Toekomst Oliver Naesen nog ongewis: “Ik sta voor alles open”

zaterdag 8 februari 2020 om 11:47
Toekomst Oliver Naesen nog ongewis: “Ik sta voor alles open”

foto: Cor Vos

Of Oliver Naesen ook volgend seizoen bij AG2R La Mondiale rijdt, is nog ongewis. Van de ploeg mag de Belg blijven, maar die houdt vooralsnog alle opties open. “Ploegmaat worden van Greg Van Avermaet bij CCC? Daar zeg ik niet op voorhand nee tegen.”

Naesen voegde zich in de winter van 2016/2017 bij AG2R La Mondiale, waar hij een tweejarige overeenkomst ondertekende. Maar nog in zijn eerste seizoen werd dat contract opgewaardeerd met nog eens twee jaar. In die periode werd de Belg nationaal kampioen en won hij de Bretagne Classic en een etappe in de BinckBank Tour. Nu is hij einde contract bij de Franse ploeg.

De ploeg liet Naesen al weten dat hij mag blijven, maar zo snel wil hij zijn handtekening niet zetten onder een nieuwe overeenkomst. Er zijn namelijk een paar dingen, vertelt hij in Het Nieuwsblad. “Het contract met onze fietsensponsor Eddy Merckx Bikes loopt af. Het is belangrijk voor mij om te weten of ik volgend jaar met een goede fiets ga rijden.”

Sportieve rol
“Goed materiaal, de juiste sportieve rol en het financiële natuurlijk, dat moet ook goed zijn. Dat wil ik weten voor ik mijn handtekening zet onder een nieuw contract.” Ook de mogelijke verandering van het belastingvoordeel voor sporters in België speelt een rol. “Als ik hetzelfde contract teken, houd ik daar volgend jaar netto evenveel aan over als dit jaar?”

Zijn manager heeft inmiddels al een boodschap meegekregen. “Hij moet met iedereen praten. Ik sta voor alles open. Ploegmaat worden van Greg Van Avermaet bij CCC? Daar zeg ik niet op voorhand nee tegen.” Naesen is momenteel actief in de Ronde van Valencia. Later in het seizoen hoopt hij zijn overwinning mee te pikken in de voorjaarsklassiekers.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Chasse_patate 8 februari 2020 om 11:57

Ook leuk voor de klassiekerkern met van Aert. Extra ijzer in het guur in nooit kwaad. Beter met twee voorin mee dan met 1.

kelderfan 8 februari 2020 om 12:04

Dat zie ik ook zo. Van Aert, Teunissen en Olivier Naesen in een team lijkt mij een top-trio.

Melkzuur 8 februari 2020 om 12:21

Of hij kan Lampaert vervangen bij DQS. Want die gaat daar mogelijk weg.

David Kools 8 februari 2020 om 12:31

Lampie tekent bij hoor, de andere 3 van zijn trainingsclub rijden nu ook bij quick step. Plus hij is 1 van de kopmannen.
Hij woont om de hoek bij mij en de supportersclub weet het ook bijna zeker ;)

Wheely 8 februari 2020 om 12:26

Hij mag af en toe wel de leadout voor Groenewegen verzorgen in de wat kleinere koersen ;)

Man met de hamer 8 februari 2020 om 12:26

Edit redactie: Bedankt, we hebben het verduidelijkt

Samlambeej 8 februari 2020 om 12:33

Heeft met belastingen op loon te maken.

In België wil men dit gunstig tarief voor sporters afschaffen/verminderen.

Heeft dit ook gevolg voor de NLse plichtontlopers van Lanaken en Kanne?

Leukefans 8 februari 2020 om 12:38

Neen niet .be, is het nou zo’n probleem dat Wielerflits een internationale site is met nieuws overs en journalisten uit beide landen? Ik moet ook wel eens navragen wat bepaalde Nederlandse termen hier betekenen, maar vind het net interessant mijn taal wat te verrijken.

Dat gunstregime is een fiscaal systeem waarbij sporters sociale bijdragen betalen die een 13.5% bedragen op een fictief minimumloon in plaats van hun reëele loon. De laatste periode is er in politieke kringen een (terechte) discussie lopende over de eerlijkheid van zo’n systeem.

Man met de hamer 8 februari 2020 om 14:39

Amai, een paar minuten om een ongelukkige opmerking te verwijderen is al niet genoeg meer zie ik. ;) Maar wel weer wat geleerd. Omhoog met die belastingen zeg ik!

Rawolf 8 februari 2020 om 12:27

Jumbo Visma kom dr maar in

Baukema Tomoulin 8 februari 2020 om 12:39

Dqs beste keuze voor zijn carrière qua uitslagen en overwinningen. Niet qua loon en inkomsten, dan moet je bij Bahrein, UAE, Ineos en wellicht ook Jumbo zijn.

Samlambeej 8 februari 2020 om 12:53

Maar kan hij hakken en jumpen op de ploegbus?

Wat dat betreft is Lampaert een rasquickstepper, een topklassieke renner, een teamplayer en een West-Vlaming.

Verweggistan 8 februari 2020 om 13:20

Begint dat nu al.

Kees Van Tetering 8 februari 2020 om 13:27

Jongens, Naesen moet niet in dienst gaan rijden,
Hij is zelf te goed en kan nog klassiekers winnen !
Hij geeft mij altijd veel kijk genot !

koos verrek 8 februari 2020 om 13:54

K zie m naar quickstep gaan

Brigand 8 februari 2020 om 14:46

Oliver is vaste trainingspartner van Greg Van Avermaet . Vermits Greg volgend jaar alweer een jaartje ouder wordt zou hij naast Trentin en Van Avermaet zelf een uitstekende schaduwkopman zijn .

Mystery Rider 10 februari 2020 om 07:11

CCC kan wel een extra injectie gebruiken.

Volgens mij tekent hij gewoon bij voor een jaartje om dan samen met zijn broer in 2022 naar Cofidis te verhuizen!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair