Tom Dumoulin na dag in de aanval: “Blij met hoe mijn knie het nu doet”

maandag 10 juni 2019 om 17:36

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin heeft met een goed gevoel de tweede etappe van de Dauphiné uitgereden. De coureur van Team Sunweb was de hele dag in de aanval om zijn benen te testen, al was dat niet het plan. “Ik zag dat ik opeens vooraan reed op de eerste klim en toen brak het”, vertelt Dumoulin.

De Dauphiné is voor Dumoulin vooral een test hoe zijn knie, die hij flink blesseerde in de Giro d’Italia, het houdt. “Ik ben best tevreden met hoe het nu gaat”, aldus de Limburger, die zijn ontsnapping volhield tot 35 kilometer van de finish. “Ik wist dat het lastig ging worden om vooruit te blijven als je kijkt naar de kwalificatie van de renners in onze groep. Ze wilden ons niet laten rijden.”

“Mijn niveau is niet waar het zou moeten zijn om te strijden voor het klassement, dus besloot ik om er vol voor te gaan vandaag en er een goede rit van te maken”, zegt Dumoulin, die uiteindelijk 72ste werd op 8.50 van ritwinnaar Dylan Teuns. “Ik ben ook blij hoe mijn knie het houdt tot nu toe. Het is zaak om de stijgende lijn vast te houden. Hopelijk blijft mijn vorm de komende weken verbeteren.”

Dit artikel delen:

31 Reacties

rennerske 10 juni 2019 om 17:42

“ Ik ben best tevreden met hoe het nu gaat” Tsjonge, jonge wat negatief weer ,-)

Koenniiee 10 juni 2019 om 18:08

''Mijn knie gaat super. Parijs is dichtbij. Ik ruik het podium al.''

Nee dat is verstandig. Maar ontopic: ik ga 'm niet opschrijven voor het klassement.

speedline 10 juni 2019 om 18:09

Wat is er negatief aan best tevreden?
Tom is een winnaar en doet niet mee voor de troostprijzen dus moet het perfect zijn wil hij starten in de tour en dan ben je gewoon realistisch.

Kelder is de Man 10 juni 2019 om 19:45

Speedline..
Zie draadje gister..

sooike 10 juni 2019 om 21:59

Als deze opmerking van Dumoulin negatief is, dan is Jumbo/Lotto/Visma al minstens vier seizoenen negatief….

Rixt 11 juni 2019 om 10:11

Helemaal niet negatief. Ik vind Tom altijd behoorlijk eerlijk.

Jasperdewaal11 10 juni 2019 om 17:45

Gewoon realistisch

Romāns Vainšteins 10 juni 2019 om 18:16

‘Lieve knie,

vandaag …’

Martino87 10 juni 2019 om 18:19

Benieuwd naar zijn tijdrit!

oborobo 10 juni 2019 om 18:31

edit wf: niet doen

Jean Dumas 10 juni 2019 om 18:32

Nu ook al meer dan 100 km in de aanval. Intensieve duurtraining met een zere knie.

assen 10 juni 2019 om 18:46

Gewelidg dat ie in de aanval ging. Wat een klasbak.
Schrijf m maar op voor een podiumplaats in Parijs. :-)

hjjanssen1973 10 juni 2019 om 19:08

Klinkt niet echt als een slimme aanpak met een zere knie. Komt op 8.50 binnen. Mijn mening: beter gaat ie zich focussen op de Vuelta.

Turtlehead 10 juni 2019 om 19:56

Vooruit gereden, volle bak aangevallen, teruggepakt. Test geslaagd, op kleine versnelling naar de finish. Dat is heel slim.
Hoe de knie het morgen/overmorgen reageert, weet ie dan pas.

Geit in mijn Kelderman 11 juni 2019 om 00:00

Ja ga jij alvast de handdoek in de ring gooien en op de Vuelta richten. Man wat een loser mentaliteit is dat.

Wildebert 10 juni 2019 om 19:46

Lijkt wel of Tom bij sommigen geen goed kan doen. Bah!

Tinkerbell 10 juni 2019 om 22:08

Ach en bij anderen kan Jumbo-Visma niks goed doen. Gewoon negeren is wat dat betreft het beste.

veteraan 10 juni 2019 om 19:50

Waarom moet ik altijd denken aan die zondag rijders die in grote getalen neerstrijken in Baarle (mijn dorp Nassau en/of Hertog) als ik hier lees wat er telkens weer staat. Bij het genot van een (abdij)biertje wordt trots uitgewisseld hoeveel kilometer ze gereden en hebben en nog moeten rijden. De dikbuik hijst zich weer in het zadel en waant zich beter dan Tom. Steven, Sam, Bouke enz. Geniet nou eens van onze Belgische en Nederlandse wielrenners die het echt maken op ’s werelds wegen en heb respect voor hun prestaties.

Neveleor 10 juni 2019 om 20:20

+1

hjjanssen1973 10 juni 2019 om 20:31

Ik heb daar zeker respect voor. Maar denk alleen te zien dat de Tour voor Dumoulin geen zin gaat hebben. Waarom dan niet beter focussen op de Vuelta?

Kelder is de Man 10 juni 2019 om 20:39

Met je eens hoor, maar wel een beetje respect voor de dikke buiken die zich desondanks in een strak shirtje durven te hijsen.

vanSpringel 10 juni 2019 om 21:34

…. of bij dun Kneut in Ulicoten natuurlijk.
Vandaag trouwens neergestreken bij De Kluis in Ulicoten. De Kneut was dicht en blijkt te koop te staan.

veteraan 10 juni 2019 om 20:55

Kelder is de Man: Dat vind ik nou een leuke relativerende reactie.

FDJ 10 juni 2019 om 21:27

Wat een negativiteit rondom Tom. Hij is vaak gewoon eerlijk en vooral ook uitgebreid in zijn analyses. Valt me elke keer weer op. Waar hij ook gewoon standaard antwoorden kan geven probeert hij dit juist vaak niet te doen. Na zo’n blessure is het gewoon altijd even aftasten al je terug in koers bent.

tristania 10 juni 2019 om 21:46

Tjonge wat een gezeik over Dumoulin. Over Gesink mocht nooit kwaad woord gezegd worden en nu hebben we een echte ronderenner en die kan blijkbaar niets goed doen. Hoop dat hij op tijd fit is.

oscarito1908 10 juni 2019 om 23:00

Ach bij Gesink was het altijd pech. Bij Tom ligt het aan zichzelf.

girardengo 10 juni 2019 om 22:53

Veel reacties zijn eenvoudigweg niet ter zake. Zelfs op een heldere uitleg van de betreffende renner wordt enorm moeilijk gedaan. Van elke mug wordt een olifant gemaakt. Onbegrijpelijk. Waarom accepteert men niet de uitleg van in dit geval Dumoulin? Gelooft men hem niet? Heeft hij je iets aangedaan? (bijvoorbeeld de Giro niet gewonnen, wat hij wel had ‘moeten’ doen?). Ik vind dat sommigen eens in de spiegel moeten kijken en zich de vraag moeten stellen of ze hier wel goed bezig zijn.

tetedelacourse 11 juni 2019 om 09:13

Precies dit inderdaad. Laat je door Tom informeren hoe het gaat ipv het zogenaamd beter te weten.

KennyKlimmen 10 juni 2019 om 23:11

Tom is gewoon een lul. Hij kan arts worden. Toen hij werd uitgeloot, werd ie maar topwielrenner. Vervolgens ook nog een leuke vriendin en een goed gevulde bankrekening. De verpersoonlijking van het feit dat het leven oneerlijk is.

Pat McQuaid 11 juni 2019 om 00:05

lol