Tom Dumoulin kiest opnieuw voor de Giro d’Italia

Tom Dumoulin kiest opnieuw voor de Giro d’Italia

Foto: Cor Vos

Door Maxim Horssels en Raymond Kerckhoffs
dinsdag 4 januari 2022 om 07:00

Tom Dumoulin gaat zich dit jaar opnieuw op de Giro d’Italia richten. Diverse bronnen hebben dit aan WielerFlits bevestigd. In de Italiaanse ronde wil hij opnieuw voor een goede klassering in het eindklassement gaan. Al wil hij daar na de afgelopen mindere seizoenen geen positie op plakken. Het is vooralsnog niet de bedoeling dat Dumoulin de combinatie Giro d’Italia en Tour de France gaat doen.

Voor de vijfde keer in zijn carrière gaat de kopman van Jumbo-Visma van start in de Giro d’Italia. In de Italiaanse ronde wist de Limburger veel mooie successen te behalen. In 2016 maakte hij zijn eerste kennismaking met de Giro door direct het maglia rosa in de proloog in Apeldoorn te veroveren. De eindzege in de Ronde van Italië in 2017 is natuurlijk zijn absolute hoogtepunt. Een jaar later sloot hij de Giro achter Chris Froome af als tweede. In 2019 was de Giro d’Italia echter het begin van een lange lijdensweg nadat hij in de finale van de vierde rit naar Frascati ten val kwam en daarbij een slepende knieblessure opliep. In totaal wist Dumoulin vier ritten te winnen en liefst zestien dagen de roze leiderstrui te dragen.

De zege in Oropa noemt Dumoulin een van zijn beste drie dagen op de fiets – foto: Cor Vos

De Maastrichtenaar heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij een grote liefde voor de Italiaanse ronde en voor het land Italië koestert. Hoewel het winnen van de Tour de France zijn grootste uitdaging als wielrenner is, spreekt zijn hart altijd voor een deelname aan de Giro d’Italia.

Logische keuze
Zeker na de afgelopen drie moeilijke jaren is deelname aan de Giro d’Italia ook een logischere keuze dan starten in de Tour de France. Het afgelopen jaar heeft hij enkel de Tour de Suisse en de Benelux Tour als rittenkoersen in de benen. Voor zichzelf zal de inmiddels 31-jarige Dumoulin eerst weer het goede gevoel in een grote ronde moeten zien terug te winnen. In de Giro kan hij op het kopmanschap rekenen binnen het sterke Jumbo-Visma collectief, terwijl hij in de Tour de France zeker Primoz Roglic boven zich zou moeten dulden en Jonas Vingegaard en Steven Kruijswijk naast zich.

De knieblessure in de Giro van 2019 – foto: Cor Vos

De Giro d’Italia 2022 start op vrijdag 6 mei in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. In de ronde staan twee tijdritten op het programma van in totaal slechts 26,3 kilometer. In totaal kent de ronde liefst zeven bergritten, waardoor het vooral een ronde van de klimmers lijkt te worden.

Tot dusver hebben Miguel Angel Lopez, Vincenzo Nibali, Sergio Higuita, Mikel Landa, Richard Porte, Bauke Mollema, Giulio Ciccone, Alejandro Valverde, Simon Yates en vermoedelijk het INEOS Grenaderis tweetal Richard Carapaz en Tao Geoghegan Hart aangegeven de Giro d’Italia te willen rijden.

Dit artikel delen:

80 Reacties

Secondant 4 januari 2022 om 07:17

Qua parcours niet ideeal met zo weinig tijdritkilometers maar qua concurrentie en de relatieve luwte geheel begrijpelijk. Een in vorm verkerende Dumoulin hoeft van de bevestigde namen alleen Carapaz echt te vrezen vermoed ik. Jammer dat er zo weinig tijdritkilometers zijn, daar had Dumoulin minuten op Carapaz kunnen pakken.

AWestie 4 januari 2022 om 07:20

Edit redactie: Bedankt, is aangepast.

Mystery Rider 4 januari 2022 om 07:29

De Giro wordt weer een pracht rondje!

Sterk deelnemers veld en prachtig parkours!

Dat wordt genieten!

Leuk nieuws dat Dumoulin deze in zijn programma opneemt!

FDJ 4 januari 2022 om 07:35

Zonde. De Tour past hem beter dit jaar.

Secondant 4 januari 2022 om 07:38

In de Tour had hij gereden voor plaats 5-10. In de Giro kan hij hopelijk meedoen voor het podium en eventueel zelfs voor eindwinst.

Jean Dumas 4 januari 2022 om 08:51

Top 5 in de Tour moet goed kunnen, maar ik vind het kopmanschap in de Giro een betere optie.

FDJ 4 januari 2022 om 09:04

Zie liever de beste renners in de mooiste en grootste koers van het jaar, de Tour!

jappe666 4 januari 2022 om 09:43

Het is veruit de grootste koers, maar de mooiste… Dat is hij toch al vele jaren niet meer wat mij betreft. Daarvoor is de dominantie van de gele truien telkens veel te groot geweest. Geef mij dan maar de Giro, waar het lijstje kanshebbers telkens bijna oneindig lijkt doordat ze aan elkaar gewaagd zijn, waar je veel meer verrassingen ziet vanuit de ontsnapping en waar de ontwikkelingen vaak een stuk spectaculairder zijn omdat er geen allesoverheersende ploeg rondrijdt.

FDJ 4 januari 2022 om 10:04

De afgelopen 2 giro’s waren wat mij betreft veel minder spectaculair dan de twee afgelopen Tours. Die met Hart was nog enigszins spannend omdat er een Nederlander in betrokken was, maar afgelopen jaar was de eerste twee weken niet om aan te gluren. Saai zelfs.

De Cabybara van de Conradkade 4 januari 2022 om 12:34

Vond je de rit over de grindwegen saai? Dat vond ik juist de mooiste rit uit alle grote rondes.

Dr op en dr over 4 januari 2022 om 17:18

In de Tour zal hij moeten knechten voor Primoz, die nu eenmaal beter en sterker is als Tom.

Dus de keuze voor een combo Giro en later in het seizoen Vuelta past hem veel beter. In de Giro eerst maar eens zien of hij bergop überhaupt nog met de tien beste omhoog kan rijden. En later in het seizoen in de in Nederland startende Vuelta voor het klassement gaan. Sowieso is de Vuelta dit jaar de ronde die het beste op Tom z’n lijf is geschreven.

Groetjesaandevoetjes 5 januari 2022 om 06:09

Ik had de stille hoop nog op Vuelta deelname. Start in Nederland, goeie hoeveelheid tijdrit km’s en heb zelfs het gevoel dat er nog een soort van revanche in moet zitten tov van enkele jaren geleden. Stuur Foss, Van Emden, Affini mee en je kan Tom al vanaf de eerste dag in de leiderstrui hebben.

D.Koch 4 januari 2022 om 07:37

Gaaf! Tom back in de giro. Dat had ik een tijdje terug niet verwacht. Daardoor extra mooi. Extra genieten van de mooiste grote ronde die er is.

Geel Zwarte Bril 4 januari 2022 om 07:54

Beste nieuws wat er is. Kan JV eindelijk weer eens meedoen om de eindwinst in de Giro. Dat is ook lang geleden.

Yeez 4 januari 2022 om 11:13

2019 en 2016 zijn niet bijster lang geleden toch?

KimJungPoels 4 januari 2022 om 08:08

Ik kijk al uit naar de interviews waarin hij klaagt over het weer, zijn benen, de zebrapaden, het Hongaarse eten en de fietsbroekjes van zijn concurrenten om de zevende plaats.

Nee geintje, het zou leuk zijn als we op twee punten weer de oude Dumoulin te zien krijgen. Qua niveau, en qua charisma en vrolijkheid in interviews. Ik hoop dat het hem gaat lukken, maar ben ergens toch wat sceptisch of hij dat oude niveau echt nog aan gaat tikken volgend jaar. Maar het valt zeker niet uit te sluiten.

Beer 4 januari 2022 om 08:11

Ook een beetje van moeten natuurlijk. Roglic, van Aert en Vingegaard staan door hun prestaties boven hem in de ploeg hiërarchie en krijgen voorrang voor de Tour. Anderzijds wel benieuwd naar zijn ondersteuning. JV is in de breedte sterk genoeg om 2 stevige ronde teams op te stellen. Met Bouwman, Foss, Harper en Affini kan hij een mooi team om zich heen krijgen. Als hij goed uit de Giro komt, wordt ook de vuelta met start in Nederland een optie voor Dumoulin. Kortom; goede keuze.

Groetjesaandevoetjes 5 januari 2022 om 06:11

Ik dacht te hebben gelezen dat Tom maar 1 grote ronde wil in 2022 want hij wil niet teveel druk op zijn lichaam leggen. Had zelf de hoop dat hij de vuelta ging doen, maar de giro is ook zeker mooi.

dynamo 4 januari 2022 om 08:23

heel goed dat ie mee doet, even zadel goed afstellen, en gaan, veel succes.

jvh93 4 januari 2022 om 08:41

Laten we in ieder geval niet veel te hoge verwachtingen hebben van Tom. Zoals in het stuk al geschreven heeft hij vorig seizoen maar 2 rittenkoersen van een week gereden en al een tijdje geen grote ronde meer. Zijn talent zal echt niet weg zijn, maar zijn lichaam zal toch echt weer aan die grote ronde van 3 weken moeten wennen. Ik denk dat een top 5 al een fantastische uitslag zal zijn

koos1 4 januari 2022 om 08:41

Zoals verwacht, Mooi dat hij weer voor een klassement wil gaan. Met Roglic als absolute Tour kopman is de Giro, waar Dumoulin graag rijd, een logische keuze. Misschien in het najaar dan nog de Vuelta?

Voor de Giro kan Jumbo wel een sterke ploeg opstellen met Dumoulin, Foss, Bouwman, Oomen, Harper, Affini, Van Emden, Dekker (?)

DePropereBidon 4 januari 2022 om 08:44

Beste wielernieuws van 2022!

RainbowJersey 4 januari 2022 om 08:46

Zie hier een aantal keer de suggestie voorbijkomen dat TD eventueel de dubbel met de Vuelta zou kunnen doen. In de podcast van het AD gaf hij aan geen 2 grote rondes te rijden, omdat hij minder belastbaar is dan in ’17 en ’18.

josemanuelfuente 4 januari 2022 om 08:50

Alles wat Tom rijdt vind ik nu een bonus.

Romāns Vainšteins 4 januari 2022 om 09:19

Hier weer het ronderennen leren en kijken hoe het uitpakt, dan in de vuelta full force.

En ‘2 grote rondes rijden’ is niet een eenduidig begrip waarbij de combi giro vuelta totaal afwijkt van de andere 2. Mits je verdere focus onderwerpt aan de rondes kan het prima, maar verwacht dan ook niks in het voor- en najaar.

KimJungPoels 4 januari 2022 om 09:24

Maar geen 2 grote rondes rijden is wel een eenduidig begrip. Dat betekent dat je namelijk geen 2 grote rondes rijdt. Kunnen het er nog wel 3 worden.

Wheely 4 januari 2022 om 10:15

Kan ook zo maar gebeuren dat hij de Giro door omstandigheden niet uitrijdt en wie weet gaat het mooie Vuelta avontuur dan wel door… Vamos!

Primoz Zomirp 4 januari 2022 om 09:21

Dumoulin naar de Giro is niet onverwacht en ook een logische keuze. Zo zien we de tektonische bewegingen binnen de ploeg. Het Nederlandse karakter van de ploeg is afgezwakt. Helft van het team (13 renners!) zijn nu buitenlanders. Nederlandse overwinningen vorig jaar komen van onbelangrijke races of NK.
Aan de andere kant heeft ploeg weinig buitenlandse of internationale sponsoren.
Van buitenaf gezien was hert erg lastig de keuzes te maken omdat het team heel graag een Nederlander wil laten winnen, maar de beste renners waren toevallig Belg, Deen en uit Slovenië. Na het vertrek van Groenwegen, die altijd goed was voor 10 overwinningen per jaar en omdat de jonge Nederlandse renners zich nog moeten ontwikkelen, is er een zeker vacuüm op het hoogste niveau.

Vanuit het Nederlandse perspectief (ik begrijp het vanwege de verwachtingen van de wielerliefhebber en dus ook sponsoren) moeten er nog enkele grote verhalen worden geschreven. Maar: wie kan erin slagen?

Tot opleiden en ontwikkelen von jongens (van Dijke, Kooi, Oomen,…) vruchten afwerpt heeft ploeg alleen Nederlandse kopmannen in de tweede rij (Dumoulin en Kruijswijk).

Dumoulin kan vlot praten met journalisten en heeft potentiaal om te presteren. Aandacht voor 3 weken is gegarandeerd om ten minste een van deze twee redenen. Ik had oprecht verwacht dat hij de Vuelta zou gaan rijden, om te beginnen met de rode trui na de TTT in Utrecht. Maar: hij is naar de grote ronde gestuurd die hem het minst ligt. Hieruit blijkt dat ook (hij binnen de ploeg afwaardeert was en) hij niet vrij kan kiezen zoals hij dat in 2020 mocht doen.

Pannenkoek 4 januari 2022 om 10:19

Ik zie het echt totaal anders; Dumoulin wil weer plezier hebben in het fietsen en hij vindt Italie prachtig om te koersen dus gaat hij daarheen. De tour is hectisch en dat past niet bij iemand die plezier wilt hebben en deze rol kan hij nu ook niet aan. Tom is slim genoeg om dat te beseffen dus hij gaat lekker genieten in Italie.

Dat karakter van de NL’se ploeg vind ik ook echt een kulargument, ik ben fan van JV en het maakt mij echt geen bal uit of het een NL-er is of niet, ik was fan van Mollema bij Rabo, Belkin en nu niet meer en ik was geen fan van van Aert en Dennis en nu wel.

Het karakter is Nederlands en zelfs al was het Wit-Russisch, ik vind de ploeg en al zijn voorgangers leuk.

Dat verschil in perspectief bestaat ook; dat jij NLers wilt zien winnen in het shirt van JV is prima, mij maakt het geen zak uit.
Beide krijgen we de naam van Jumbo door onze strot gedouwd en maakt het ons onbewust Jumbo meenemen in de overweging om daar onze boodschappen te doen, dus het werkt prima voor hen

jvh93 4 januari 2022 om 10:45

Eens met pannenkoek. Grotere onzin kan je niet schrijven Primoz. Hoe weet jij nou of hij geen vrije keuze heeft kunnen maken? Hij heeft al vaker aangegeven de Giro gewoon een hele mooie ronde te vinden en graag te rijden. En inderdaad, ben je ook niet voor een bepaalde voetbalclub omdat daar de helft van de basisspelers niet uit Nederland komt? De spoeling met Nederlandse toppers is nu eenmaal dun in het wielrennen momenteel, maar het karakter van de ploeg is en blijft Nederlands. Het zal Jumbo echt niet uitmaken of ze in beeld komen omdat een Nederlander wint, of omdat er een Belg, Deen of Sloveen wint

Murcia 4 januari 2022 om 11:00

Het Nederlandse karakter is voldoende gewaarborgd met maar liefst 16 renners van Oranje. Het punt is natuurlijk dat de overwinningen vooral door buitenlandse renners worden behaald, maar voor mij persoonlijk weegt dat niet zo zwaar als er maar voldoende aandacht aan het opleiden en doorstromen van talent van eigen bodem wordt besteed en tot nu toe doet de ploeg dat. Voor wat betreft Tom is deze keuze de logica zelve, in de Tour ploeg zou hij ondergeschikt worden aan Primoz en ik denk dat Jonas kopman gaat worden in de Vuelta dan blijft de Giro over. Een koers waaraan hij goede herinneringen heeft en door het vertrek van Dylan de kans om de ploeg wat meer om hem heen te bouwen. Plezier hervinden is mooi maar het gaat hier wel om topsport dus verwacht ik van hem wel iets meer dan een anonieme Top 10 plek.

I Langof 4 januari 2022 om 11:18

Over Nederlandse karakter zegt erg veel dat in winter 2019/20 Merijn nog zijn powerpoint presentaties in onze taal had (met vertaling) en onlangs tijdens ze in Spanje bivakkerden alleen in het engels.

Qua waardigheid van Tom:
Tom is afgeweken van elke afspraak van de ploeg. Hij voelt zich niet betrokken bij het hogere doel – hij kijkt alleen aan zijn eigen doelen – zoals OS of NK tijdriten. Hij waardeert mee-kopmannen niet – zoals hij in Vuelta vertrokken is – tijdens Primoz voor overwinning vochtte; zoals hij ploeg in steek gelaten heeft voor klassiekers in 2021

Hij zal het moeilijk hebben. Hij heeft weinig respect binnen de ploeg – zoals we hebben gezien in Tour 2020 filmpje. Zijn afwezigheid in 2021 was ook echt niet goed voor de perceptie binnen het team. Hij staat onder enorme druk om in januari te presteren op trainingskamp.

Tom is niet gericht of ontwikkeling en beter worden, hij staat niet open voor innovaties. Hij zegt uitdrukkelijk tegen Thijs dat hij training en voeding niet veranderen wil. Hij maakt grapjes als anderen hun porties wegen. Hij wilde nooit op voedingsgebied meedoen, zelfs als expertise van Asker Jeukendrup een van de pijlers van het Jumbo Visma succes sinds 2019 is.

Scott Sunderland 4 januari 2022 om 11:54

Nee hoor, motivatie is op dit punt alles voor Dumoulin. Hij wil graag zelf een klassement rijden en hij is dol op de Giro. Hem niet als knecht meenemen voor Roglic en Vingegaard is een teken van respect. Ik denk dat Tom heel enthousiast aan het seizoen begint.

rahimns 4 januari 2022 om 13:26

De verhouding Nederlanders-buitenlanders is bij de ploeg met een enkele uitschieter naar de ene of de andere kant al sinds het ontstaan van de ploeg zo'n beetje hetzelfde. De afgelopen paar jaar was het niet anders. Een beetje vergezocht is het wel. Er zijn ook altijd wel buitenlandse kopmannen geweest sinds de ploeg echt groot werd. Er wordt gelukkig wel weer echt geïnvesteerd in het zoeken en opleiden van Nederlands talent maar ons landje is denk echt te klein als wielersportland om ervoor te zorgen dat we een veel groter aandeel Nederlanders te vinden als je met de wereldtop wil blijven meedoen als ploeg, wat voor mij ook niet hoeft.

Theo H 4 januari 2022 om 14:01

@Pannenkoek: Jij maakt het NL argument nu klein omdat het je zelf niet interesseert. Voor de massa is dat echter wel van belang en dat is ook al 100 keer aangetoond in allerlei marketingonderzoeken. Giro-winst Menchov zorgde commercieel nauwelijks voor rimpelingen in het water. Een ritzege van Weening in de Tour had al meer waarde voor de sponsor.

jvh93 4 januari 2022 om 14:03

Vraag me ook wel af wat mensen vinden van bijvoorbeeld een INEOS dan. Zij hebben ook maar 9 britten van de 31 renners. En DSM is sinds dit jaar ook weer Nederlands, maar heeft maar 6 Nederlandse renners in dienst. Daar zijn de verhoudingen dus veel groter als bij TJV

I Langof 4 januari 2022 om 15:10

Sorry rahimns, als je denk dat “ons landje te klein als wielersportland is”, wat denk jij over België en hun successen.

PS: je klinkt alsof je denkt dat Slovenië minstens 50 miljoen inwoners heeft – angezien het aantal Slovenen in het Werldtop.

jappe666 4 januari 2022 om 15:27

Bij Ineos heb je Pidcock, G.Thomas, Hayter, Yates, Hart,… Dan ben je qua Britse renners die meedoen om de prijzen al erg ruim vertegenwoordigd.

Bij TJV heb je dan wel 16 Nederlanders, maar ze vertegenwoordigen welgeteld 0 van de 17 WT-overwinningen. Met Jakobsen, Groenewegen, Van Der Poel, Mollema, Poels, Kelderman, Van Poppel, Bol, Van der Hoorn, Terpstra,… rijden zo goed als alle Nederlanders die prominent meedoen elders.

Anderzijds is dat gewoon de nieuwe realiteit:

De beste NL rijdt voor BE.
De beste BE rijdt voor NL.
De beste IT rijdt voor BAH.
De beste FR rijdt voor BE.
De beste US rijdt voor NL.
De beste AU rijdt voor BE.
De beste DE rijdt voor UAE.
De beste UK rijdt voor BE.
De beste RU rijdt voor KAZ.
De beste NO rijdt voor BE.

lo squalo dello Stretto 4 januari 2022 om 09:53

De ronde die hem het minste ligt… Zonde.

Groetjesaandevoetjes 5 januari 2022 om 07:38

Qua parkoer ligt die hem het minste ja, maar qua gevoel voor hemzelf, zijn plek in de ploeg en qua concurrentie ligt de Giro in 2022 hem juist heel goed.

Geit in mijn Kelderman 4 januari 2022 om 10:40

Wanneer kappen we eens met de trend die al jaren duurt om maar steeds minder tijdritkilometers in een grote ronde te stoppen. Een GR winnaar moet alles kunnen, dus ook een lange tijdrit tot een goed einde brengen. 25 kilometer tijdrit is een belediging voor de Giro.

Koers 4 januari 2022 om 13:48

Spannende ronde > eerlijke ronde
En wat is precies alles kunnen, hoeveel km moeten er dan verreden worden?

Groetjesaandevoetjes 5 januari 2022 om 07:38

Moet er dan ook elke ronde een stuk veldrijden en kasseistrook rijden zijn?

Wheely 4 januari 2022 om 10:48

Welke ploeg zou die mee krijgen?
Bouwman
Oomen
Kruijswijk?
Foss
Benoot
Van Emden
Affini

Zoiets denk ik.

edit: nog niet uitgeslapen ;-)

Magician 4 januari 2022 om 10:51

Ik zou mijn geld niet op Groenewegen inzetten

baukeingeel 4 januari 2022 om 10:52

In het artikel staat Kruijswijk naar de Tour dus die lijkt me niet. En google voor de grap is de naam van Groenewegen en klik op nieuws. Denk niet dat hij in de Giro-ploeg van Jumbo gaat zitten

Wheely 4 januari 2022 om 10:54

Haha ja is aangepast, wist het wel natuurlijk maar in mijn hoofd was de update nog niet verwerkt. :p

bartp25 4 januari 2022 om 10:59

Affini lijkt me zekerheid alsook Bouwman en Foss.
Benoot denk ik eerlijk gezegd niet die gaat een vol voorjaar rijden zie hem als outsider voor de tour.
Van Emden als wegkapitein, Dekker die zich verder mag ontwikkelen.
Oomen is zijn maatje dus die zie ik ook wel mee gaan.

Laatste plekje Harper, Hofstede of iemand van de jonkies?

jvh93 4 januari 2022 om 11:10

Ik verwacht eerlijk gezegd Roosen en Dekker in plaats van Benoot (na vol voorjaar en wellicht door naar de Tour) en Van Emden (gaat denk ik naar de Vuelta met start in NL en ploegentijdrit)

Wheely 4 januari 2022 om 11:21

Van Emden lijkt me belangrijk als relativerende mental coach, met daarbij ook buddy Kroon op de speed dial als hulplijn.

tdola 4 januari 2022 om 11:21

Dumoulin, foss, bouwman, affini lijken me zeker.
Opties oomen, hofstede, harper/leemreize, van emden (vanwege ttt eerder vuelta?), kooij/dekker.
Evt nog eenkhoorn, roosen, vd sande als optie/ondersteuning van sprinttreinje.

Ervan uitgaande kruijswijk als knecht naar tour.

Jean Dumas 4 januari 2022 om 12:47

Bouwman, Oomen, Jos en Affini lijkt me wel. Dat is een goede kern rond Tom.

Tony 4 januari 2022 om 10:57

Leuk dat Tom de Giro gaat rijden. Voor die tijd zal hij moeten laten zien hoe zijn vorm is. Komt zijn vorm niet dan ben ik benieuwd wie er voor Tom gaat rijden in de Giro.

Speedy Mark 4 januari 2022 om 11:10

Fantastisch nieuws dat Dumoulin de Giro gaat rijden. Blijft de mooiste ronde die er is en die waarschijnlijk ook het meest bij hem past. Hopelijk heeft hij er net zoveel plezier in als dat de boven gemiddelde wielervolger vaak in de Giro heeft.

Baukema Tomoulin 4 januari 2022 om 11:20

Prono: Carapaz wint, TD 2de en Lopez 3de

Kannibaal van Schepdaal 4 januari 2022 om 13:04

Geen vertrouwen in Almeida?

Posterix 4 januari 2022 om 13:44

Ik ben toch echt van mening dat een goede Dumoulin een Carapaz totaal aan flinters kan draaien.

jappe666 4 januari 2022 om 15:47

Hoewel ik enorm veel sympathie heb voor TD, deel ik je enthousiasme allerminst Posterix. Als Carapaz eveneens op de top van zijn kunnen is, maakt TD wat mij betreft geen schijn van kans, zeker niet in de Giro met zoveel klimmen en amper tijdritkilometers. En al helemaal niet als je bedenkt dat Carapaz ook nog Hart, Pidcock, Porte, Swift, Hayter, … in steun heeft. Podium en zelfs top-5 zou al enorm knap zijn met de huidige bezetting.

Tool 4 januari 2022 om 11:26

Mooi, heb er zin. Dat ie rijdt is voor de wielersport al winst op zich. Top 3 zou al mooi zijn .

Scott Sunderland 4 januari 2022 om 11:50

Prima. Roglic wil alsnog proberen de Tour te winnen, met Vingegaard aan zijn zijde. Je kunt dan Dumoulin als belangrijke helper meenemen. Of je laat hem zijn ambities volgen om echt zelf voor een klassement te gaan en dan is de Giro ideaal. Dat laatste zal Dumoulin veel meer motiveren en motivatie is op dit punt alles. En hij blijft de enige Nederlander die ooit de Giro won. Respect.

Klein Verzet 4 januari 2022 om 11:57

Lijkt me schitterend om een duel voor het eindpodium te zien tussen Dumoulin en … jawel … Wilco Kelderman. Hoe gaat ’t met Wilco, WF?

Kannibaal van Schepdaal 4 januari 2022 om 13:04

Kelderman wellicht naar de Tour, als je de geruchten mag geloven.

Headlines

Materiaalzone

Populair