Tim Merlier na zege in Le Samyn: “Blij dat het vandaag gelukt is”

dinsdag 2 maart 2021 om 18:10
Tim Merlier na zege in Le Samyn: “Blij dat het vandaag gelukt is”

foto: Cor Vos

Tim Merlier was in Le Samyn de beste van een grote kopgroep die ging sprinten om de zege. De Belgische kampioen van twee jaar terug werd in de finale uitgespeeld, nadat Mathieu van der Poel met materiaalpech kampte. “Mathieu zei ook dat hij niet kon sprinten en dat we het gat toe moesten rijden”, vertelt Merlier na afloop.

In de laatste kilometers reed Van der Poel met een klein groepje weg. Omdat zijn stuur was afgebroken, koos de Nederlandse kampioen er voor om af te stoppen en de groep-Merlier te laten terugkeren. Daarna knapte Van der Poel nog wat werk op. “Ik zei daarna nog dat hij op kop mocht rijden”, aldus Merlier. “En dan is het een kwestie van afwachten en goed timen. Die renner van Uno-X (Rasmus Tiller, red.) ging vroeg aan, dus ik moest wat meters overbruggen. Maar het is op het einde nog goed gekomen.”

‘Kan de komende periode ingaan met die overwinning op zak’
Toen Merlier over de streep kwam, slaakte hij een kreet van blijdschap. “Ik was erg content. Er was vooraf wel druk op gelegd vanuit de ploeg, dat het vandaag voor ons was. En iedereen was super gemotiveerd, dus ik ben blij dat ik het heb kunnen afmaken”, geeft de spurter van Alpecin-Fenix aan.

Door zijn zege in de openingskoers van de Bingoal Cycling Cup, gaat Merlier met vertrouwen de rest van het voorjaar in. “Ik was tijdens de koers aan het denken dat als ik vandaag kon winnen, ik de komende periode kan ingaan met een goed gevoel en die overwinning op zak. Ik wist dat ik goed was, maar in de Ster van Bessèges en Kuurne-Brussel-Kuurne was het niet eruit gekomen. Ik heb daar niet een uitslag kunnen behalen. Daarom ben ik blij dat het vandaag gelukt is. Dan kunnen ze niet meer speculeren dat ik het alleen op training kan”, lacht hij.

Merlier in de leiderstrui van de Bingoal Cycling Cup – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

20 Reacties

Emergo 2 maart 2021 om 19:10

Euh… ja. Hoewel.. nee.

madeinstars 2 maart 2021 om 19:15

What the F…?

girardengo 2 maart 2021 om 19:21

Waarom Waterloo? Dat gaat nogal ver. Zal wel meevallen.

Quintenri 2 maart 2021 om 19:31

Mathieu is een grote sufferd, want zolang hij bij Mathieu in de ploeg rijdt heeft hij Mathieu nog nooit geholpen? Haha heldere uitleg, was het een lekker glaasje?

Lalsacien 2 maart 2021 om 19:33

@flores Ik snap er geen hout van! Misschien kun je het opnieuw verwoorden!

chasse patat 2 maart 2021 om 19:41

Wolven kunnen blijkbaar beter niet hun koers afstemmen op één prooi. Huiswerk voor DQS.

Peter Lippens 3 maart 2021 om 08:54

zonder stuurbreuk was hun kopman wel met die prooi op weg naar de zege en wellicht was Matje dan wel sneller aan de meet maar so what, je kunt niet altijd winnen

lauran 3 maart 2021 om 12:35

@peter Lippens, als je zo gaat redeneren was iedereen die gestart is ‘opweg’ naar de zege.

Barry Batsbak 2 maart 2021 om 19:56

Ben je niet in de war met Vermeersch? Die wilde nog wel eens iemand opzichtig hinderen. Sven Nys is hem na de finish nog eens witheet op gaan halen.

Quintenri 2 maart 2021 om 20:05

We weten nog steeds niet wij ‘hij’ is, maar ik stel voor dat je het hier bij laat. Je gebrekkige Nederlandse taal is namelijk niet echt te begrijpen… En aangezien het toch is om een renner te beledigen, zie ik al helemaal de meerwaarde van je reactie niet in ;).

Kelder is de Man 2 maart 2021 om 20:05

Zou duidelijker kunnen mss, maar na 1 keer lezen is het best te begrijpen. Kwestie van willen denk ik.

Gala 2 maart 2021 om 20:10

Flores heeft een stuk in zijn kl*** en haalt Merlier en Mathieu door elkaar. Kan ook zijn dat hij opzettelijk wartaal uitkraamt, bij wijze van de grappigaard uit te hangen.

Gala 2 maart 2021 om 20:12

Flores, helemaal me je eens. Wanneer was da ook weer?

Kelder is de Man 2 maart 2021 om 20:15

Gala.. Nee hoor. Mathieu is Mathieu in het verhaal en de hij is consequent Merlier.

flores 2 maart 2021 om 20:25

Mathieu zie ik geen belangrijke wedstrijd meer winnen,hij doet alles op zijn eigen houtje,n dat kan niet goed gaan

Jooop 3 maart 2021 om 11:41

Ja, hij kan beter teruggaan naar zijn tactiek van toen hij nog wel eens een wedstrijdje won.

lauran 3 maart 2021 om 12:40

Dit is een serieuze uitspraak! Waar baseer jij op dat hij met zijn manier van koersen niet kan winnen? Zeg jij dan over Alaphilippe, die teruggepakt werd in de Omloop, het zelfde?

Romāns Vainšteins 2 maart 2021 om 20:54

Sterkste man in koers ook wat mij betreft, eigenlijk a la Ballerini in de Omloop.

walkowiak 2 maart 2021 om 21:03

De wolven isoleerde zichzelf

Peter Lippens 3 maart 2021 om 08:53

driedubbele onzin, het kan natuurlijk niet altijd lukken maar zonder stuurbreuk had Matje doodleuk doorgereden met Senechal en normaal wint Matje dan wel in de sprint maar je weet maar nooit.

Headlines

Materiaalzone

Populair