Timo Roosen soleert naar eerste profzege in Tour des Fjords

donderdag 25 mei 2017 om 18:24

Timo Roosen heeft de tweede etappe van de Tour des Fjords op zijn naam geschreven. De renner van LottoNL-Jumbo kwam na een solo van 25 kilometer in Norheimsund als eerste over de finish. Het is voor de 24-jarige Roosen zijn eerste overwinning bij de profs. Edvald Boasson Hagen moest genoegen nemen met een tweede plaats.

Met Nick van der Lijke (zesde) en Jeroen Meijers (zevende) finishten er nog twee Nederlanders bij de beste tien. De Belg Dries Van Gestel (die gisteren de openingsrit won) neemt de leiderstrui over van de Tsjech Daniel Turek.

Dit artikel delen:

37 Reacties

jvh93 25 mei 2017 om 18:26

BAAS! laat hier zien dat hij echt stappen heeft gemaakt. Hele mooie zege voor Timo, het is hem gegund

Eriknogwat 25 mei 2017 om 18:26

nice, weet totaal niet hoe het verlopen is. Maar winnen is winnen.

kelderfan 25 mei 2017 om 18:27

Gefeliciteerd. Dat was de zege, waarop hij lang heeft gewacht.

klootje kriekeljon 25 mei 2017 om 18:28

Soow hee, aangename verrassing. Grtz!

Proodbol 25 mei 2017 om 18:29

he he gewoon met lef koersen!!!!!!!

GeorgPhilippTelevisiemann 25 mei 2017 om 18:30

Sterk ook van de 20-jarige Deen Rasmussen. Asgreen (1995) ook prima.

TykkeThor 25 mei 2017 om 18:31

Had op 20 km nog maar 40 seconden. Sterke solo!

GeorgPhilippTelevisiemann 25 mei 2017 om 18:33

Wat een ontzettend slecht weer daar trouwens :D

Wheely 25 mei 2017 om 18:34

Zozo oranje boven vandaag!

sooike 25 mei 2017 om 18:37

Goed nieuws van het jongerenfront.
edit redactie: anti-supporteren mag je achterwege laten

rahimns 25 mei 2017 om 18:37

Knappe zege van Timo, dit is hem heel erg gegund

jvh93 25 mei 2017 om 18:39

@sooike waarom zou hij naar een andere ploeg gaan?

Wheely 25 mei 2017 om 18:40

@rahimns
Wel zijn naam goed schrijven he, je hebt hier ook wel eens mensen verfoeid die jou naam niet goed spelden. ;)

kelderfan 25 mei 2017 om 18:40

Lars Boom was de 1e. om hem te feliciteren.

rahimns 25 mei 2017 om 18:42

Nou verfoeid… ben zo gewend om die naam met een h erin te spellen. Maar al gecorrigeerd.

sooike 25 mei 2017 om 18:44

@ rahimns
Het is hem inderdaad gegunDDDD!

josi 25 mei 2017 om 18:47

Leuk nieuws, hopelijk de opmaat naar nog meer moois voor hem de komende jaren.

Dolfy 25 mei 2017 om 18:47

@Wheely Ja, in de Zuiderse Pijl (Fleche du Sud) leidt nu De Laat nadat Casper Pedersen in de sprint Raphael Freienstein en Twan van den Brand klopte, van een grote kopgroep en in de Ras speelde de Nederlanders ook een grote rol. Wel geen winst daar voor ze of de leiding maar toch..

Wheely 25 mei 2017 om 18:51

@Dolfy
mooi, waar is het volgtopic? :)

rahimns 25 mei 2017 om 18:58

@sooike is dat niet een beetje overdreven … gegund en dan nog 3x een d ;)

Mkay 25 mei 2017 om 18:59

Prima dag voor het Nederlandse wielrennen.

xistnc 25 mei 2017 om 19:00

Nice! Hard werken in de Algarve loont altijd. Chapeau Timeau.

Dolfy 25 mei 2017 om 19:00

@Wheely Helaas geen volgtopics voor UCI-niveau 2-wedstrijden hier maar online wel wat te volgen via twitter… :)

Hengacity1 25 mei 2017 om 19:11

Topper!!

Wildebert 25 mei 2017 om 19:15

Timo op rozen. Erg leuk voor deze nog relatief jonge gast! En wederom bewezen, aanvallen loont.

  • 1
  • 2