Timo Roosen: “Kon net niet met de besten mee”

woensdag 28 maart 2018 om 19:10

Timo Roosen was met een dertiende plaats de best geklasseerde renner van LottoNL-Jumbo in Dwars Door Vlaanderen. De Brabander kwam in de finale net te kort om met de besten mee te springen. “Het was zwaar”, zei na vier uur koersen over kletsnatte wegen.

Bekijk de video voor de volledige reactie van Timo Roosen, waarin hij ook vooruitblikt op de Ronde van Vlaanderen.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

Wheely 28 maart 2018 om 19:45

Heeft qua uiterlijk wel wat weg van Freire hier. Verder best een sterke renner als je ziet met welke kleppers hij hier naar de meet rijdt.

tetedelacourse 28 maart 2018 om 19:47

Moet nog een paar jaar een stukje sterker worden en zichzelf wat beter leren kennen. Prima renner.

Romāns Vainšteins 28 maart 2018 om 19:48

Maar dan wel Freire die tussen de klapdeuren terecht is gekomen.

xistnc 28 maart 2018 om 19:52

@wheely
Lol ja, ik zat al te kijken aan wie hij me deed denken, maar het schoot me niet te binnen.

Gilberto 28 maart 2018 om 19:56

Pas 25 he, gewoon nette prestatie

Jungle Man 28 maart 2018 om 19:58

Dit is een renner die tlj moet koesteren

Sephiroth 28 maart 2018 om 20:19

Gilberto 24 dacht ik zelfs.

Mooie vent, goud waard en zeker als hij in dit werk nog wat kan groeien. Dan heb je en een sterke leadout en een subtopper evt voor de klassiekers.

ikbenprocycling 28 maart 2018 om 20:55

Leek op 2 gedachten te hinken (groenewegen en voor eigen eer gaan). Geen Intel gekregen via oortje?

maklukzat 28 maart 2018 om 21:24

Waren geen koekebakkers in het groepje waar hij bij zat. Goed gereden.

ghostwriter 28 maart 2018 om 23:08

Ongelofelijk knap hoe goed Roosen zich heeft ontwikkeld sinds hij bij de LottoNL ploeg rijdt. Hij is één van de sterkste sprintaantrekkers (als derde man of zelfs lead-out) van het peleton en als hij zich zo blijft ontwikkelen kan hij Boom opvolgen als (potentiele) kopman voor de klassiekers.

Jacco van Stierop 28 maart 2018 om 23:28

Voor dit werk vind ik hem de beste renner van zijn ploeg. Van Boom verwacht ik weinig meer, Groenewegen heeft meer sprintsnelheid gekregen maar voor dit soort wedstrijden komt hij duidelijk te kort, en Van Poppel heeft nog net te weinig inhoud.
Heeft wel potentie, die Roosen.

jvh93 29 maart 2018 om 07:41

Die jongen ziet er volledig uitgewrongen en totaal ongezond uit hier. Die heft diep moeten gaan

Alexander 29 maart 2018 om 15:41

Leuk maar net niet. Hopen dat hij nog 1 grote stap kan zetten.

Sebas 30 maart 2018 om 11:02

Nog een klein stapje inderdaad, maar ook met dit niveau kan hij veel moois laten zien. Het hoeft van mij ook niet direct in de WT. Dat hij daaronder kan winnen heeft hij al laten zien en dat soort overwinningen heeft de ploeg ook nodig.

Hopelijk volgend jaar een echte kopman voor het klassiekerwerk waar hij zich nog even in de luwte van kan zetten.

mollemarijden 30 maart 2018 om 11:35

pas 25 jaar, hopen dat die door hardheid nog sterker wordt en x podium kan rijden.

Headlines

Materiaalzone

Populair