Tom Dumoulin: “Moet mijn niveau nog iets verbeteren”

dinsdag 19 maart 2019 om 19:03
Tom Dumoulin: “Moet mijn niveau nog iets verbeteren”

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin had ongetwijfeld gehoopt op winst in de slottijdrit van Tirreno-Adriatico, maar de kopman van Team Sunweb moest uiteindelijk genoegen nemen met de zevende plaats. “Het was niet super, maar ook niet slecht”, zo vertelt Dumoulin, die als vierde eindigt in het eindklassement.


Dumoulin beseft dat hij zijn vorm nog wat moet opkrikken voor de Giro d’Italia, zijn eerste hoofddoel van het seizoen. “Ik moet mijn niveau nog iets verbeteren. Maar ik zit dicht tegen mijn topvorm aan. Er is nog tijd tot de Giro”, aldus de Limburger, die zaterdag zal starten in Milaan-San Remo.

Sam Oomen is blij met de jongerentrui – foto: Cor Vos

Oomen pakt jongerentrui 
Team Sunweb mocht na afloop van de tijdrit toch nog het podium op, aangezien Sam Oomen de jongerentrui won. De 23-jarige klimmer wist directe concurrent Tiesj Benoot af te houden. “Ik voelde me vandaag niet eens zo goed”, aldus Oomen. “Het werd daardoor echt een uitdaging, maar ik ben blij dat ik het gehaald heb.”

De Brabander vindt zichzelf na één week terug op plaats negen, op ruim drie minuten van winnaar Primož Roglič. “Ik ben blij met de jongerentrui. Ik zie het als een beloning voor mijn harde werk. Maar het is ook mooi dat Tom hier als vierde eindigt. Het was een positieve week.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

assen 19 maart 2019 om 19:13

‘Positieve week’…
Toch hoop ik dat deze sympathieke Tilburger nog een stap kan maken, want hij blijft al een tijdje rond die 10e plek hangen in rondjes.

vanSpringel 19 maart 2019 om 20:36

Gaat ie echt wel doen. ‘T is een gedreven vent.

52voor11achter 20 maart 2019 om 08:07

Oomen is hier in de eerste plaats knecht voor Tom en daar was genoeg werk te verzetten. Die negende plaats zegt dus niet veel over zijn groei.

west 19 maart 2019 om 19:18

Iets? Het lijkt mij “iets” optimistisch gedacht dat als Tom nog een stap maakt richting de Giro en Tour, dat Roglic, Yates’, Fuglsang en die gasten uit P-N ook niet nog een stap voorwaarts maken….

josi 19 maart 2019 om 19:24

De vierde plek van Dumoulin is een realistische afspiegeling van zijn presteren deze week. Hij was goed maar niet super. Goed op schema voor de Giro, zou je zeggen.

Turtlehead 19 maart 2019 om 19:36

Prima op schema, in een ronde van drie weken gaat zijn grote motor pas echt verschil maken, hij staat tien keer verder dan vorig jaar… komt goed!
En Oomen eindelijk een mooie prijs, dat is ook super.

Merlinappa 19 maart 2019 om 19:57

Ik vind dat Oomen wel een eigen nieuwsbericht verdiend trouwens. Knappe prestatie!

Wheely 19 maart 2019 om 22:24

Tom reed van alle klassementsmannen de beste tijdrit, lijkt me prima op schema.

Mwielerfan 19 maart 2019 om 23:30

Aardig maar van een recente wereldkampioen mag je meer dan plek 7 verwachten

Sebas 20 maart 2019 om 07:13

In een tijdrit van 10 km? Dacht het niet.

Sonsbach Allstars 19 maart 2019 om 23:49

een mooie overwinning voor Oomen die witte trui; ik hoop dat het hem veel genoegdoening geeft. Ik vond m wel onrustig op de tijdritfiets by the way.
Voor m’n gevoel zitten Roglic en Bernal tegen hoogvorm aan en dat lijkt me geen goed teken voor de Giro. S Yates en Dumoulin groeien nog naar die hoogvorm toe. Ik heb t idee dat zij het wat verstandiger aanpakken. Inhouden en straks pas pieken.

Leendert82 20 maart 2019 om 05:37

2 WT rondes voor Roglic en 1 voor Bernal op zak is natuurlijk geen kleinigheidje. Natuurlijk is de Giro het hoofd doel maar er zijn nog genoeg weken over om hiervan bij te komen.

rahimns 20 maart 2019 om 07:33

Roglic heeft vorig jaar al laten zien dat hij dit kan, denk ook dat zijn programma verstandig genoeg is dat hij weer kan opbouwen naar een nieuwe piek in mei. Hij pakt nu zijn rust en dan weer een hoogtestage.

fietsvriend 20 maart 2019 om 04:51

Er waren tijden dat een Nederlandse wielrenner die de jongerentrui kandidaat wielrenner vh jaar zou zijn. Nu niet eens een eigen stukje, het zijn mooie jaren.

Goeie prestatie van Oomen.

mschuts 20 maart 2019 om 08:38

2017 toen Dumoulin de Giro won, werd hij 6e in het algemeen klassement en 13e in de tijdrit. Dus als je het zo bekijkt is het deze keer allemaal al iets beter. Ik heb wel zin in die Giro hoor :)