementsrenners op het vlakke. Als het gerucht klopt misschien een gok, maar ook een mooie versterking voor de ploeg.
14 augustus 2018 17:52
@Koel
Martin heeft de ervaring om constant te presteren op top niveau in tijdritten. Roglic kan hier nog wel een stap in maken.
Martin heeft jaren de trein van Kittel bij Quick-Step op de rails gehad.
Vind je veel te pessimistisch over Martin
14 augustus 2018 18:12
@Scott je redeneert wel makkelijk twee kanten op. Een ploeg is divers en internationaal (dus geen ziel volgens jou) of dat niet (en dan eng). Verder is je selectie onzin want movistar heeft een duidelijke spaanse ziel maar kijkt daar ruim buiten. Ook komen bijna alle goede Spanjaarden die inmiddels bij andete ploegen zitten van movistar. Astana is natuurlijk duidelijk kazaksh en Italiaans en bahrein en uea grote Italiaanse kern.
14 augustus 2018 18:19
Gelul dat hij plots zoveel minder ging presteren. Hij rijdt nog steeds heel vaak top 4 en was laatst nog wereld kampioen. Hij is wel iets minder sinds 3 jaar ongeveer. Maar geen plotseling verdachte grens.
De vorige meervoudige wks cancellara en rogers waren ook vroeg over hun grootste tijdrit prestaties heen. Cancellara denk ik op ongeveer zelfde leeftijd, rogers iets eerder.
Tijdrijden (50km) gaat ook meet om kracht en relatief minder om duurvermogen dan bijvoorbeeld klassiekers van 250km of grote ronde. Dus logisch dat top iets eerder ligt.
15 augustus 2018 00:20
Ik zou hem toch ook graag in mijn ploeg hebben. Lijkt me een fideel kerel en goede prof die heel veel ervaring meebrengt. Bovendien voor elke ploeg een versterking in een ploegentijdrit. Maar prestaties als bij QS waar hij 50% van een ploegentijdrit op kop reed of met de piepjonge Alaphilippe in de tour het peloton wat ging uitdagen,... Dat komt niet meer terug!
15 augustus 2018 09:12
Ik zou toch als TLJ renner uit de buurt blijven van der Pantzerwagen in het peloton. Het blijft een erkend brokkenpiloot en voordat je het weet lig je er bij en is je klassement over.
15 augustus 2018 09:14
@martinbosui.Dat geloof je toch zelf niet.

Reacties zijn gesloten.