Tom Dumoulin niet enthousiast over dominantie Jumbo-Visma: “We hebben niet veel strijd gezien”
foto: Cor Vos
maandag 18 september 2023 om 11:09

Tom Dumoulin niet enthousiast over dominantie Jumbo-Visma: “We hebben niet veel strijd gezien”

Eerst de Giro, toen de Tour en nu de Vuelta. De grote rondes worden dit jaar gedomineerd door Jumbo-Visma. De inmiddels gestopte Tom Dumoulin, die vorig nog voor de Nederlandse formatie reed, is daar niet per se blij mee.

De nieuwe najaars-editie van RIDE is nu verkrijgbaar! In ons najaarsnummer kijken we vooruit naar de periode waarin ploeteren door regen & modder centraal staan. Met o.a. een uitgebreide reportage met gravelaar Niki Terpstra. Bestel nu jouw exemplaar online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting! 

“Ik verwacht niet dat we dit in de toekomst nog heel veel gaan zien. Tenminste, ik hoop van niet”, zei hij tegen de NOS over het seizoen van Jumbo-Visma. “Voor de objectieve volger van het wielrennen zijn er spannendere Vuelta’s geweest en spannendere seizoenen geweest wat betreft de grote rondes. We hebben (deze Vuelta, red.) niet veel strijd gezien. Het was een heel matte, rare laatste week.”

“Ik hoop dat andere ploegen echt wakker zijn geworden”, voegde Dumoulin daaraan toe. “Nu valt alles wel op zijn plek voor Jumbo-Visma. Dit hele seizoen al, deze Vuelta. Het lijkt mij sterk dat dit nog seizoenen lang op deze manier gaat voortduren. Als je naar de geschiedenis kijkt, naar de topsportploegen van weleer, zie je dat het een paar jaar top gaat en dat dan.. Misschien gaan er op een gegeven moment renners weg of misschien maken andere ploegen echt een slag, bijvoorbeeld op het gebied van voeding, waardoor ze echt op hetzelfde niveau komen. Maar vooralsnog ziet het er heel goed uit voor Jumbo-Visma.”

De kracht van Jumbo-Visma
Wat doet Jumbo-Visma écht anders dan andere ploegen? “Dat is een goede vraag. Ze hebben enorm een visie en een doel in hun hoofd waar ze naartoe willen. Ze werken supergestructureerd, meer gestructureerd dan andere ploegen. Er zit echt een idee achter, waar een plan op wordt geschreven. Daar gaan ze echt voor zitten. Bij andere ploegen is dat toch wel een beetje anders volgens mij.”

“Neem de Vuelta. Jumbo-Visma bedenkt: we willen met Vingegaard, Roglic en Kuss naar de Vuelta. Hoe gaan we dat doen? Hoe zorgen we ervoor dat ze in topvorm aan de start van de Vuelta staan? Dan gaan ze weken terugrekenen en alle facetten bij langs: op het gebied van training, op het gebied van voeding, op het gebied van materiaal, op het gebied van verzorging, etc.”

“Bij andere ploegen zijn er meer toevalligheden”, stelt Dumoulin. “Maar ik verwacht wel dat zij die stap ook gaan maken de komende jaren. Dit gaat niet elk jaar zo zijn, maar ik verwacht wel dat Jumbo-Visma ook volgend jaar nog wel een of twee grote rondes mee zal pakken. Ze hebben zo’n grote voorsprong. Die is niet ineens tot nul teruggebracht.”

 
55 Reacties
Sorteer op:
18 september 2023
Dumoulin is voor mij 1 van de beste wieleranalisten van het moment, nuchtere kijk heeft die erop. Ook veel relaxter dan wanneer hij zelf nog koerste. Toen kwam hij ook met zinnige praat, maar was er vaak toch ook meer dat nijdige in zijn discours. Vooral dan in de laatste jaren. Geweldig gedaan in ieder geval van TJV, petje af, maar laat ons de komende jaren maar weer wat meer strijd hebben tussen de verschillende ploegen. Enige manier om een scenario als in de Vuelta leuk te maken, is als het echt tot een onderlinge strijd zou komen binnen de ploeg - no holds barred. Maar zo ver is het niet gekomen, en ze hebben iedereen op tijd in het gareel gekregen. Waar volgens mij wel een paradox schuilt voor volgend jaar: met misschien wel de 2 grootste talenten bij de andere ploegen, Pogacar en Evenepoel, heb je 2 renners die dit jaar inderdaad geen grote ronde hebben gewonnen. Anderzijds hebben zij wel op ander terrein gescoord. Beiden een monument en klassiekers gewonnen en Evenepoel ook nog wereldkampioen tijdrijden geworden. Als liefhebber zou ik het jammer vinden dat zij net als Roglic en Vingegaard enkel nog op het rondewerk mikken. Ik vind Pogi en Evenepoel ook in eendagskoersen namelijk een grote meerwaarde, en hoef ze niet zo nodig enkel nog in grote rondes te zien. Hun driftige manier van koersen past eigenlijk zelfs beter bij eendagskoersen. Je hebt uiteraard wel nog andere goede klassementsrenners, maar waar ik mij nog moeilijker van kan voorstellen dat zij het TJV volgend jaar al echt moeilijk kunnen maken. Hoop dat Pogacar en Evenepoel volgend jaar een programma samenstellen waarbij er weliswaar lang genoeg wordt toegewerkt naar een grote ronde als hoofddoel van het jaar, maar toch ook nog ruimte is voor ander werk. Want allemaal weer richting hyperspecialisatie, is eigenlijk ook niet waar 'de wielerwereld zit op te wachten'. Hetzelfde met Van der Poel: geweldig seizoen gehad, maar was het niet stiekem leuker toen hij ook in andere koersen voor spektakel zorgde dan hem nu enkel in een paar grote koersen te zien schitteren en hij het voor de rest bij vrij anoniem meerijden houdt? En gaat bij bv. Van Aert ook 3 weken rondvlammen in de Tour op de schop om dan op de OS frisser zijn? Meer spanning oké, maar ten koste van wat?
    18 september 2023
    Sjors, Mooi betoog. Maar 2 problemen. Ten eerste: de TDF is verreweg de dikste vis in de wielervijver, de walvishaai tussen de koikarpers. Als je jezelf klassementskwaliteiten toedicht, dan MOET je jezelf uiteindelijk bewijzen in de TdF. Dus Pogacar en uiteindelijk ook Remco zullen daar met klassementsambities en de juiste voorbereiding aan de start moeten komen: met een beetje aanklooien in de klassiekers gaan ze het niet redden. Ten tweede: enkel winnen telt tegenwoordig. Kijk naar Wout van Aert. Die rijdt een dijk van een seizoen, doet overal mee, maar wordt afgefakkeld omdat hij niet wint. Terwijl Mathieu nu keuzes lijkt te maken, minder koerst, en wel succesvol is. Je moet jezelf dus wel specialiseren. En dat is dan weer slecht nieuws voor de alleskunners. Zoals Van Aert, maar ook Pogacar en Evenepoel. Dus ik vrees dat jouw wens, hoe mooi en nobel ook, niet gaat gebeuren in het huidige wielrennen.
    18 september 2023
    Zowel sjors als wouter slaan hier de nagel op de kop . Ik hou er ook meer van dat ze meerdere koersen in een jaar doen maar helaas zal het zijn zoals Wouter zegt. Jammer genoeg
    18 september 2023
    Zowel Sjors als Wouter zijn ook echte kenners natuurlijk.... ;-)
    18 september 2023
    Ik zit op lijn Sjors + dat ik niet helemaal inzie waarom een afgemeten voorjaar niet gecombineerd worden met (ook) absolute focus op het traject Dauphine-Tour.
    18 september 2023
    Ik vind de lijn-Sjors prachtig, RV. En ik heb genoten van de koerswijze van die kleine in de laatste 2 weken. Het probleem zit hem erin dat je niet nog een week of 2 voor een grote ronde even klassiekers moet willen winnen en een WK tijdrijden, om dan als een malle te proberen nog een kilo of 2 kwijt te raken voor een grote ronde. Als je denkt dat dit ongestraft kan met de huidige top in het ronderennen, dan ben je ofwel naief, ofwel heb je last van zelfoverschatting. Het traject "klassiek voorjaar --> Dauphine --> Tour" kan in mijn ogen prima, omdat daar tenminste enige logica achter zit.
    18 september 2023
    Ardennen en Tour zijn prima te combineren dus dat zie ik Roglic wel gewoon doen hoor dit jaar, Giro laat ie liggen. Pogacar en Evenepoel doen hetzelfde. Vlaamse werk en Strade is een ander verhaal waarschijnlijk. TJV heeft de luxe dat ze daar genoeg andere renners voor hebben.
18 september 2023
Eens met Tom. Formidabel jaar voor JV, ze staken er met kop en schouders bovenuit. Volgend jaar hoop ik dat op z'n minst Evenepoel en Pogacar hun voet weer kunnen zetten naast die van Vingegaard en Roglic en dat ook de subtop (Carapaz, Ayuso, Rodriguez, Hindley, Mas) een stap kan zetten of opnieuw echt op niveau kan komen. Aan de totale dominantie van een wielerploeg heb ik als liefhebber echt niks.
    18 september 2023
    ‘LEREN VAN JUMBO-VISMA, DIE HEBBEN BIJNA NIET GEKOERST’ “Als de finish 10 meter verder ligt, dan win ik” Als ik dergelijke uitspraken lees van Remco, en lees wat hij telkens weer aankondigt en hoe hij koerst, dan ligt het niet alleen aan de suprematie van TJV. Ik kan niet los komen van de gedachte, dat Remco al vroeg, en op zijn 'eigen' manier de Vueltazege op het dienblad voor TJV neerlegde.
    18 september 2023
    TJV heeft bijna niet gekoerst, heeft hij dat gezegd? Grappig! Als je op PCS kijkt dan klopt dat in zekere zin: Roglic - 5 koersen (61 koersdagen) Vingegaard - 6 koersen (67 koersdagen) Kuss - 5 koersen (77 koersdagen) Bij TJV rijden ze een beperkt programma, deze 3 renners hebben alleen etappekoersen gereden (waarbij Kuss dus alle 3 de grote rondes heeft gereden). Als je dat dan vergelijkt met Evenepoel dan zie je dat hij aanzienlijk meer koersen heeft gereden, namelijk 12 waarbij hij aan 65 koersdagen komt. Dat zouden er 77 geweest zijn als hij de Giro wel had uitgereden (maar dan zou hij wellicht de Vuelta niet gedaan hebben). Dus qua aantal koersdagen verschilt het niets, het verschil zit hem in het soort koersen dat er gereden wordt.
    18 september 2023
    Komt het omdat Jumbo/Visma zo sterk is of omdat het niveau eronder niet presteerd?
    18 september 2023
    Ik heb ook wel het gevoel dat de subtop wat heeft ingeboet aan kwaliteit, of dat de huidige top in elk geval nog beter is dan de vorige. De manier hoe Vingegaard en Pogacar wegknallen bij een Giro-winnaar als Hindley is eigenlijk zelfs een klein beetje belachelijk. Het niveauverschil is zo immens groot. Contador en Schleck vlamden ook wel weg bij de concurrentie, maar in Parijs stonden pakweg Menchov, Sanchez en Van den Broeck wel maximaal op een minuutje of 3-4-5. Er is momenteel geen sprake van een krachtmeting, Vingegaard en Pogacar zijn in elke discipline meerdere klassen beter dan de rest. Benieuwd of zich dat op een bepaalde manier een stukje zal corrigeren in de nabije toekomst. Ofwel moeten renners als Carapaz en Mas nog verder mee in de professionalisering (hoogtestages, verkenningen, nieuwe trainingsmethodes, etc. - in hoeverre ze daar nu nog achterstaan op teams als JV. Bij pakweg Ineos, QS of UAE zou die achterstand toch niet immens mogen zijn) of het zal van de nieuwe generatie moeten komen (Uijtdebroeks, Ayuso en Rodriguez) en dat zou dan eigenlijk allemaal al snel moeten komen.
    18 september 2023
    Dayer Quintana, een wielerkenner zal je niet ernstig nemen zolang je Evenepoel bewust of onbewust weglaat in je betoog. Er zijn actueel twee ongekende talenten, en door één ervan dood te zwijgen wordt zijn plek niet ingenomen door iemand anders. Als je al een beetje langer dan 2023 het wielrennen volgt, dan zou je ook weten dat rondewinnaars niet alleen voortkomen uit de jonge talenten die zich aankondigen, maar ook uit renners die een bepaalde progressie maken en op hun 27-28 tot wasdom komen. Wedden dat er in 2024 of 2025 al zo’n renner een grote ronde wint?
    18 september 2023
    Als je een uitzoemt en kijkt hoe andere ploegen als team rijden, tacktisch gezien dan valt er nog veel te winnen. UAE hangt als los zand om Pogi heen, totaal geen plan. Movistar heeft aantal renners in dienst die hebben toevallig zelfde shirt aan. Bora rijden tegen elkaar. Soudal doet maar wat , rijden hoe de wint waait. Zo kan ik wel even door gaan. Kanttekening is wel dat TJV dit jaar alles mee heeft gehad. Geen rare valpartijen, geen tegenslag in welke orde dan ook.
    18 september 2023
    @4 Jours de Dunkerque even goed lezen wat er gezegd wordt. Jumbo-Visma rijdt in totaliteit minder koersen niet een bepaalde renner. Ze hebben dit jaar (tot nu toe) maar 49 koersen gereden, alleen Bahrein reed er minder (44). Na JV komt Ineos met 55 koersen. Als je dat bv tegenover de meeste andere ploegen zet die rijden zo rond de 65 tot 75 koersen. Met Intermarche, Cofidis en Arkea als uitschieters die zitten zelfs boven de 100 koersen.
18 september 2023
Tom is uitstekend analist, en kent de keuken van TJV (en de buik van het peloton). Ik neem dan ook aan dat hij weet waar hij het over heeft. Bij het hebben van een goed plan en een lange termijn visie raakt hij volgens mij een heel gevoelige snaar. Dit betekent keuzes maken, en dus niet altijd en overal starten. En al helemaal niet met het doel om overal te winnen. Dus niet willen winnen in Zwitserland, het WK weg, WK tijdrijden, San Sebastian EN Vuelta. Maar keuzes maken. En vwb het gebrek aan strijd: Roglic en Vingegaard zijn absolute wereldtop. Mas heeft nooit bewezen om absolute wereldtop te zijn, net als Landa. Ayuso is piepjong, kun je dat al van hem verwachten? Dus de tegenvallers zijn wat mij betreft Thomas (over the top?) en Evenepoel (die kan en wil geen keuzes maken en krijgt de rekening gepresenteerd).
    18 september 2023
    Als ze het zoveel beter doen dan andere ploegen, iets dat ik niet tegenspreek, is het des te opmerkelijker dat Dumoulin daar niets heeft gepresteerd, dit in tegenstelling tot bij zijn vorige ploeg!
    18 september 2023
    @Anton van Valouwe: Het probleem bij Dumoulin lijkt toch vooral mentaal te zijn geweest. In het eerste jaar met de ploeg wordt hij als luxeknecht nog steeds 7e in de tour, terwijl hij het jaar daarvoor door o.a. blessures bij Sunweb niks voor elkaar kreeg. Daarna, na zijn hiatus zijn er soms nog zeker wel redelijke tot goede resultaten, vooral in tijdritten, met als hoogtepunt natuurlijk zilver in de Olympische Spelen. In grote rondes lijkt hij echter niet meer door de pijn heen te kunnen rijden.
    19 september 2023
    @ Tim Klinkt redelijk, echter je vergeet de Vuelta 2020 te noemen...
18 september 2023
Denk dat Jumbo vooral op mentaal/psychologisch gebied het spelletje perfect spelen. We nemen Wijngaard mee naar de Vuelta, en de Zilvervos keek al bedenkelijk. Wat zou Remco op dat moment gedacht hebben. "Kijk die ploeg, die kopmannen en kijk mijn ploeg". Ze staan al 3-0 voor voordat ze beginnen. Dan heb je 1 etappe iets mindere dag en je laat het mentaal helemaal lopen. Vuelta over en out.
18 september 2023
Duidelijke en eerlijke mening van Tom, die ik ook grotendeels deel. Het wielrennen wordt er inderdaad niet leuker op als er 1 partij zo dominant is. In de tijden van Indurain, Armstrong en later Sky werd de Tour in zo'n wurggreep genomen dat de Tour er ook niet leuker op werd. En TJV doet het niet alleen in de Tour, ze doen het het hele seizoen lang. Maar ja: je kunt ze moeilijk aanvallen op het goed doen van hun werk toch? En ze letten op ieder detail, ik herinner mij nog de beelden van de renners die met een app in de hand hun avondeten stonden af te wegen. Ik kan mij goed voorstellen dat er met een wetenschappelijke benadering grote stappen gezet kunnen worden. Als je de beste wil zijn zul je tegen het maniakale aan moeten werken. Wat ik mij dan wel afvraag is wat het verschil in aanpak is tussen TJV en DSM? Die laatste ploeg staat er ook om bekend alles tot in het kleinste detail in de gaten te houden, maar ergens lijkt hun verstikkende aanpak voor veel renners niet te werken terwijl de aanpak van TJV overduidelijk WEL werkt.
    18 september 2023
    Het verschil? Bij TJV wordt de input van de renners wel meegenomen. Hoogtestages zijn een onderdeel van de voorbereiding maar een Tony Martin zag het nut niet voor zichzelf. Dan hoeft dat ook niet, mits je daarna levert. Bij DSM is de input van de renner minder belangrijk, Benoot gaf dat al eens aan mbt zijn rugproblemen, alternatieven aandragen qua behandeling of wat dan ook werd niet op prijs gesteld. SKA met diens zadelgedoe idem dito. Brenner is dit jaar ook een voorbeeld, de protocollen zijn leidend, er wordt niet van afgeweken. Werkt wel degelijk voor sommigen maar bij veel renners is het too much.
    18 september 2023
    Met de uitspraak; ‘LEREN VAN JUMBO-VISMA, DIE HEBBEN BIJNA NIET GEKOERST’ doelde Remco op de Vuelta.
    18 september 2023
    @Toll ik lees het anders. Ze hebben bijna niet gekoerst tussen de Tour en de Vuelta, dus amper wedstrijden gereden.
    18 september 2023
    @Thurau 13:09 TJV is een team en Sunweb is een sekte.
18 september 2023
Ik ben nog het meest verbaasd over de ontmanteling van Ineos. Wat is daar gebeurd? De tweede plek van Thomas in de Giro leek meer een uitschieter. In de tour Adam Yates op 11 minuten, in de Vuelta weer Thomas, maar dan op een 31ste plek op bijna 2 uur. Ze hadden zowel het talent als de 'marginal gains' goed op orde, maar daar lijkt niets meer van over. Er zijn een aantal subtoppers die heel duidelijk hun ambities voor rondewerk hebben uitgesproken: BORA, Bahrein, Soudal en Lidl-Trek in het bijzonder. Ze hebben voldoende talent in de gelederen. Ik ben heel benieuwd waar deze ploegen volgend seizoen staan.
    18 september 2023
    En Adam Yates zit ondertussen zelfs bij een andere ploeg, en Carlos Rodriguez stond in de Tour nog 2,5 min verder. ;)
    18 september 2023
    Met die personeelstekorten bij de post arriveren de pakketjes niet meer op tijd.
    18 september 2023
    Lidl trek komt er wel verwacht ik. Hebben nu meer budget en aantal slimme ploegleiders in huis. Wellicht volgend jaar ook Roglic in hun ploeg. Ineos heeft gewoon te lang stil gezeten te veel geld betaald aan renners en te weinig aan teamspirit gewerkt. En als het dan minder loopt vertrekken de mensen.
18 september 2023
Zoals nagenoeg altijd helemaal eens met Tom, die duidelijk een groot liefhebber is.
18 september 2023
Frappant dat Tom nooit bij TJV heeft kunnen aarden, dat er geen klik was en uiteindelijk z'n contract heeft ingeleverd. Dit, terwijl hij verstandige woorden zegt over een verstandige ploeg. Wat was het probleem?
    18 september 2023
    Als ik Dokter Phil mag spelen, Tom wilde onbewust al een tijd geen profrenner meer zijn, dat uitte zich in ontevredenheid over alles, zichzelf, materiaal, teamgenoten en tactiek. Ploeg heeft haar best gedaan om hem tegemoet te komen maar uiteindelijk kwam de waarheid via Tom zelf naar boven. Hij wilde dit leven niet meer. Dat heeft hem de rust gegeven en de ploeg kon ook opgelucht verder.
    18 september 2023
    Het probleem is dat hij werd gehaald om de TdF te winnen voor de NL sponsor. Maar dat was voor Roglic het sein om te laten zien wie de betere renner op alle fronten was. Roglic is een keiharde, een wielrenner van de oude stempel, lachend draait hij je nek om daarna te vragen of het gaat... Daarom verwacht ik ook dat Roglic wil vertrekken en het zou me niet verbazen wanneer zijn verzoek wordt ingewilligd, hij wordt bijna 34jr. en heeft de ploeg veel gebracht en eventuele toekomstige problemen zijn van de baan!
    18 september 2023
    'al een tijd onbewust geen profwielrenner meer zijn' Waar haal je dat vandaan? Tom heeft bij volle bewustzijn en verstand een contract bij TJV getekend.
    18 september 2023
    @Piet Nergens schrijf ik ook dat Tom comateus was toen hij bij TJV tekende LOL Maar de onvrede die er bij Sunweb al was en die hij dacht weg te kunnen werken bij een nieuwe ploeg bleef. Dat uitte zich op tal van momenten, met zelfs een sabattical. Wat Tom later eerlijk toegaf is dat die worsteling geen fysieke was maar een mentale. Hij kon niet meer mee in het keurslijf van het profpeloton.
18 september 2023
Hij is aardig enthousiast voor niet-enthousiast. Deze Vuelta, cq dit seizoen was top en ronduit geniaal van/voor de Jumbo's. Maar het is nog lang geen Sky in de oersaaie gloriejaren met Froome, nog geen Armstrong en Indurain-taferelen. Laten we volgend jaar eens afwachten. Niets ten nadele van Dumoulin maar in de tig podcasts, commentaren van analisten wordt wel veel gekopieerd en geroeptoeterd. Klein wereldje blijkt wel. Ik stel voor: Allemaal hetzelfde materiaal en alle groten rijden een select aantal koersen; eendagswedstrijden, grote en kleine rondjes. En een verbod op wattagemeters en hoogtestages. Dat is de voorbode voor een klinische sport met robots en besloten parcoursen.
18 september 2023
Als Dumoulin het zegt, is het waar. Die reed ook bij Jumbo hoor …
18 september 2023
De jumbotjes top en flop, top in de grote rondes met wat meeval in Giri IVM Corona Rev en in de Tour een tadej met maar 3 weken vol kunnen trainen, Vuelta top. De flop zijn echter de monumenten en WK, van de laatste 18 in deze heeft Jumbo er 0 gewonnen.
    18 september 2023
    Blijven we nou doen alsof Vingegaard alleen dankzij de slechte voorbereiding van Pogacar de Tour heeft gewonnen? Hij heeft hem inmiddels twee keer op rij met groot verschil verslagen, waarbij Pogacar aanzienlijk sterker was dan de andere klassementsrenners, dus de kans is groot dat Vingegaard gewoon de betere ronderenner is. Wat betreft Evenepoel: wie zegt dat hij in de Giro geen slechte dag zou hebben gehad?
    18 september 2023
    Typisch weer een Belgische uitspraak. Blijf lekker zo naïef denken en lekker met de wolven meehuilen. Wielrennen anno 2023 is met dank aan TJV tot een topsport uitgegroeid. Wil je winnen zul je moeten nadenken waar wil ik winnen. MVdP is er gelukkig op tijd achter gekomen, nu de rest nog.
    18 september 2023
    Klopt bierbrouwerij of zoiets, mvdp heeft in zijn eentje meer profoverwinningen dan de 5 beste jumbotjes incl wva, nl 282
    19 september 2023
    Ik ben een groot Pogacar en Eveneliefhebbe
    19 september 2023
    Ik ben een groot Pogacar en Evenepoel liefhebber, maar wat ind jij een grotere prestatie? Een monument of een Grote Ronde... Met alle respect, maar dat kan je toch niet met elkaar vergelijken? Objectief gezien is het ultieme toch de beste zijn na 3 weken koers ipv een 1-daagse..???
18 september 2023
Kijk uit voor het vlagvertoon en trompetgeschal en het onvoorwaardelijk meelopen met deze jumbo hype. Ze hebben zeer goede renners gecontracteerd. Zeker
18 september 2023
Ik heb het al vaker gezegd. Dit was vanaf de Aubisque een prutkoets . Dodelijk voor de sport en kijkers.
18 september 2023
Goede analyse. Is beter in praten dan zijn fietskwaliteiten benutten Sinds Dumoulin geen rol meer speelt bij Jumbo, zijn de prestaties enorm de lucht in gegaan.
    18 september 2023
    Onzin. Heeft een prachtige loopbaan gehad op de fiets
    18 september 2023
    Met zijn kwaliteiten was er nog veel meer uit te halen. Mentaal kon hij niet aan en dit had veel effect op de sfeer in de groep. Nu is de sfeer duidelijk beter, met daarbii mentaal sterke renners, maakt dat ze nu op dit niveau kunnen presteren
    18 september 2023
    Eens... Als Giro winnaar + Wereldkampioen naar Jumbo gegaan en het daar niet kunnen waarmaken helaas... Maar wat heeft hij ons mooie wedstrijden laten zien... Schitterend!
18 september 2023
De twee overwinningen van Poels in de Tour en Vuelta zijn 10x mooier dan de winst van Jumbo in de drie grote rondes.
    18 september 2023
    Ja en sieneke maakt mooiere muziek dan bruce springsteen…
    18 september 2023
    Prima overwinningen van Poels, maar ik verwacht dat zijn ploeg die graag zou inruilen voor het winnen van drie grote rondes.
    18 september 2023
    @Rebellin Voor sommige mensen is dat inderdaad zo. Smaken verschillen immers. Ik kan mij heel goed voorstellen dat voor een fan van Wout Poels (of een Limburger/Nederlander) die twee ritzeges van Poels, die al geen veel-winnaar is, veel mooier zijn dan dat een Sloveen, een Deen en een Amerikaan een grote ronde winnen.
    18 september 2023
    Is helaas moeilijk met elkaar te vergelijken.
    19 september 2023
    Mag je ook van beiden genieten? Dat heb ik gedaan namelijk.

Geef een reactie