Tom Dumoulin naar ziekenhuis na schouder uit de kom

maandag 6 juli 2015 om 16:42

Tom Dumoulin heeft de Tour de France verlaten. De Nederlander van Giant-Alpecin kwam in de derde etappe van Antwerpen naar Huy zwaar ten val op ongeveer zestig kilometer van de finish. De Limburger had zijn schouder uit de kom, waardoor hij niet verder kon. Hij is op weg naar het ziekenhuis.

Bij de valpartij was ook gele trui-drager Fabian Cancellara betrokken. William Bonnet (FDJ) en Simon Gerrans (Orica-GreenEDGE) hebben de wedstrijd ook verlaten.. De etappe is tot de top van de Côte de Bohissau geneutraliseerd door de Tourorganisatie.

Bij nieuwe ontwikkelingen wordt dit bericht bijgewerkt

Dit artikel delen:

41 Reacties

Knor 6 juli 2015 om 16:04

zEER SLECHT NIEUWS…..

maastrichtmandarijn 6 juli 2015 om 16:05

Neeeeee

elrio 6 juli 2015 om 16:06

’t wordt een mooie kuttour (excusez-le-mot) zo

DrJ 6 juli 2015 om 16:06

Mocht Nederland 1 dag genieten van geluk? De rest van de dagen alleen maar weer pech pech pech!….Sterkte Tom!

shyguy 6 juli 2015 om 16:07

:-(

PoePoe 6 juli 2015 om 16:07

Ten Dam ook!

droomteam 6 juli 2015 om 16:08

Balen ten Dam en Gerrans ook

Tuubke 6 juli 2015 om 16:08

Ik citeer maar even mijn post bij de voorbeschouwing vanochtend:

Ik hoop van harte dat we hier al die favorieten in een prachtige strijd gaan zien. Maar ik houd mijn hart vast voor de ongetwijfeld vele valpartijen in het nerveuze gedoe richting Huy. We hebben gisteren gezien hoe iemand opeens, zelfs buiten zijn schuld, achter een breuk kan zitten. En allemaal voorin koersen gaat niet – bovendien: waar blijf je dan, als de voorste valt? We moeten niet verbaasd zijn als er maar een klein groepje mee kan doen om de overwinning.

Soms is het helemaal niet leuk om gelijk te krijgen….

vanSpringel 6 juli 2015 om 16:08

Amai ! Het is hem ook niet gegund. Viel hij nu als eerste vooraan in ’t peloton ?

pantaniet 6 juli 2015 om 16:08

En ten dam

christidoc 6 juli 2015 om 16:08

16:05
Dumoulin in the ambulance
Tom Dumoulin probably abandons the Tour de France. He’s in the ambulance.

Volgens http://www.letour.fr/le-tour/2015/us/live/aso/

ThorHushovdd 6 juli 2015 om 16:12

Bonnet hoe die erbij lag krijg je ook kippenvel van..

Nickoz 6 juli 2015 om 16:13

Typisch de Tour. Zonde.

Namredlek 6 juli 2015 om 16:17

Ten Dam rijdt weer rond hoor. Met nummer 137!!!

Rhohan 6 juli 2015 om 16:18

Ten Dam nog in koers, meldt radio 1

droomteam 6 juli 2015 om 16:18

De belg zegt ten Dam wel in koers ??

Gids05 6 juli 2015 om 16:19

Ongeloofelijk

IljoKeisseFan 6 juli 2015 om 16:19

Ten Dam rijdt weer

kogapaul 6 juli 2015 om 16:19

Elk jaar weer hetzelfde…. Wat een pech voor dumoulin en ten dam. Hoop dat hij goed hersteld.. Je weet dat het vandaag gaat gebeuren. Maar de kille cijfers doen pijn. Dat stomme nerveuze gekoers van die lui ook.

ThorHushovdd 6 juli 2015 om 16:19

Ten Dam niet abandon!

Wim Kruithof 6 juli 2015 om 16:19

Tuubke, jezelf citeren om gelijk te halen?

anyway, ten Dam nog op de fiets…

Tom Opheij 6 juli 2015 om 16:20

Matthews wordt de volgende… :-(

Jotto-Lumbo 6 juli 2015 om 16:20

Heel erg sneu voor dumoulin, maar ik ben ontzettend blij dat ik daar ten dam zag fietsen en dat TlJ hier zo te zien geen schade heeft opgelopen.

ThorHushovdd 6 juli 2015 om 16:20

Maar denk dat Mathews of Henderson de volgende zal zijn..

tendam 6 juli 2015 om 16:20

Wat is de Tour toch een waardeloze wedstrijd de laatste jaren. Die eerste week gaat nergens meer over, totale chaos.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair