Tim Merlier sprint naar derde plaats: “Mathieu kwam zeggen dat hij zich niet goed voelde”

Tim Merlier sprint naar derde plaats: “Mathieu kwam zeggen dat hij zich niet goed voelde”

© Cor Vos

woensdag 31 maart 2021 om 16:48

Diep in de finale liep het achter winnaar Dylan van Baarle nog samen. Christophe Laporte ontsnapte en werd tweede, Tim Merlier sprintte overtuigend naar de derde podiumplaats. “Toen Mathieu aangaf dat hij niet goed genoeg was, trokken we mijn kaart.”

“Tot de eerste grote schifting had ik echt geen goed gevoel”, vertelde Merlier in een eerste reactie. “Die eerste warmte deed me niet goed. Ik ben me dan beginnen afkoelen met water en ging het toch steeds beter. Toen Mathieu (Van der Poel, red) vertelde dat hij zich niet super voelde en we merkten dat Jasper (Philipsen, red) met te veel snelle mannen op pad was in het groepje voor ons, beslisten we om vol te rijden in functie van een sprint.”

Maar in de buurt van Van Baarle kwam het peloton niet meer. “Daarvoor kregen we iets te weinig steun. FdJ werkte een tijdje mee, maar wellicht had Demare iets te weinig vertrouwen in zijn sprint, zodat zijn ploegmaats afhaakten. Ik verkende gisteren nog de finale. Toen de achterstand op Nokereberg nog niet echt geslonken was, wist ik dat het moeilijk zou worden.”

Over de mindere dag van Mathieu van der Poel was Merlier duidelijk: “Die eerste warmte speelde vandaag een grote rol. Ik had het er zelf moeilijk mee, maar ik heb rondom mij in het peloton heel wat renners horen klagen dat het te warm was. Maar dat zegt niets voor zondag, natuurlijk. De Ronde van Vlaanderen is een andere koers en er wordt minder warm weer voorspeld.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Murcia 31 maart 2021 om 16:56

Tim rijdt echt wel een goed seizoen zo, Mooi voor een renner die nog niet zo lang geleden in een zwart sponsorloos shirt rond reed en nu naast overwinningen zeer nette uitslagen laat zien. Wat betreft Matthieu kan de warmte wel degelijk een verklaring zijn, vorig jaar gaf hij zelf aan wat tijd nodig te hebben om te wennen aan die omstandigheden maar komend weekeinde wordt het al frisser en zal hij er gewoon staan.

flores 31 maart 2021 om 17:05

Het zegt wel wat voor Zondag en voor zijn loopbaan bij Alpecin. Ik heb het al een paar keer geschreven hij moet naar een andere ploeg,hij wint Zondag niet en nooit meer een grote wedstrijd op de weg,als hij bij deze ploeg blijft
Te warm is lariekoek. Hoe was het dan bij Strade in Italie,daar was het vele graden warmer. Een renner die gemotiveerd is klaagt niet over warmte of koude.
Ik denk dat er een beetje mot is met de leiding,en Mathieu is een stijfkop, die wil zijn wil doordrijven ten kosten van alles. .Hij is daar geen stabiel kopman,dat is Merlier.
Daarom grijp je laatste kans Mathieu en ga naar en andere ploeg,nu kan dat nog maar na een paar jaar willen ze niet meer. Nu kan je nog geld innen.

lepel 31 maart 2021 om 17:18

@Flores, je aannames lijken me eerder lariekoek.

Noordbiker 31 maart 2021 om 17:22

Inderdaad, wat een gezwam…..

A.M.M. Jonkers 31 maart 2021 om 18:03

@ flores:
Blijkbaar zijn jouw duimen groot genoeg om zulke onzin te verkondigen!

stark72 31 maart 2021 om 18:09

Het was circa 10 graden in de Strade van dit jaar. Leuk geprobeerd verder.

CechRepublic 1 april 2021 om 00:04

Wel ironisch om iemand in zo’n bijdrage te beschuldigen van instabiliteit.

dumoman 31 maart 2021 om 17:53

Mathieu moet naar TJV, daar heb je pas een goeie ondersteuning (NOT), ik zie ze nergens in de klassiekers, terwijl Alpacin er altijd weer een paar heeft zitten, een PC team versus WT team…

Murcia 31 maart 2021 om 18:00

Gent Wevelgem niet gekeken zeker?

blix 31 maart 2021 om 18:11

In GW was de insteek anders: daar reden ze niet voor Mathieu.
In de E3 was Vermeersch er nog knap bij, en vandaag was Alpecin heel prominent aanwezig: Philipsen, Dillier, De Bondt en Merlier.

S. Morgenstern 31 maart 2021 om 18:15

Vermeersch reed in E3 ook niet voor Van der Poel. Die heeft letterlijk gezegd dat hij goed op zijn plek zit, omdat ‘werken’ voor Van der Poel zijn eigen resultaten niet in de weg zit.

Geert Kroezen 31 maart 2021 om 21:13

Alpecin heeft hier de focus op liggen. Bij de grote rondes zullen ze amper in beeld komen als er geklommen wordt. Alleen Meurisse is daar een beetje een optie. Bij TJV is het vooral omgedraaid.

CechRepublic 1 april 2021 om 00:05

@Blix, iets anders dan erbij zitten deed Vermeersch helaas niet. MvdP had net zo goed alleen kunnen zitten.

WernerFranke 31 maart 2021 om 18:35

Ik kijk al uit naar Merlier in de Tour. Ik vraag me oprecht af als er snellere mannen zijn dan hem.

Murcia 31 maart 2021 om 18:50

Ik denk dat mannen als Bennett en Ewan echt nog wel een maatje groter zijn. Daarbij komt dat DQS natuurlijk de leadout als wapen heeft. Tim is supersnel maar in bijvoorbeeld de Tirreno raakt hij zijn loods kwijt en is hij kansloos. Verder is het voor hem ook ontdekken hoe je omgaat met de nervositeit die nergens groter is als in de Tour. Maar als hij een etappe pakt zou het mij zeker niet verbazen nu terwijl ik er een jaar geleden geen moment aan zou hebben gedacht dat hij een kanshebber was.

flores 1 april 2021 om 09:30

Het is al ver gekomen dat MVDP bij jou moet komen zeggen dat hij zich niet goed voelt.
Waar is de leiding bij Alpecin? Wie is de kopman bij Alpecin. Mathieu vertrek daar AUB voordat je geen cent meer waard bent.

Headlines

Materiaalzone

Populair