‘Tom Dumoulin kan bijna het dubbele verdienen bij Jumbo-Visma’

donderdag 11 juli 2019 om 15:08
‘Tom Dumoulin kan bijna het dubbele verdienen bij Jumbo-Visma’

foto: Cor Vos

Het lijkt er steeds meer op dat Tom Dumoulin op weg is naar Jumbo-Visma. Als we Cyclingnews mogen geloven, dan kan de ronderenner bijna het dubbele verdienen bij de Nederlandse WorldTour-ploeg. De voorkeur van Dumoulin gaat ook uit naar Jumbo-Visma, maar Team Ineos, CCC, UAE Emirates en BORA-hansgrohe hebben eveneens een voorstel gedaan.


Er zal binnenkort meer duidelijk worden over de toekomst van Dumoulin, aangezien de Limburger deze week om de tafel gaat met teammanager Iwan Spekenbrink. Die laatste liet al weten geschrokken te zijn door alle geruchten rond een mogelijke transfer van Dumoulin. “Maar we moeten nu de rust bewaren. We gaan gewoon met hem spreken.”

Volgens Cyclingnews zit Dumoulin met zijn hoofd echter al bij Jumbo-Visma, en hoopt hij dat Team Sunweb zal meewerken aan een ontbinding van zijn contract. Dumoulin zou bij de geel-zware brigade een jaarsalaris kunnen opstrijken tussen de 2,5 en drie miljoen euro, wat bijna een verdubbeling is van zijn huidige salaris van ongeveer 1,5 miljoen euro.

Meer kapers op de kust 
Maar er zijn nog kapers op de kust, aangezien ook Team Ineos en het Poolse CCC verregaande interesse hebben in Dumoulin. Hetzelfde geldt voor BORA-hansgrohe en UAE Emirates, al is het volgens Cyclingnews onwaarschijnlijk dat de 28-jarige renner naar één van deze twee ploegen verkast.

Dit artikel delen:

87 Reacties

Rhohan 11 juli 2019 om 15:10

Cyclingnews is toch wel een matig betrouwbare bron op dit vlak. Ik geloof er weinig van, van dat salaris dan.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:19

Oh

rahimns 11 juli 2019 om 15:11

Benieuwd waar die informatie vandaan komt….

Marco241 11 juli 2019 om 15:15

Lijkt me duidelijk. Uit een hele grote duim.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:26

Uit een bron, mss de grote duim

Niklas 11 juli 2019 om 15:14

Vandaag zou TD toch praten met Sunweb?

non-believer 11 juli 2019 om 15:28

Gaat Thomas Dekker weer fietsen?

Tuubke 11 juli 2019 om 15:56

Of komt Ten Dam terug?

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:25

Mss, en mss heeft hij over het onderhavige topic ook een gesprek gehad. Niet is te lezen dat dit niet heeft plaatsgevonden

Franco Ballerini 11 juli 2019 om 15:15

Ik zie Dumoulin gewoon bij Sunweb blijven.

Hensie 11 juli 2019 om 15:17

Dan ben je de enige.

krypton 11 juli 2019 om 15:46

Zou mij ook niet verbazen als het met een sisser afloopt en uiteindelijk het salaris bij Sunweb omhoog gaat en hij nu dan echt wat versterking bergop erbij krijgt.

ghostwriter 11 juli 2019 om 16:02

@krypton
Waar haalt Sunweb het geld vandaag om het salaris van Dumoulin te verhogen én betere knechten aan te trekken?

KnightBiker 11 juli 2019 om 19:02

Als Het Alleen om salaris zou gaan, maar Het gaat Ook om betere omkadering: in eerste instantie betere renners om hem heen maar ook begeleiding etc. dat is niet direct in geld uit te drukken. De beloofde knechten bergop waren Roche en Bakelants, bovendien vertrokken zijn vriendjes. Niet echt handig van zijn ploeg als je je kopman wilt houden.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:27

Dat zou kunnen idd

SprintMaster 11 juli 2019 om 15:18

Ik vond de analyse van Lubberding gisteravond wel goed. Dumoulin heeft gewoon betere knechten en begeleiding nodig. Hierin is Sunweb het afgelopen jaar tekort geschoten.

dikkechaap 11 juli 2019 om 16:11

Wat betreft knechten klopt dat wel, al hebben ze natuurlijk ook pech gehad (o.a. met Kelderman).
Hoe zijn ze tekort geschoten in de begeleiding afgelopen jaren?

platteprijs 11 juli 2019 om 18:27

Kelderman is toch geen pech, dat is een incalculeerbaar verlies aan klimcapaciteit in een ploeg. De enige die dat nog niet weet is Spekenbrink

Massimo Bataille 11 juli 2019 om 18:57

Qua knechten denk ik dat het echt zo slecht nog niet is.
Je hebt Kelderman en Oomen die echt wel uitstekende klimmers zijn.
En een Roche en Haga kunnen ook nog lang mee.

Bij Jumbo moet je ook kijken in welke mate Kruijswijk of Roglic gaan ‘knechten’ voor Dumoulin. Ook moet je niet verwachten dat ze lang alle 3 samen gaan zijn, iemand zal wel vertrekken voor kopmanschap bij andere ploeg dan.
Dan heb je nog Bennett, De plus en (goeie) Tolhoek die ook lang meekunnen in de bergen.

Qua knechten zou ik Jumbo dan echt niet beter noemen hoor. En ik weet niet of een Dumoulin echt veel concurrentie verdraagt, dus zie hem ook niet direct naar Jumbo gaan

Renzeva 29 juli 2019 om 20:28

Ik denk dat het wel waar is ja. Heb ook wel het idee dat het de spanning is geweest die het hem dit jaar teveel is geworden i.c.m. 2 grote rondes op rij achter mekaar top rijden en ook nog is dat wk waarbij die weg zowel als tijdrit deed. Dat was gewoon teveel, fysiek of mentaal of beide, ik weet het niet. Een mens kan ook niet alles en de druk zal het hem wel wat teveel zijn geworden, beetje betere begeleiding (of oudere renners als ten dam en geschke) zullen hem vast wat rust geven, hij is volgens mij een typ die zich overal mee bezig houd. Dan Kun je ook gestresst raken. Dat zag je volgens mij ook goed in “de machinekamer van Tom dumoulin” dat hij overal een beetje geagiteerd op was als het hem niet aanstond, knechten komt denk ik wel goed. Heb in de giro toch ook een goede jai hindley gezien in 3e week bergop en deze tour was Kämna op t eind ook goed bergop, dus dat belooft wat, naast de overige klanten als Wilco, oomen en een evt knecht die ze nog kunnen halen

kielabokki 11 juli 2019 om 15:20

Jumbo is de ideale ploeg voor hem lijkt het. En Dumoulin is de ideale versterking. Daarmee zou de ploeg de laatste twijfelaars over de streep trekken en zonder twijfel weer DE Nederlandse ploeg worden. Zou marketingtechnisch een perfecte move zijn.

inlinewout 11 juli 2019 om 15:56

Het grootste marketing-drama voor Jumbo zou zijn als hun buitenlandse kopman Nederlands beste Ronderenner verslaat in een grote ronde. Dan zitten veel mensen toch met pijn in hun buik als ze aan Jumbo denken.

Tom wegkapen voorkomt dat.

Brabander 11 juli 2019 om 16:00

@inlinewout: dat zal ook wel meevallen denk. Niet zo dramatisch. In de Giro zouden ze ook tegen elkaar koersen. Denk niet dat dat Jumbo klanten heeft gekost. De meeste Nederlanders liggen sowieso niet wakker van de koers

freirefreire 11 juli 2019 om 16:05

In de grote rondes misschien wel, maar vergeet niet dat ze in het voorjaar en in de winter vertegenwoordigd worden door Van Aert, de grote concurrent van Neerlands hoop, MvdP.

Niklas 11 juli 2019 om 16:12

Ach @freirefreire, MvdP is voor mij een halveBelg en Van Aert een halve Nederlander. En ook nog eens uitermate sympathiek!

Brabander 11 juli 2019 om 16:21

@Niklas: zo is dat. Vooral dat überchauvinistische mbt MvdP is vaak lachwekkend. Ik zie Mathieu vooral als streekgenoot. Hij woont niet ver van mij vandaan. In Kapellen aan de Vlaemsche kant van de grens. Of hij nu Belg is of iemand met een Nederlands vlaggetje achter zijn naam, het zal wel. Ik heb er meer mee als met iemand uit de Randstad of Groningen ofzo. Maar dat is persoonlijk. Wout is ook gewoon ern toffe peer. En praat gewoon Nederlands. Laat ons vooral genieten van de koers en laat die nationalistische elementen lekker achterwege

Grote Meneer Terpstra 11 juli 2019 om 18:06

@Niklas. Ook daar zit waarschijnlijk een marketingstrategie achter. Jumbo wil de komende jaren flink aan de weg boren in België. Ik heb ergens getallen gelezen van wel 100 winkels. Als iemands naam vaak op de Belgische televisie genoemd wordt is het wel Van Aert. Sowieso kijken naar veldrijden enkel Belgen en een paar verstokte enthousiastelingen hier

molovin 11 juli 2019 om 15:22

Hoe zit het nu eigenlijk met dat budget van Jumbo-Visma, ik hoor enerzijds dat zij nog slechts het 17e budget van het Worldtour peleton hebben. Anderzijds hebben ze wel allerlei dure toppers, worden ze gelinkt met Dumoulin en nu dit salaris verhaal.

Verweggistan 11 juli 2019 om 15:28

Toen het team gered werd door Lotto en Jumbo was het budget erg laag. Idd ergens onderaan de WT. Maar Jumbo heeft de bijdrage opgeschroefd tot boven niveau dat Lotto en Jumbo samen deden en daarbovenop komt nog geld van Visma. Dus nu zitten ze wel weer bij de eerste tien ga ik vanuit. En het is geen geheim dat de Jumbo-eigenaar best bereid is om voor Dumoulin het budget te verhogen.

Romāns Vainšteins 11 juli 2019 om 15:34

Je hoeft geen Einstein te zijn om in te zien dat ze momenteel gewoon bij de opperdetopteams qua niveau en ook dus betalen zitten. Er staat duidelijk een kraan vol open.

dikkechaap 11 juli 2019 om 16:12

Ik hoorde ook iemand dat zeggen, 17e van de WT, ik weet even niet meer wie. Ik weet wel dat dat grote onzin is.

horsm 11 juli 2019 om 16:16

Volgens mij zijn ze onder de middenmoot, maar zijn er twee speciale potjes aangebroken: eentje voor Van Aert en mogelijk eentje voor Dumoulin. Het lijkt me dat die behoorlijk aantikken.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:29

Dan moet je het jaarverslag cq de jaarrekening bij de KvK op vragen na deponering. Kun je de cijfers lezen.

Renzeva 29 juli 2019 om 20:53

Ja dat 17e van de WT, tja maar ik weet ook dat er maar een paar teams qua budget bovenuit staken en dat de rest verder heel dicht bij mekaar zaten qua budget

$kedel 11 juli 2019 om 15:29

Dat zou toch vreemd zijn.. aangezien Dumoulin nu al een vet contract heeft en deze al niet waard is zolang hij niet levert in grote rondes.

Hensie 11 juli 2019 om 15:34

“‘Zolang hij niet levert in grote rondes.”

Gast. Serieus?

molovin 11 juli 2019 om 15:34

Dit is toch pas het eerste jaar door omstandigheden die buiten zijn macht liggen dat hij niet kan leveren? Vorig jaar heeft die laten zien met Froome wellicht de beste klassementsman te zijn.

Marco241 11 juli 2019 om 15:37

Ja, afgelopen jaar slechts twee keer tweede in de grote rondes. Prutsert!

Brabander 11 juli 2019 om 16:03

Niet dat ik het verwacht hoor. Maar dit jaar is het voorlopig weinig hosanna natuurlijk. Ik heb zottere dingen in de koers gezien. Wielrenners die als een komeet binnenkomen en als een nachtkaars doven. Nogmaals: ik verwacht het niet. Maar er zijn vele scenario’s mogelijk

$kedel 11 juli 2019 om 16:40

Ik vraag me vooral af hoe hij meer wil gaan verdienen terwijl zijn prestaties er niet beter op worden.
Bovendien lijkt zijn mentale gesteldheid ook nogal een risico.

molovin 11 juli 2019 om 15:30

@Verweggistan, okee bedankt. Ja het lijkt mij ook dat ze voor Dumoulin wel bereid zijn extra geld te toe te stoppen. Zit je voor de komende jaren (als het goed is) iedere zomer goed met heel veel aandacht voor hem en Jumbo.

Sonsbach Allstars 11 juli 2019 om 15:36

2,5 miljoen bij Jumbo Visma?? No way

Marco241 11 juli 2019 om 15:43

1,5 miljoen. Plus een sponsorcontract van 1 miljoen voor wat reclamespotjes. Kunnen ze die eeuwige Frank Lammers met die nepfamilie van ‘em er uit rotten :)

NDI22 11 juli 2019 om 15:56

Waarom niet? Toch wel een uithangbord van het Nederlandse wielrennen, de enige die echt kans heeft de Tour te winnen de komende jaren. En dan heb je volgend jaar nog de OS met grote kansen op goud. Dat is wel in een Nederlands truitje maar daar kun je een hele campagne omheen bouwen als sponsor.

speedline 11 juli 2019 om 16:13

Frank lammers is goed man.

$kedel 11 juli 2019 om 16:58

@NDI22

Omdat hij zich met zijn knie eerst maar weer moet bewijzen?
Daarnaast is zijn mentale weerbaarheid ook wel een groot vraagteken wat mij betrefd.

Viktrodriguez 11 juli 2019 om 19:01

Ik zie liever Frank Lammers met zijn realistische familie dan de zoveelste zogenaamd perfecte familie.

Omhoog73 12 juli 2019 om 00:08

Frank Lammers zit nu in Xtc zag ik op Netflix

rennerske 11 juli 2019 om 15:39

Dan mag Jumbo i.p.v. de door Jacobs voorgestelde 10 cent wel het dubbele op een pak yoghurt doen

GroenewegenDylan 11 juli 2019 om 15:44

Roglic, Dumoulin, Wout van Aert, Tony Martin, De Plus, Teunissen, Van Emden en Kruijswijk naar de Tour laten gaan en dan hopen op een ploegentijdrit :P

S. Morgenstern 11 juli 2019 om 15:44

Ik kan me goed voorstellen dat een Nederlander waarmee je de Tour zou kunnen winnen, een goede reden is voor Ome Frits om zijn portemonnee te trekken.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:02

Zo is het, en als Jumbo in België met veel supermarkten wil groeien, zijn Wout en Tom prima uithangborden. Die paar centen zijn voor familie van Eerd peanuts. De poen die jaarlijks naar de 24u van Le mans gaat is mss al meer dan hele TJV bijeen. Wel moet t salarishuis blijven kloppen. En dan zal totale budget wel omhoog gaan. Anderszins zullen Roglic,, Kruijswijk wel weggaan om elders als kopman nog meer te gaan verdienen. Jumbo wil btw slag met appie niet verliezen

deluxe 11 juli 2019 om 15:55

Gisteren die docu van pow gezien. Maar als jumbo selecteert op mentaliteit en persoonlijkheid mag ik toch hopen dat Tom NIET naar jumbo komt. Een arrogante zeikerd is het. Laat die asjeblieft lekker ergens anders tekenen. Past niet in het team, verre van. Gaat alleen maar problemen geven.

inlinewout 11 juli 2019 om 16:05

Ik had van Wout van Aert ook een beetje het beeld dat het ‘een zeikerd’ was, maar een groot deel van wat je in de media te zien krijgt van een renner is een reactie op de omgeving. Dat zit hem vaak al ind e vraagstelling. Wout komt nu heel anders voor de dag.

Veroordelen zonder over 1ste handsinformatie te beschikken is heel makkelijk. Dat soort oordelen ongefilterd in comments plakken is ook makkelijk. Veel succes daarmee.

Franco Ballerini 11 juli 2019 om 16:08

Hebben wij dezelfde documentaire gezien? Ik zag een op en top sportman die het hoogste van zichzelf en zijn ploeg eist.

Connor 11 juli 2019 om 17:10

Absoluut, Dumoulin zijn carrière is tot op heden een aaneenschakeling van vervelende incidenten als gevolg van zijn rottige karakter!

kielabokki 11 juli 2019 om 17:17

Wout van Aert is ook gewoon volwassen geworden. Lijkt zelfs veel beter te aarden op de weg dan in het veld, wat logisch is als je altijd 2e viool mag spelen.

Had hetzelfde, maar inmiddels veel waardering voor die man na de laatste 2 seizoenen op de weg.

deluxe 11 juli 2019 om 18:12

Ik begrijp niet hoe van Aert in deze discussie terecht is gekomen. Ik heb t ook niet over de carrière van Tom.
Ik heb t over een succesvol beleid van jumbo de laatste jaren en de vrees dat Tom’s persoonlijkheid hier niet in gaat passen.
Iemand die zichzelf constant intelligent noemt. Die telkens zichtbaar geïrriteerd met het personeel praat en alles de schuld geeft van slechte prestaties behalve zichzelf past niet in een hechte vriendenploeg. Dan gaan er irritaties ontstaan die het team in n neerwaartse spiraal brengen.

KnightBiker 11 juli 2019 om 19:14

@deluxe – Heb je Het over Thierry Baudet?

Barry Batsbak 11 juli 2019 om 16:08

Laat Tom eerst maar eens herstellen en weer resultaten gaan trappen, want met de huidige fysieke vooruitzichten raakt ie dit seizoen geen fiets meer aan. Behaalde resultaten uit het (recente) verleden maken de marktwaarde, maar vooruitzichten spelen toch ook wel een rol neem ik aan. De hoofdprijs betalen voor een Dumoulin die zijn niveau met wat pech nooit meer haalt lijkt me nou niet de beste investering.

Scott Sunderland 11 juli 2019 om 16:11

Tom Dumoulin, mooi als hij naar Jumbo gaat. De beste Nederlandse rondrenner bij de grootste Nederlandse ploeg.

Covadonga 11 juli 2019 om 16:20

Het zou jammer zijn als hij voor het geld kiest.
Dat doen immers alleen renners die naar Ineos gaan.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:08

Wat n bullshit. Zijn gewoon werknemers, zonder doorgaans diploma’s. Dus als ze de mogelijkheid hebben zich onafhankelijk te fietsen, zouden ze wel gek zijn om dat niet te doen.

Renzeva 29 juli 2019 om 21:01

Pak je toch gewoon na je carrière een studie op? Of weet ik het wat,

Jungle Man 11 juli 2019 om 16:27

Zou bij Bora ook niet misstaan.

Luke 11 juli 2019 om 16:38

Ineos lijkt mij toch de gewezen ploeg voor TD. Wetenschappelijke begeleiding, het meeste geld en als tijdrijder past hij het best bij de filosofie van die ploeg. Tom heeft die zekerheid nou eenmaal nodig.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:12

Nee hoor, Tom heeft een vrije geest en geen keurslijf nodig. Wetenschap wordt schromelijk overschat in de sport. Sporters zijn mensen geen robots. Gevoel en gezond verstand zijn zo niet veel belangrijker. Neem MVDP, die volgt zo lijkt het ook zijn eigen koers

Kosmonaut 11 juli 2019 om 16:41

Als het waar is dat BORA interesse heeft dan zou ik als ik Dumoulin was bij hen tekenen, daar is er met mannen als Schachmann, Formolo, Majka, König, Buchmann en Konrad keuze te over qua ondersteuning bergop.

Pietspeed 12 juli 2019 om 00:15

Dan moeten die dat ook allemaal zien zitten. En Duitsers die voor een Nederlander gaan werken, moet ik nog tegenkomen. Afzetmarkt voor Bora Hansgrohe lijkt in Nederland niet bepaald groot btw

Samlambeej 11 juli 2019 om 17:16

Hoeveel vraagt Sunweb voor het afkopen van ’20 en ’21?

Samlambeej 11 juli 2019 om 17:19

Btw. ik hoor mensen praten over de Vuelta…
Dit zei Tom er zelf over: “Ik heb de voorbereiding op de Giro gehad, ik heb nu deze voorbereiding in extremis voor de Tour geprobeerd. Dat zou dus een voorbereiding voor mijn 3de grote ronde zijn.”

klimmer99 11 juli 2019 om 17:32

Toch niet gaan knechten bij Ineos.

hjjanssen1973 11 juli 2019 om 18:31

De grote vraag is: wie heeft deze informatie gelekt?

Juud van Gemert 11 juli 2019 om 19:03

Tom is achterhaald, zijn laatste grote ronde heeft hij al gewonnen.
Of kan Reichenbach hem misschien nog helpen ?

Romāns Vainšteins 11 juli 2019 om 19:17

blabla, haha, pfffrt.

CJJelle 11 juli 2019 om 19:15

Jumbo Visma klinkt leuk voor Nederlandse zomers, maar toen ik de naam Bora las dacht ik ja dat wordt het. Daar past hij goed, veel aankomend klimgeweld, een sterrenploeg en bovenal minder Nederlands chauvinisme over je heen dan wanneer je bij JV rijdt waar hij volgens mij niet zo heel veel mee heeft.

Romāns Vainšteins 11 juli 2019 om 19:34

Lijkt me een geduchte concurrent ja.

  • 1
  • 2