Tom Veelers stopt als ploegleider bij Sunweb: “Worstel met werk-privébalans”

vrijdag 19 oktober 2018 om 12:14
Tom Veelers stopt als ploegleider bij Sunweb: “Worstel met werk-privébalans”

Tom Veelers vertrekt als ploegleider bij Sunweb. De 34-jarige ex-beroepsrenner kiest voor een andere loopbaan om meer bij zijn vriendin en kinderen te kunnen zijn. “Ik heb elf onwijs mooie jaren bij het team gehad; negen als profrenner en twee als coach”, zegt hij in het persbericht van de ploeg.


“De afgelopen twee jaar waren een prachtige ervaring waar ik veel van heb genoten, zeker van het werken met jonge talenten. Het is een veeleisende baan zeker met een jonge familie. Ik heb geworsteld met het vinden van de juiste balans tussen werk en privéleven en dat is de reden dat ik heb besloten om te stoppen, en opzoek te gaan naar een nieuwe uitdaging dichter bij huis.”

Eind 2016 moest Veelers noodgedwongen zijn profcarrière beëindigen na een langslepende knieblessure. Hij ging daarna aan de slag in de omkadering van de ploeg.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Tom Rey 19 oktober 2018 om 12:22

Ik vraag me toch echt af wat die 47 geboden en 257.398 regels dan precies inhouden bij Sunweb.. wat een leegloop!

Grobbel 19 oktober 2018 om 12:43

Dit lijkt me daar volledig los van te staan.
En Veelers nog steeds maar 34, die is toch jong gestopt met fietsen.

ChefSpijker 19 oktober 2018 om 12:54

Als je daar echt last van hebt houd je het geen 11 jaar vol lijkt me.

LaurentJalabert 19 oktober 2018 om 13:19

Wat Chefspijker zegt. Ik vroeg me al af wanneer de eerste opmerking in verband met de vermeende leegloop en sfeer binnen Sunweb zou komen. Het duurde niet lang. Gefeliciteerd Tom Rey!

tijnh 19 oktober 2018 om 13:49

Hoe kun je nou vrijwillig stoppen met zo’n prachtige baan. Waar kan ik solliciteren?

limburgia 19 oktober 2018 om 15:15

Helaas gaat Bennie Ceulen ook nog weg wegens pensioen .

xistnc 19 oktober 2018 om 15:54

Medio 2015 tekende Veelers bij t/m 2017. Vanwege aanhoudend blessureleed is zijn salaris in 2016 vergoed door de verzekering. Het lijkt er een beetje op alsof 2018 gewoon het laatste jaar is van het resultaat van het onderlinge handjeklap destijds.

west 19 oktober 2018 om 15:58

Hij moest in vergelijking met wielrenner zijn zeker te veel thuis zijn.

GinoBartali 19 oktober 2018 om 17:56

Wat een positiviteit hier weer. Het is lekker herfstweer heren, geniet!

Moedig om zo’n beslissing te nemen.

Cadellie 19 oktober 2018 om 19:32

Veelers gaat nu clinic geven (race en mtb) bij Bike Challenge.
Dit bedrijf heeft Maarten Nijland opgericht.

AWestie 20 oktober 2018 om 13:29

Ze zoeken nog een bondscoach heb ik mij laten vertellen ;) Succes verder, Tom!