Tom Dumoulin komt net tekort in Milaan-San Remo

zaterdag 23 maart 2019 om 19:55
Tom Dumoulin komt net tekort in Milaan-San Remo

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin behoorde op de Poggio tot de acht beste renners in koers, maar kon net niet aansluiten bij de zeven leiders vooraan. Pas in de afdaling kon hij de aansluiting weer maken, maar toen was het gedaan met zijn benen. “Ik heb nog geprobeerd te volgen op de Poggio, maar ik had de punch niet in mijn benen”, concludeert Dumoulin. 

“Ik wist dat Michael Matthews achter mij de sprong probeerde te maken, maar hij slaagde daar niet in. Zelfs als ik mij af had laten zakken om te helpen, dan waren we er niet bijgekomen, dus dat is erg jammer. We hebben er alles aan gedaan vandaag en ik heb enorm veel respect voor de manier waarop Michael is teruggekomen na zijn crash”, is het relaas van de Nederlander op de website van zijn ploeg.

Michael Matthews
Michael Matthews kwam net als Dumoulin iets tekort, maar tevredenheid overheerste bij de Australiër. “Ik ben blij om weer terug te zijn. Ik heb tot zestig kilometer van de finish met een grote glimlach rondgereden, toen begonnen de benen pijn te doen. Voor mij was het persoonlijk een goede dag, ik heb de Poggio en de Cipressa overleefd en dat met maar anderhalve koersdag in de benen. De vorm is dus goed, ik moet alleen nog iets meer koershardheid opdoen”, eindigt Matthews.

Dit artikel delen:

15 Reacties

boenk 23 maart 2019 om 20:00

“Net te kort”… dat klinkt alsof het er ooit in gezeten heeft.

rahimns 23 maart 2019 om 20:03

Het verhaal van Dumoulin dit seizoen tot nu toe… overal kwam hij tot nu toe net iets te kort op de mannen voor hem.

Slurpie Blauw 23 maart 2019 om 20:42

TD wordt natuurlijk niet afgerekend op het voorjaar, dat gebeurt pas in de Giro.

Opvallend is wel dat Sunweb het best belabberd doet met slechts 1 zege. Enige lichtpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is dat ze het wel aardig doen in de TTT.

Gebruikersnaam 23 maart 2019 om 21:53

En die ene zege werd dan nog ontsierd door Walscheid die zich bewust in de weg liet uitzakken (al had Bol zonder die onzin ook wel gewonnen).

Romāns Vainšteins 23 maart 2019 om 20:58

Voor beide heren, gezien de seizoensvorm en het opgelopen malheur, gewoon een uitmuntende training geweest. Heel veel meer hadden we er ook niet van hoeven verwachten.

wulu 23 maart 2019 om 21:16

Pcies, het is gewoon goed als je er in de finale nog bijzit na 300km. Te bedenken dat de koers pas echt begint zo’n 50km voor de streep. Op de Cipressa hield Dumoulin Matthews mooi van voren, als je dan nog op de Poggio even moet passen en in de afzink aansluit is dat zeer knap.

kleomantre 23 maart 2019 om 22:18

Ook waarom Dumoulin wel een uitstekende renner is net als Kwiatkowski. Zat soorten races waarbij die altijd ergens vooraan eindigen. Sagan mag je daartoe ook rekenen. Wat dat betreft onbegrijpelijk dat zo iemand als Froome als beste op de fiets wordt gezien door zovelen. Die durft niet eens op te komen draven.

Als je goed bent, sla je kansen in mooie eendagskoersen niet over en het zit je ook niet in de weg als ronderenner. Zijn er drie conclusies mogelijk. 1. Froome is helemaal niet zo goed. 2. Froome gebruikt rest van het seizoen als preparatie (grijze gebied) 3. Froome heeft geen enkel respect voor de wielergeschiedenis en is aldus geen liefhebber van de sport.

Mwielerfan 24 maart 2019 om 13:30

Denk dat liefhebberij en traditie in Engeland minder speelt dam bijvoorbeeld Italië, zoals nibali

Mwielerfan 24 maart 2019 om 13:32

En froome is inderdaad goed in twee aspecten van wielrennen, waar hij wel de grootste prijzen mee pakt. Maar de beste wielrenner noemen doen natuurlijk alleen grote ronde adepten

Cadellie 23 maart 2019 om 21:47

Matthews verbaasde mij echt vandaag! Top renner die ik MSR nog wel een keer zie winnen.

assen 23 maart 2019 om 22:30

Dumoulin laat weer zien dat ie beter is dan vorig jaar en het jaar ervoor rond deze tijd.

Als ie net zo’n progressie maakt de komende maand als afgelopen jaren dan rijdt ie iedereen naar huis in de Giro.

Bijna geen enkele AK renner rijdt zo goed in de klassiekers als Dumoulin. Froome, QuIntana, Aru, Thomas, Nibali, Yates… Nibali sowieso wel, de klasbak.

Haanaf 24 maart 2019 om 10:38

Hmmm.

Volgens mij heeft Thomas de E3 prijs gewonnen, Simon Yates de GP Indurain, Adam Yates de Classica San Sebastian, enz.

Ook erkende ronderenners winnen wel wat anders. Toch is het vaak een kwestie van keuzes maken en pieken op het juiste moment om succesvol te zijn.

Jean Dumas 24 maart 2019 om 01:17

Tom is bij de sterkste tien in koers. En dat terwijl hij een finale lang met MM in zijn wiel heeft rondgereden.

Mwielerfan 24 maart 2019 om 13:34

Hij zegt dus zelf hierboven juist van niet. Of barst jouw finale los op de capi?

FDJ 24 maart 2019 om 11:12

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat Tom aangaf tegenover de Telegraaf dat hij de explosiviteit mist door het focusen op grote rondes.

Geeft eens te meer aan dat de keuze van Tom voor de Giro niet heel logisch is. Twee korte tijdritten waar hij amper winst pakt en vooral ook van die korte explosieve klimmetjes waar Yates beduidend sterker is.

Juist de Tour met gelijkmatige klimmen moet hem liggen en die ene tijdrit levert hem misschien wel meer winst op dan die 3 in de Giro samen. Reken de ploegentijdrit erbij waarin Sunweb ijzersterk is…

Headlines

Materiaalzone

Populair