Toch geen contractverlenging voor Huub Duijn bij Roompot-Oranje Peloton

maandag 10 oktober 2016 om 16:10
Toch geen contractverlenging voor Huub Duijn bij Roompot-Oranje Peloton

Huub Duijn heeft besloten te vertrekken bij Roompot-Oranje Peloton. De Nederlandse ProContinentale ploeg maakte onlangs bekend dat de 32-jarige Nederlander zijn contract zou verlengen, maar dat blijkt toch niet het geval.

Voor welke nieuwe ploeg Duijn gaat rijden is nog onbekend. Binnenkort zal het team dat openbaren, laat hij weten. In Belgische media werd hij vandaag gelinkt aan de nieuwe fusieploeg van Nick Nuyens.

Tegenover het vertrek van Duijn staat de komst van Taco van der Hoorn. WielerFlits wist afgelopen week al te melden dat de renner van Join-S|De Rijke volgend seizoen de overstap maakt naar de ploeg van teammanager Michael Zijlaard. “Ik ben erg benieuwd om te ervaren waar mijn top ligt en zal er in de komende twee jaar bij Roompot–Oranje Peloton alles aan doen om er het maximale uit te halen”, zegt Van der Hoorn in het persbericht van de ploeg.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Verweggistan 10 oktober 2016 om 16:15

Flinke aderlating voor de ploeg.

jvh93 10 oktober 2016 om 16:15

Lotto jumbo toch wakker geworden?

Hakkie2 10 oktober 2016 om 16:18

Lotto-Jumbo, Wanty of Aqua Blue? Dat lijken mij eigenlijk de meest waarschijnlijke opties.

Hermantk 10 oktober 2016 om 16:18

Plekje voor JW van Schip!

vlek 10 oktober 2016 om 16:21

Belangrijke man binnen het ‘heuvel’-deel van de selectie. Ik denk zelf dat hij na de kopmannen (Weening en Lammertink) de beste renner was bij Roompot. Waarom zou hij naar de ploeg van Nuyens trekken? Ik kan me niet voorstellen dat hij daar een beter programma gaat krijgen.

moa 10 oktober 2016 om 16:24

gaat naar de nieuwe ploeg van Nuyens, alsook Dupont toch? Samen met enkele veldrijders…

Hakkie2 10 oktober 2016 om 16:37

@moa: Dupont gaat niet naar die ploeg, maar blijft bij die ploeg. Nuyens gaat namelijk in zee met Verandas Willems, die dus naar de PCT gaan.

Chrys 10 oktober 2016 om 16:43

Opvallende zet. Zat volgens mij prima op zijn plek bij Roompot en bij om het even welke andere PCT zou hij toch een vergelijkbaar programma in een vergelijkbare rol krijgen. Roompot krijgt toch ook voldoende wildcards.

TykkeThor 10 oktober 2016 om 16:51

Inderdaad wel een verlies voor de ploeg, maar geen ramp. Wel leuk voor Huub dat hij een buitenlands avontuurtje aangaat.

maklukzat 10 oktober 2016 om 16:59

Qua klimmers wordt de spoeling nu wel dun bij Roompot.

marehoek 10 oktober 2016 om 18:11

Slechte zaak voor Roompot, bij dit vertrek van Duijn is er toch weer veel “Room van de Pot”.

koos1 10 oktober 2016 om 18:33

De ploeg raakt wel erg veel ervaring kwijt zo, met bijna alleen Neo’s als nieuwkomers. Het zal volgendjaar van Weening en Ligthard moeten komen voor de korte uitslagen, de rest zal het moeten hebben van de lange ontsnapping en TV minuten.

alsjewint 10 oktober 2016 om 19:11

@Koos1

Ben ik met je eens. Aan de andere kant is hun doelstelling om (jonge) renners zich te laten ontwikkelen. Hun naam hebben ze al wel min of meer gevestigd, dus zullen ze ook komend jaar wel weer hun wildcards krijgen. Misschien kunnen er enkele renners komend jaar weer een stapje vooruit zetten. Van Goethem was goed bezig de laatste weken, en ook van Ginneken had een goede periode. Niet dat het direct winnaars worden, maar renners die mee kunnen in een finale. Ook even kijken of Looij zich verder ontwikkelsd als sprinter. Raymond Kreder blijft wel toch?

Mathieu Moller 10 oktober 2016 om 20:17

@alsjewint
Raymond is de enige Kreder die wel blijft.

BenderBeach 10 oktober 2016 om 21:50

Stoetinga is ongeveer van dezelfde leeftijd, dus lekker Duijn ruilen voor Wimpie.

allieballie 11 oktober 2016 om 00:36

Of Ockeloen, heeft ook nog geen contract voor 2017.

glenn485 11 oktober 2016 om 08:24

@koos1, dat hoeft niet per se als het goede neo’s zijn en dat gevoel heb ik dit jaar wel. Kijk naar topsport vlaanderen of bardiani die elk jaar wel met een paar neo’s resultaten halen. Dat kunnen deze renners ook.

Omhoog73 11 oktober 2016 om 10:40

terug naar de amateurs?

Headlines

Materiaalzone

Populair