Tom Dumoulin: “Ik voelde me niet geweldig”

dinsdag 26 februari 2019 om 17:08
Tom Dumoulin: “Ik voelde me niet geweldig”

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin begon in een uitstekende uitgangspositie aan de eerste bergrit van de UAE Tour, maar de Nederlander van Team Sunweb kende niet zijn beste dag. Hij staat in het klassement nu zevende. “Natuurlijk hadden we op meer gehoopt”, was zijn conclusie na afloop.

Dumoulin kwam uiteindelijk als dertiende over de streep, op 44 seconden van ritwinnaar Alejandro Valverde. “Dit was het maximaal haalbare. Ik voelde me niet geweldig”, aldus Dumoulin. Ploegleider Aike Visbeek vult aan. “Tom miste net dat kleine beetje om wel mee te zijn. Het is echter pas zijn eerste wedstrijd van het seizoen. Hij zal deze week nog verbeteren.”

Kelderman: “Het was vooral afzien”
Dumoulin was overigens niet de beste renner van Team Sunweb. Zijn ploeggenoot Wilco Kelderman finishte als elfde in de daguitslag, waardoor hij in het klassement nog altijd vijfde staat. “Ik kon niet echt aanvallen op de slotklim. Het was vooral afzien naar de top”, zo laat Kelderman weten.

“Het was een hele rustige dag, tot de laatste klim. Toen was het opeens volle bak. Ik voelde me zeker niet super, maar ook niet slecht.” Team Sunweb probeerde op de slotklim nog wat te forceren, door Robert Power vooruit te sturen. “Hierna ging het tempo de hoogte in”, aldus Visbeek. “We wilden wat proberen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Harker 26 februari 2019 om 17:10

Volgens mij liet die lopen voor de laatste bocht

0
Romāns Vainšteins 26 februari 2019 om 17:52

Dat hadden we hier in het nabeschouwingstopic al door ja ! Sjongjonge zeg…

Meer eerlijk > Zo'n Dumoulin vind dat hele koersen hier toch 3 x niks joh. Passiefactor 0,0. Die is blij dat dit zijn 'proeftuin' is waar hij zich een beetje warm kan rijden en wat schreeuwen en tieren.

0
Brabander 26 februari 2019 om 18:41

Dat geloof ik ook. Dit is gewoon maar een voorbereidingskoers voor hem hoor. Zit het mee is dat mooi meegenomen. Zit het tegen? Jammer dan

0
peervaneynthoven 26 februari 2019 om 20:58

Waarom is dit dan voor b.v. Roglic geen voorbereidingskoers en toont die wel vorm? Rijdt volgens mij ook Giro en Tour. Als ik zo wat reacties lees dan is die Belgische knul kennelijk de maat der dingen geworden tegenwoordig. Bizar.

0
Mwielerfan 26 februari 2019 om 21:19

Omdat roglic meer dan 2 maanden per jaar goed kan zijn en niet zoals dumoulin aan Armstrong gedrag leid

0
Romāns Vainšteins 26 februari 2019 om 21:29

Dat is een goede vraag Peer.

Dat Roglic hier nu al dermate fanatiek rondrijdt doet vermoeden dat hij een geweldige drive heeft om zsm een overwinning op zijn naam te hebben. Wie weet bestaat dit verlangen een stuk minder bij Dumoulin die zich dan meer op bergzitten, opbouwen en toespitsen richt. Armstronggedrag klinkt wat verwijtend maar zo’n maniakale toewijding kan best goed werken.

0
Brabander 26 februari 2019 om 21:44

Er rijdt er nog 1 rond in het peloton, luisterend naar de naam Chris Froome. Valverde is dan meer ‘een Roglič’. Ieder vogeltje zingt blijkbaar zoals het gebekt is

0
vanSpringel 26 februari 2019 om 19:45

Dat is maar 2 plaatsen voor Evenepoel.

0
Wheely 26 februari 2019 om 20:22

Geen woord over Kelderman maar deze was beter blijkbaar, had die niet wat korter kunnen eindigen of was die met Tom bezig.

0
Eljorro 26 februari 2019 om 21:05

En dan te bedenken dat Roglic de Giro gaat rijden.

0
Tripodboom 26 februari 2019 om 22:22

Het zag er allemaal erg onzeker uit wat Tom deed. Moest hij wel mee of moest hij het laten lopen? Hij wist duidelijk niet wat hij moest doen.

0
ikbenprocycling 26 februari 2019 om 22:28

Dumoulin doet niet voor de fun mee aan zijn geselecteerde koersen. Vandaag zag hij af als een beer.
Het zou me niet verbazen als 2019 een teleurstellend jaar gaat worden voor Dumoulin, gelet op al het essentiële klimgeweld tegenwoordig.
Ik hoop uiteraard op successen van een Dumoulin die op volle toeren gaat draaien, met een top Kelderman en Oomen. 2019 wordt een zeer interessant wielerjaar in allerlei opzichten.

0
Ruben_ 26 februari 2019 om 23:01

Beetje voorbarige praat allemaal. 1 mindere rit in de eerste bergrit van het jaar en het wordt ineens een minder jaar?

Knap dat mensen zulke verregaande conclusies kunnen trekken na 1 bergrit op het hele seizoen. Beetje nuchterheid en realisme mag wel jongens

0
Maillot à Pois 26 februari 2019 om 23:57

Zeg maar heel erg voorbarige praat allemaal.
Hoe dramatisch kan je doen over een verlies van een volle 44 seconden in zijn eerste koers van het jaar?
Natuurlijk was Dumoulin hier graag beter geweest, maar dit zegt werkelijk niets over de rest van het seizoen.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone