Titelverdediger Caleb Ewan start niet in Scheldeprijs

dinsdag 23 maart 2021 om 10:41
Titelverdediger Caleb Ewan start niet in Scheldeprijs

foto: Cor Vos

Caleb Ewan won in 2020 met verve de Scheldeprijs, maar zal zijn titel dit jaar niet verdedigen. “Ik moet eerlijk zijn: ik ben gewoon niet goed in Vlaamse wedstrijden”, zo laat Ewan, afgelopen zaterdag nog tweede in Milaan-San Remo, weten aan Het Nieuwsblad.

Ewan wil dit jaar schitteren in de drie grote rondes en dus moet de Australische sprinter enkele knopen doorhakken. “Het zou te zwaar worden om voor de grote rondes ook nog klassiekers te doen. Ik zie de wedstrijden heel erg graag op tv, maar als je ze zelf doet, is het superzwaar.”

‘Geen echte Scheldeprijs’
Veelwinnaar Ewan kent zijn eigen beperkingen. “Ik heb de Scheldeprijs gewonnen, maar dat was op een plaatselijk parcours en dus geen echte Scheldeprijs. Ik ben trots dat ik op de erelijst sta tussen al die grote sprinters, maar het heeft me niet enthousiaster gemaakt voor het Vlaamse werk.”

“Ik laat het dit jaar graag over aan Tim (Wellens, red.), John (Degenkolb, red.) en Phil (Philippe Gilbert. red.), die zijn er gewoon veel beter in.” De organisatie van de Scheldeprijs besloot maandag de deelnemende ploegen bekend te maken voor de editie van 7 april 2021. De sprintklassieker ontvangt dertien WorldTour-ploegen aan de start in Terneuzen; de finish is in Schoten

Dit artikel delen:

8 Reacties

WernerFranke 23 maart 2021 om 10:43

Logisch. Scheldeprijs is volledig vlak terwijl Ewan beter bergop uit de voeten kan.

Vinyakke 23 maart 2021 om 10:46

Huh? Dit argument houdt toch geen steek aangezien hij de titelverdediger is!? Ik had stiekem gehoopt dat hij Gent-Wevelgem erbij zou nemen aangezien hij iedereen er op de kemmel afpoeft ;)

KnightBiker 23 maart 2021 om 10:55

Idem. Ik denk dat hij hier ook niet per se doelt op kasseien, maar meer de wind en waaier parcoursen…

Vinyakke 23 maart 2021 om 11:29

Artikel is ondertussen aangevuld. Vind nog steeds dat hij dat wel degelijk moet aankunnen, net als Gent-Wevelgem trouwens. Benieuwd wat hij nog gaat rijden voor de giro. Baskenland of Romandië misschien?

KnightBiker 23 maart 2021 om 10:53

Zo goed als hij was ga je je afvragen wat hij zou kunnen op een parcours als de AmstelGold race, en zeker de aankomende editie. (Hoewel dat veel zwaarder is.. kan hij er misschien goed genoeg uit de voeten…)

Shinzawai 23 maart 2021 om 11:00

Past gewoon niet in het programma, maar “ik ben niet goed in de koers die ik vorig jaar heb gewonnen” is wel een prachtig excuus.

Etika 23 maart 2021 om 11:03

Hij heeft de status bereikt dat hij kan zeggen “heb ik geen zin in” en niemand van de ploeg zal hem tegenspreken.
Bovendien vind ik dit een wijze beslissing met het oog op de rest van het seizoen. Je moet de risico’s niet gaan opzoeken.

Baukema Tomoulin 23 maart 2021 om 11:40

Waarschijnlijk is het drummen, draaien en keren wat in België en Nederland koersen betekend niet echt voor hem. Liever brede wegen, uren niet echt hoeven opletten en lekker weer. Ik geef hem geen ongelijk in ieder geval.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair