Toekomst LottoNL-Jumbo lijkt verzekerd: “Evaluaties zeer positief”
De toekomst ziet er goed uit voor LottoNL-Jumbo. De sponsoring van de gecombineerde wieler- en schaatsploeg van Lotto, Jumbo en BrandLoyalty wordt zo goed als zeker verlengd tot en met 2018. Dat concludeert De Telegraaf naar aanleiding van gesprekken met de betrokkenen. De huidige sponsorcontracten lopen af in oktober 2016, al is er een optie voor een verlenging van twee jaar.
Dat deze optie wordt gelicht, lijkt wel bijna vast te staan. Aanvankelijk zou daarover pas in maart volgend jaar duidelijkheid komen, maar dat moment wordt mogelijk vervroegd. “We werken er hard aan om dat moment naar voren te halen”, zegt coach Jac Orie van de schaatsploeg. “Alle evaluaties zijn superpositief.”
Dat beeld wordt bevestigd door Robert van der Wallen (directeur BrandLoyalty) en Frits van Eerd (directeur Jumbo). Zij melden aan de krant dat er serieus over voortzetting wordt gesproken. “We zijn hartstikke enthousiast en positief”, aldus Van Eerd. “We zitten nu in het stadium dat we proberen tot nieuwe afspraken te komen.” Sander Kroeze, marketingmanager van de Lotto, liet ook weten er ‘zeer positief in te staan’.
Begroting van tien miljoen
De schaats- en wielerploeg werkt momenteel met een begroting van ruim tien miljoen per jaar. Lotto is de grootste geldschieter met vijf miljoen. Jumbo en BrandLoyalty hoesten respectievelijk 3,5 miljoen en 1,5 miljoen euro per jaar op.
Richard Plugge, teammanager van de wielerploeg, liet tijdens de Tour de France al weten zich geen zorgen te maken. De ploeg sluit daarom ook contracten af met renners die lopen tot na 2016.
@Wheely, ze zijn meer dan tevreden ze zijn "zeer positief" bij mij is dat nog een paar stappen beter ;)
Goed nieuws in ieder geval. Nu nog de tour tenues van dit jaar als standaard tenue voor volgend jaar en dan is het helemaal super :D
Wat dat enthousiasme uiteindelijk waard is weet niemand, onze vriend Pipkin vond ook alles awesome.
"Zo hou je geld over voor andere dingen" (Frank Lammers bijvoorbeeld)
@Bettinwel, wees maar blij dat we hier op WF de kwaliteit van jouw posts niet evalueren...
Hulde voor dit sponsormodel, alle betrokkenen lijken erbij gebaat.
[url=http://www.sportuitslagen.org/wielrennen-uci-team-rankings-s2-c458-l0.html]klik[/url]
Ik sta er trouwens ook van te kijken dat Jumbo er maar voor 3,5 miljoen inzit. Dat hebben ze er het afgelopen jaar alleen al tijdens de proloog van te TdF uitgehaald.
Als er meer zeges komen, dan wordt er gezongen. Maar na dit dieptepunt wat zeges betreft kan het alleen maar beter gaan.
Wat dat betreft is 't misschien eerder tijd dat het team de sponsoring gaat evalueren.
Een groter probleem lijkt me dat het team er niet in slaagt om 't jong talent aan te trekken dat ze wil hebben (Oomen, Danny van P.) In het verleden kon het daar altijd klakkeloos vanuit gaan. Maar misschien dat daar verandering in komt als iedereen vertrouwt dat het team niet op korte termijn wordt opgedoekt.
Wat mij betreft is een van de mooiste kanten van 't team haar lange termijn visie. Renners die in het slop zaten (Kruijswijk, en daarvoor Van Emden, en eigenlijk ook Gesink) bleven het vertrouwen van het team houden. Deze sociale kant van het team compenseert, denk ik, op lange termijn een klein beetje voor het gebrek aan Hard Geld (maar nooit helemaal).
Ik denk dat je wat betreft v Poppel er vanuit kan gaan dat het te maken heeft met pegels en dat bij Oomen de overstap van zijn mentor en vertrouwenspersoon v. Dongen naar Giant een grote rol heeft gespeeld.
Ik neem aan dat Vanmarcke na 2016 ook zal vertrekken en jongens als Hofland, Teunissen en Groenewegen moeten het dan maar voor LottoNL doen in de voorjaarsklassiekers. Hopelijk kunnen for drie zich verder ontwikkelen en toppers worden. Met hun explosiviteit mits ze echte winnaars kunnen worden als ze ook de nodige inhoud ontwikkelen.
Gezien de publiciteit die Gesink oplevert is hij dat bedrag zeker waard.