‘Tony Gallopin vertrekt naar AG2R La Mondiale’

zaterdag 24 juni 2017 om 08:32
‘Tony Gallopin vertrekt naar AG2R La Mondiale’

Tony Gallopin - Foto: Sirotti

Tony Gallopin is volgens Het Nieuwsblad bezig aan zijn laatste jaar bij Lotto Soudal. De 29-jarige Fransman zou vertrekken naar AG2R La Mondiale.

Gallopin rijdt al vier seizoenen voor de ploeg van Marc Sergeant. In Belgische dienst behaalde hij tot nu toe vijf overwinningen, waaronder een etappe in de Tour de France.

Volgens de UCI-regels mogen transfers pas na 1 augustus bekend worden gemaakt. Het is dus nog even wachten voor de officiële bevestiging.

Dit artikel delen:

8 Reacties

tdcbolide 24 juni 2017 om 08:58

De classica San Sebastian won hij toch bij Radioshack denk ik, in elk geval een verlies dat misschien is op te vangen met Coquard

Chaba 24 juni 2017 om 09:09

Mja, dit jaar zijn focus verlegd op het Vlaamse voorjaar. Dat is niet echt een succes gebleken. Erg mager seizoen tot nu toe. De overstap zou me niet verbazen.

tvm 24 juni 2017 om 10:07

Mooie aanvulling op Naesen in het Vlaamse voorjaar.

TykkeThor 24 juni 2017 om 10:27

Zo’n renner waarvan je altijd het idee hebt dat hij er veel meer uit zou kunnen halen. Wauters komt er wel bovenop denk ik.

nederbelg 24 juni 2017 om 10:30

@tdcbolide
Zijn er dan geruchten dat Coquard naar Lotto Soudal zou gaan? Lijkt me een erg vreemde move voor hem.

Neilstrung 24 juni 2017 om 10:43

Hoewel het laatste seizoen vrij pover was, hoop ik toch dat Lotto-Soudal een sterke vervanger haalt (of misschien een ronderenner?). Gallopin was in 2014 en 2015 wel een van de sterkhouders.

De Brigadier 24 juni 2017 om 11:53

Uitstekend nieuws. Van de grijze muizen ploeg naar een leuke aanvallend ingestelde ploeg. Gallopins carrière was bijna volstrekt in de kiem gesmoord.

minento 24 juni 2017 om 12:20

Hij heeft de laatste jaren voor zijn doen geen deuk in een pakje boter meer gereden. Hopelijk knoopt hij bij Ag2r opnieuw met zijn oude niveau aan.

Headlines

Materiaalzone

Populair