Tom Boonen: “Hitte zal hier slachtoffers maken”

zaterdag 20 juni 2015 om 14:44
Tom Boonen: “Hitte zal hier slachtoffers maken”

Foto: Sirotti

Tom Boonen heeft vrijdag het parcours van de wegrit op de Europese Spelen verkend. “Het parcours is erg mooi, maar ook erg zwaar”, oordeelde hij tegenover Belga. De Belg vreest vooral de hoge temperaturen. Zondag zou het in Baku meer dan dertig graden worden. “Met deze hitte zal de laatste ronde slachtoffers maken.”

De renner van Etixx-Quick-Step ziet de Europese Spelen niet als voorbereiding op het Belgisch kampioenschap. “Daarvoor had ik de Ronde van Zwitserland moeten rijden en had ik beter niet tweemaal zulke lange reizen ondernomen in zo’n korte tijdspanne. Ik heb enkele rondes afgewerkt om in vorm te zijn, en dat is het geval. Dus waarom niet hierheen komen? Het is eens iets nieuws voor mij in mijn 14-jarige carrière.”

Tiesj Benoot
De Belgen hebben met Tiesj Benoot een tweede troef achter de hand. “In principe is dit een parcours dat mij zeker goed moet liggen, vanwege die helling in de ronde die we dus meerdere keren moeten oprijden”, aldus Benoot. “De opeenvolging van die klim zal in de benen kruipen en dat wordt cruciaal. Ik verwacht zondag een afvalrace. Aangezien we met kleine teams rijden van maximum zes renners, zal het moeilijk zijn voor een ploeg om de wedstrijd te controleren.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

nickdt 20 juni 2015 om 14:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Benoot verder zie komen dan Boonen. Gezien zijn uitslagen, is Benoot in vorm.

Spartacus 20 juni 2015 om 15:04

Qua parcours zou ik Boonen op 1 zetten, maar gezien de klimatologische omstandigheden niet. Hij verdraagt volgens mij de hitte en lage luchtvochtigheid nooit goed.

pirazzi 20 juni 2015 om 15:15

Boonen is op deze foto een Kabouter Plop look-alike.

nero 20 juni 2015 om 15:19

Ach Boonen. Is de rit niet te lang, te kort of te ver van huis, dan is het weer te heet. Tijd voor pensioen.

schipperaar 20 juni 2015 om 15:27

Misschien zijn baard eraf, scheelt al gauw 5 graden.

dwyanewade 20 juni 2015 om 16:12

@nero: Hij zegt gewoon dat hij denkt dat de hitte slachtoffers zal maken (wat zeer waarschijnlijk is). Jij maakt ervan dat hij beter op pensioen gaat. Tja…

ikbenprocycling 20 juni 2015 om 16:22

gewoon wat harder rijden voor extra ventilatie

DerPantzerwagen 20 juni 2015 om 16:28

@nero
Wat een niveau.

Sportdirector 20 juni 2015 om 16:39

@nero
Respectloze reactie.

Ben eens benieuwd, vandaag bij de vrouwen toch serieuze tijdsverschillen gezien, hopelijk zien we een even aantrekkelijke koers bij de mannen.

Giant-GreenEdge 20 juni 2015 om 17:50

Als Boonen stopt valt nero in een diep zwart gat…

GreenDay 20 juni 2015 om 17:53

@nero: Je bent onderhand echt aan bezoek bij de psychiater toe. Van alle anciens met een verdienstelijk palmares zijn hij, Vandenbergh, Terpstra, Luis Leon Sanchez, Cataldo en Kyrienka zowat de enigen die zich willen opladen voor een nieuw initiatief. Toont dat niet juist aan dat hij nog lang niet aan op pensioen gaan toe is?

lottojumbofan 20 juni 2015 om 20:47

Wie rijdt er voor NL?

waggie 20 juni 2015 om 20:53

@lotto
Hier de startlijst

Voor NL dus: Clement, Ligthart, Terpstra, Van der Lijke en Wippert.

Hoewel ik moet zeggen dat ik na het zien van het parcours bij de vrouwen, niet zou weten wie er een kans zou maken. Terpstra misschien of Clement. Voor de rest is het parcours veel en veel te zwaar.

oscarito1908 20 juni 2015 om 21:51

Pim kan ook wel mee denk ik. Rijdt toch een heel sterk seizoen, en zou laat in de finale een rol moeten kunnen spelen.

Omhoog73 20 juni 2015 om 23:56

Waar kunnen we het op t.v zien?

nero 21 juni 2015 om 07:35

@Greenday Rare vergelijking, want veel renners laden zich op dit moment op voor de Tour. Tom zoekt vooral zwak bezette koersjes uit, de laatste tijd. En dan dekt hij zich liefst tevoren vast in voor als het niet wil lukken, door te klagen. Over het weer, het parcours, of weet ik veel wat.

Headlines

Materiaalzone

Populair