Tom Dumoulin in de kopgroep in Dauphiné

maandag 10 juni 2019 om 13:14

foto: ASO

Tom Dumoulin zit in de tweede etappe van het Critérium du Dauphiné mee in de kopgroep van de dag. In de heuvelachtige etappe naar Craponne-sur-Arzon test de kopman van Team Sunweb zijn benen. Na de openingsrit gaf hij aan wel een reactie te voelen in zijn knie.

Dumoulin keert in de Dauphiné terug in koers na zijn opgave in de Giro d’Italia. In de openingsrit kwam hij als 41ste over de streep. Nu zit hij dus mee in de ontsnapping van de dag, met niet de minste namen bij zich. Onder meer Julian Alaphilippe, David Gaudu, Gorka Izagirre, Sepp Kuss, Alessandro De Marchi en Emanuel Buchmann zijn meegeschoven in de sterke vlucht.

De voorsprong is na veertig kilometer (van de 180) anderhalve minuut. Volg hier het verloop van de tweede etappe in de Dauphiné.

Update: Op 35 kilometer van de finish werd de kopgroep van Tom Dumoulin ingerekend door het peloton.

Dit artikel delen:

17 Reacties

boehoe 10 juni 2019 om 13:17

De drempel voor nieuws ligt laag. Zeker nog aan het afkicken van het voltikken van het liveblog..

Brabander 10 juni 2019 om 13:23

Haha. Hier stond ik ook nogal van te kijken ja. Eigenlijk zou er nog ‘Breaking’ bij moeten :)
Aan de andere kant: men wordt zo wel de ganse dag vermaakt. Liever teveel dan te weinig ‘nieuws’

AlfredoBinda 10 juni 2019 om 13:22

Kom op zeg Wielerflits, jullie snappen toch zelf ook wel dit dit nieuwsbericht nergens op slaat…

Tripodboom 10 juni 2019 om 13:24

Maar wel slim. Kans op valpartij veel kleiner.

aru123 10 juni 2019 om 13:38

Ik kon mijn lach niet inhouden bij het zien van dit bericht, whats next? Dumoulin houdt een sanitaire stop? Dumoulin heeft de bevoorradingszone veilig bereikt? Ik stel alvast voor om dat als update in dit artikel te plaatsen

De Slob 10 juni 2019 om 13:38

BREKEND

pirazzi 10 juni 2019 om 13:47

Kunnen jullie een nieuwsbericht plaatsen wanneer de kopgroep is ingehaald?

rennerske 10 juni 2019 om 13:48

Bericht geslaagd. Nu al 2 volgers een lach op het gezicht getoverd. Kom maar op met nog meer info. We moeten toch die vrije dagen door zien te komen.

KennyKlimmen 10 juni 2019 om 13:58

Ik vind het wel relevant. Gezien in het kader van wel of niet op tijd hersteld en in vorm voor tdf vsn Neerlands beste ronderenner.

Covadonga 10 juni 2019 om 13:58

Bouhanni al afgestapt.

WernerFranke 10 juni 2019 om 14:00

clicks = reclame = geld

Freewheelert 10 juni 2019 om 14:22

Ach, als Remco Evenepoel in de kopgroep rijdt van de Ronde van Noorwegen, komt er in de serieuze Belgische media ook een nieuwsitem….

Maar op zich is dit in dit geval wel relevant; een Nederlandse kandidaat Tour winnaar die met veel twijfels is opgestapt. Lijkt mij een goed teken dat hij in de kopgroep zit.

ChefSpijker 10 juni 2019 om 14:43

Zoals bijna altijd is Dumoulin weer aan het downplayen van zijn eigen kansen. Altijd enorm negatief in zijn uitlatingen maar 9 van de 10 keer staat ie er gewoon. Mooiste voorbeeld was toen ie de Tourrit naar Andorra won. Dag ervoor zei ie nog dat als hij zich nog een paar dagen zó slecht zou voelen, hij vroegtijdig zou afstappen. Dag later won ie met relatief speels gemak uit een sterke kopgroep in een zware bergrit. Tsja.

pirazzi 10 juni 2019 om 15:22

De kopgroep met Tom Dumoulin is 1 minuut geleden ingehaald! Bedankt voor de update!

Jowinho 10 juni 2019 om 15:49

Is dat de broer van Tom?

pirazzi 10 juni 2019 om 20:42

Thnx aangepast.

FDJ 10 juni 2019 om 17:18

Positief dat hij mee is in een kopgroep. Na de Dauphiné nog lekker op hoogtestage en hij zal echt wel klaar zijn voor de Tour.