Tom Dumoulin keert snel na Giro-opgave terug in criterium Maastricht

donderdag 26 mei 2022 om 13:23
Tom Dumoulin keert snel na Giro-opgave terug in criterium Maastricht

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin stapt volgende week alweer op de fiets voor een koers. De Nederlandse kopman van Jumbo-Visma rijdt op vrijdag 3 juni namelijk de RSM-Wealer Ronde, een criterium in Maastricht. Voor Dumoulin is het zijn eerste optreden na zijn opgave in de Giro d’Italia.

Met trots deelt de RSM-Wealer Ronde dat het de Limburgse thuisfavoriet heeft gecontracteerd voor het Na-Girocriterium. Dumoulin is geboren en getogen in Maastricht, maar woont inmiddels net over de grens in het Belgische Kanne. Vorige week stapte hij nog af in de Giro met fysieke problemen. “Mijn lichaam is op”, zei hij daarna.

Naast Dumoulin zullen ook Jos van Emden (Jumbo-Visma), Pascal Eenkhoorn (Jumbo-Visma), Loic Vliegen (Intermarché-Wanty-Gobert) en Oscar Riesebeek (Alpecin-Fenix) aan de start staan van het criterium in Maastricht. De organisatie laat weten dat de startlijst, van de mannen- en de vrouwenwedstrijd, nog niet compleet is. Bij de vrouwen doen Chantal van den Broek-Blaak (SD Worx), Amber Kraak (Jumbo-Visma) en Leah Kirchman (Team DSM) al zeker mee.

De RSM-Wealer Ronde wordt dus op vrijdag 3 juni verreden. Om 19.00 uur gaan de vrouwen van start en om 20.15 uur vertrekken de mannen. Start en finish zijn op de Kesselskade, langs de Maas in het centrum van de stad.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Covadonga 26 mei 2022 om 13:50

Zakkenvullen?

Erik de Vlaming 26 mei 2022 om 13:59

Inderdaad als hij toch gaat trainen kan hij net zo goed daar zijn kilometers maken levert iets meer op. Ik geef hem groot gelijk zeker voor eigen publiek.

Beekman 26 mei 2022 om 13:58

Alweer zo een dom antwoord, geboorteplaats en er zal wellicht aan hem “getrokken” zijn als publiekstrekker, want het deelnemersveld is zoals gewoonlijk daar erg mager.

Erik de Vlaming 26 mei 2022 om 13:58

Volgens mij is de kop van het artikel niet goed geformuleerd. Het woord snel hadden ze weg moeten laten maar dat terzijde.

Draadband 26 mei 2022 om 14:44

Vind ik ook, het lijkt me een opzettelijk misleidende kop, suggererend dat Tom Dumoulin binnen een paar dagen na afgestapt te zijn, alweer in een criterium start. Terwijl het in feite gaat over een criterium vijf dagen na afloop van de Giro.

Turtlehead 26 mei 2022 om 14:23

Mooi, snel weer op de fiets en onder de mensen!

KnightBiker 26 mei 2022 om 15:22

+1 na alle negatieve pers etc niet bij de pakken neer gaan zitten en gewoon onder de mensen zijn is het beste. (zich vooral niets aantrekken van alle kritiek van de zijlijn)

Cen Morawec 26 mei 2022 om 16:50

Wat is deze Ronde? Wie van de andere groote jongens doet ook mee? Ik vind het niet op procyclingstats.com

https://www.telegraaf.nl/sport/1118702358/dumoulin-na-afstappen-in-giro-volgende-week-criterium-maastricht

the student 26 mei 2022 om 16:53

is ook geen officiele UCI koers dus die vind je daar niet nee.

Rode_Rick 26 mei 2022 om 17:29

Is toch gewoon niks raars aan dat hij dit rijdt?

Blackcanyon 26 mei 2022 om 17:42

Bij de heren 3 jumbo’s tegen 1 wanty en 1 alpecin, dat biedt perspectieven. Mij lijkt dat er niet nog heel veel renners in de laatste dagen bij gecontracteerd worden.

Hopelijk laat Tom Du Grande Moulin de grote molen nog eens als vanouds draaien.

EricV 26 mei 2022 om 19:11

Criteriums horen na de tour. Ik raak van slag zo

RemmieM 26 mei 2022 om 19:38

Tommeke gewoon lekker fietsen, plezier hebben in je eigen achtertuin. Nederland kan je nog niet missen, daarvoor steunen we je.

Headlines

Materiaalzone