Tom Dumoulin rijdt Italiaans najaar en geen Parijs-Roubaix

Tom Dumoulin rijdt Italiaans najaar en geen Parijs-Roubaix

foto: Bram Berkien / Jumbo-Visma

zondag 29 augustus 2021 om 19:32

Tom Dumoulin maakt komende week zijn opwachting in de Benelux Tour. Daarna richt hij zich op het WK in België, waar hij – mits geselecteerd – uitkomt op beide onderdelen, dus zowel in de tijd- als wegrit. “Daarna ga ik een Italiaanse programma rijden”, vertelt hij aan de vooravond van de Benelux Tour aan WielerFlits.

Geen ploegenpresentatie op boten door de Dokkumer Ee, maar een persbijeenkomst voor genodigde in de Bonifatiuskapel te Dokkum. Naast een paar hoogwaardigheidsbekleders uit de lokale politiek, geven ook Dylan Groenewegen en Dumoulin acte de présence. De laatste maakte na de tijdrit op de Olympische Spelen – waar de Limburger zilver veroverde – bekend door te gaan met wielrennen. Verder dan dit jaar wil hij nu nog niet kijken, vertelt hij zondag in de namiddag. Daarover maandagochtend meer in een interview op onze website.

Dit seizoen zien we de 30-jarige Nederlander nog in actie tijdens de Benelux Tour, op het WK en vervolgens in een blok Italiaanse wedstrijden. “Ik ga een paar voorbereidingskoersen in Italië doen op de Ronde van Lombardije”, zegt hij. Parijs-Roubaix alvast rijden met het oog op de Vlaamse voorjaarsklassiekers in 2022 was geen optie. “Dat past dit jaar niet. Ik word ook heel blij van die Italiaanse koersen, ik vind dat mooi. Ik ben er al een tijdje niet geweest en ze liggen me sowieso ook een stuk beter dan Roubaix. Als ik dan toch een keer in de verre toekomst kijk: ja, Parijs-Roubaix zou ik ooit in mijn loopbaan graag nog een keer rijden.”

Najaarsprogramma flag-nl Tom Dumoulin
flag-beflag-nl Benelux Tour (30 augustus-5 september)
flag-wc WK tijdrijden (19 september)
flag-wc WK op de weg (26 september)
flag-it Tre Valli Varesine (5 oktober)
flag-it Milaan-Turijn (6 oktober)
flag-it Ronde van Lombardije (9 oktober)

Dit artikel delen:

20 Reacties

Wheely 29 augustus 2021 om 19:36

Leuk, Tom in Lombardije! Zie er naar uit.

Jean Dumas 29 augustus 2021 om 19:37

Fors programma, alsnog.

Turtlehead 29 augustus 2021 om 19:55

Genoeg om redelijk op niveau de winter in te duiken. Met misschien nog een paar stevige uitslagen ertussen?! Hopelijk volgend jaar weer vol gas :)

Marik 29 augustus 2021 om 19:38

Ik ben toch wel heel blij dat deze man nog professioneel blijft koersen.

xistnc 29 augustus 2021 om 19:49

Mede om goesting te ontwikkelen in de Giro van volgend jaar, wellicht?

horsm 29 augustus 2021 om 20:05

Ja, dat schoot ook door mijn hoofd. Ik hoop het. Eventueel samen met Groenewegen – mocht dat goed gaan tijdens de Benelux.

Maillot à Pois 29 augustus 2021 om 22:13

Of om zichzelf als eendagsrenner te ontdekken.
Dat hoop ik dan weer. Volgens mij is dat beter vol te houden dan de voortdurende druk op een klassementsrenner en maakt dat de kans groter dat we met zijn allen nog lang van deze klasserenner kunnen genieten.

Veloburto 29 augustus 2021 om 19:57

Zonde dit!!

xistnc 29 augustus 2021 om 20:16

Goede onderbouwing ook.

LucasR 30 augustus 2021 om 08:25

Zonde dat hij zo’n mooi programma rijdt?

girardengo 29 augustus 2021 om 20:35

Mooi programma. Het lijkt erop dat hij nu veel prima vindt behalve de druk van (het moeten presteren in) de Tour. Ik kan me goed vergissen natuurlijk, maar dat is wat ik samengevat observeerde de laatste paar jaren.

De Melkboer 29 augustus 2021 om 21:08

Gewoon een beetje freestylen Tom, je hoeft niks meer te bewijzen. Ben als liefhebber blij dat deze klasserenner nog een weekronde + 5 mooie koersen rijden gaat.

ti-raleigh 29 augustus 2021 om 21:16

Blij dat hij zelf ook inziet dat Parijs-roubaix niks voor hem is. En RVV ook niet. Italië past beter bij hem.

De Vos 29 augustus 2021 om 21:46

Italië past besloten bij de klassementsrenner Dumoulin. Wie weet wat hij kan als de focus niet meer op de klassementen (en de kilo’s) ligt!

Deel Koeper 29 augustus 2021 om 23:01

Roubaix past net wel goed bij hem. Grote/stevige renner én tijdrijder, die zijn daar altijd goed.

Maenhout 30 augustus 2021 om 11:08

Als Hennie Kuiper het goed kan doen in Roubaix, kan Dumoulin het zeker. Maar wellicht nog niet in deze fase van zijn carrière.

IlPirata 29 augustus 2021 om 22:54

Italië is echt het land van de tifosi met veel respect voor wielrenners, zeker voor een ex-winnaar van de giro. Hopelijk krijgt hij er daar weer veel zin in om te koersen en met een giro volgend jaar met wat tijdritten(wie weet) eens daar weer gaan starten.

dit is mijn achterwiel 30 augustus 2021 om 08:39

Het lijkt mij moeilijk om je met zulke korte termijnen goed voor te bereiden op een ak bij een gt. Of zie ik dat verkeerd?

SolitaryShell 30 augustus 2021 om 10:35

Roglic zou ook niet de Vuelta rijden. Dat pakt toch redelijk uit.

De Melkboer 30 augustus 2021 om 13:07

Roglic is een asceet, Tom is een intuïst, niet te vergelijken.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair