Timo Roosen verlengt tot eind 2020 bij Jumbo-ploeg

Timo Roosen verlengt tot eind 2020 bij Jumbo-ploeg

foto: Marcel Koch

vrijdag 2 maart 2018 om 16:03

LottoNL-Jumbo heeft het aflopende contract van Timo Roosen opengebroken en verlengd. De 25-jarige Brabander ligt nu tot en met eind 2020 onder contract bij de Nederlandse ploeg, die deze week de toekomst gegarandeerd zag worden door supermarktketen Jumbo. Ook de contractverlenging van Steven Kruijswijk is bevestigd.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Roosen boekte vorig jaar twee zeges. Hij won een rit in de Tour des Fjords en was de beste in de Tacx Pro Classic. “Die overwinningen bewezen dat ik sterker word. Dat is het belangrijkste”, zegt hij in het persbericht. “Mijn focus ligt op succesvol zijn met Dylan Groenewegen, als zijn lead-out, maar ook op de klassiekers. Dat zijn doelen waaraan we bij LottoNL-Jumbo samen werken. Ik heb het er goed naar mijn zin. De begeleiding, het materiaal, alles is in orde. De ploeg verbetert nog elk jaar.”

“We hebben nu weer een stap gezet met voeding. De ploeg is innovatief actief en draait gewoon goed. Dat waren voor mij redenen om bij te tekenen”, aldus Roosen, die sinds 2015 deel uitmaakt van LottoNL-Jumbo. Daarvoor kwam hij een seizoen uit voor de opleidingsploeg van Rabobank.

Dit artikel delen:

35 Reacties

Romāns Vainšteins 2 maart 2018 om 21:17

Clement ook wel een gast met pit, alleen ongeveer het tegenovergestelde als renner wat gelijk de relativiteit ervan weergeeft…

0
MDKIDW 2 maart 2018 om 21:27

Groenewegen is toch ook echt niet op zijn mondje gevallen.
Heel veel mensen hebben een grotere bek dan dat ze aankunnen, wat is er mis mee om vanuit je eigen kracht het beste uit je zelf te halen. Ja een kampioen als sagan kan doen wat hij wil maar daar zijn er maar heel erg weinig van. Misschien eentje in elke 25 jaar. Iedereen heeft zijn eigen stijl en zal op zijn manier het beste uit zijn carriere willen halen. Kruissie is gewoon een goede gast en gees ook. Geniet gewoon van hun lijdensweg naar eeuwige roem.

0
r525 2 maart 2018 om 22:12

@MDKIDW
Wat ik voor mijn gevoel altijd mis bij mannen als Gesink, Kruijswijk en de ploegleiding is het zeggen waar het op staat als het niet goed is. Bijvoorbeeld bij Gesink (en Mollema destijds) kwam er dan alleen uit: pfff, ja het was zwaar vandaag.
Tuurlijk was het zwaar, het is een bergetappe in de TDF, wat verwacht je anders? Is mijn reactie dan.
Nee, ik zal er niet gauw fan van worden. Is ook niet erg, smaken verschillen.

0
MDKIDW 2 maart 2018 om 22:30

@R525 dat hoeft ook niet. Gesink is al heel erg vroeg voor de leeuwen geworpen want hij zou wel even de opvolger worden van Joopie. Gesink is de pioneer geweest en heeft ontzettende veel shit op zich genomen door alle nationalen verwachtingen te absorberen zodat een hele generatie zich in de luwte van hem, zich kon ontwikkelen. Ik hoop op een mooie prijs voor gees dit jaar en mocht het niet lukken dan ben ik ook nog gelukkig ;)

0
sooike 2 maart 2018 om 23:28

“Een hele generatie heeft zich kunnen ontwikkelen in de luwte van Gesink”…. Nou, nou, nou…is dat niet wat overdreven?
Overigens is het aanblijven van Roosen een goede zaak.
@rahimns
Ik concludeer dus dat jij 2015,2016 en 2017 prima jaren vond voor TLJ? Dan verschillen we van mening daarover.
@musvandemaasstad
Nee, de kwaliteiten van Terpstra zijn natuurlijk in geen enkel opzicht te vergelijken met de toppers van Jumbo, zoals Gesink (fietst hij eigenlijk nog?) en Tankink. Terpstra heeft terecht kritiek op de geel-zwarte formatie, maar zou deze bescheiden formatie en vooral enkele ploegleiders wel wat koershardheid en tactisch inzicht kunnen bijbrengen. Maar blijkbaar mogen alleen “vrienden” bij Jumbo rijden en dus fietsen de sterkste Nederlandse renners al jaren bij andere ploegen.

0
simplex 3 maart 2018 om 00:36

Ik heb met name bovenstaande laatste alinea @musvdm van sooike enkele malen gelezen en moet hier bekennen dat mijn gevoelens al die jaren vanaf Rabo t/m heden (of wellicht 2017?)
hier eigenlijk 100% worden weergegeven. Hoewel ik denk dat er een kentering op komst is.
Zeker niet qua Terpstra maar wel het terughalen/terugkeren van andere nl. renners die nu in buitenlandse dienst rijden en destijds niet voor TLJ kozen.

0
rahimns 3 maart 2018 om 01:24

@Sooike nee, 2015 was niet goed… wel werd het daar voor iedereen duidelijk dat de gouden tijden van het Rabotijdperk over was. Men heeft toen besluiten genomen om zich vooral te richten op het tijdrijden, sprint en klimtrein en minder op de klassiekers. Daar was in 2016 al een verbetering te zien en in 2017 haalde men gezien de financiële mogelijkheden al een heel goed niveau. Er zijn grote stappen gezet, talentvolle renners hebben zich kunnen ontwikkelen en er is slim met het geld omgegaan. De ontwikkeling van talentvolle renners zoals Roglic, Bennett en Groenewegen is enorm knap. En dat trekt nu ook weer andere talentvolle renners aan. Kijk ik krijg jou er niet van overtuigd dat TLJ gewoon heel goed bezig is met deze manier van werken. Ik zeg ook dat met dit budget en ik denk zelfs niet met een budget van 15 miljoen het niveau gehaald kan worden van SKY, BMC of Quickstep maar ik waardeer enorm hoe de ploeg ontwikkeld en kan echt genieten van wat ik voor geschoteld krijg.

0
sooike 3 maart 2018 om 09:12

@rahimns
Ik vind het met die “grote stappen” wel meevallen. De sprintoverwinningen van Groenewegen zijn meer aan zijn eigen kwaliteiten en lef te danken dan aan een goede “trein”. Wat het tijdrijden betreft bespeur ik in de ploegentijdritten in ieder geval nauwelijks vooruitgang. En een “klimtrein” heb ik nooit gezien, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Nogmaals, mijn soms aardig de kop opstekende aversie tegen Jumbo heeft vooral te maken met de status die zij zichzelf aanmeten, maar die in belangrijke koersen vaak niet te zien is. Nooit eens toegeven dat er door de ploegleiding ontwikkelingen in de koers verkeerd worden ingeschat en fouten durven toegeven. Altijd maar “net-niet” verhalen, eindeloze excuses, overschatting van capaciteiten in de ploeg etc. Het zou goed zijn als de directie van de ploeg eens kritisch kijkt naar al diegenen die de renners dagelijks begeleiden. Een klein bezempje mag wat mij betreft daarvoor uit de kast worden gehaald…
Los daarvan is de financiële injectie van Jumbo natuurlijk een gelukwens waard.Ik hoop echter wel dat dat geld goed wordt besteed. Niet alleen in een U23-team, maar zeker ook in mensen, die de kwaliteiten hebben om dit aanstormende talent goed te begeleiden.

0
vlek 3 maart 2018 om 09:24
Quote:
Nogmaals, mijn soms aardig de kop opstekende aversie tegen Jumbo heeft vooral te maken met de status die zij zichzelf aanmeten, maar die in belangrijke koersen vaak niet te zien is. Nooit eens toegeven dat er door de ploegleiding ontwikkelingen in de koers verkeerd worden ingeschat en fouten durven toegeven. Altijd maar “net-niet” verhalen, eindeloze excuses, overschatting van capaciteiten in de ploeg etc.

Kun je het laatste concrete voorbeeld noemen?

0
DemPolS 3 maart 2018 om 10:00

@sooike geef inderdaad eens een concreet voorbeeld. Dit is luchtfietserij en pure aversie tussen de oren. Want wat je nu opsomt is echt pure eigen interpretatie. Zo’n scorebord mening van iemand die alles beredeneert vanuit pro cycling manager waar alles tot op de puntjes te regelen is.

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone