Tim Merlier: “Hopelijk kan het BK wel plaatsvinden”

zondag 22 maart 2020 om 11:21
Tim Merlier: “Hopelijk kan het BK wel plaatsvinden”

foto: Cor Vos (archief)

Tim Merlier zal de komende periode vooral zijn conditie moeten onderhouden, aangezien de UCI heeft besloten om alle wedstrijden tot en met 30 april van de kalender te halen vanwege het coronavirus. De 27-jarige renner hoopt echter wel aan de start te staan van het Belgisch kampioenschap (21 juni) in Anzegem.

Voor Merlier belooft het een bijzonder kampioenschap te worden. De coureur van Alpecin-Fenix verdedigt niet alleen zijn titel na zijn triomf in Gent, maar het BK vindt ook plaats in zijn achtertuin. “De koers passeert langs mijn ouderlijk huis en de aankomst in Anzegem is op vier kilometer van mijn huidige woning”, zo citeert Sporza.

Het is echter de vraag of de renners over goed drie maanden zullen strijden om de felbegeerde driekleur, gezien de huidige ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus. “Het is nog ongeveer drie maanden tot het BK. We moeten hopen dat het coronavirus tegen die tijd weg is”, aldus Merlier, die nu een korte rustperiode zal inlassen.

“Ik zal nu tien dagen niet meer op mijn fiets kruipen. Ik zal mijn conditie wat onderhouden op de loopband. Ik heb sinds het BK van vorig jaar om de twee maanden vijf dagen gerust. Ik voelde me dan mentaal telkens herboren en verloor weinig aan conditie. Het is zuur dat ik de komende maanden niet kan koersen in mijn Belgische trui, maar de gezondheid primeert nu.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Bikeage 22 maart 2020 om 11:49

Alle kampioenstruien hebben zich dit voorjaar niet kunnen laten zien. Alle nationale kampioenschappen een jaartje overslaan en iedereen die trui een jaartje langer laten dragen!

Jowinho 22 maart 2020 om 11:50

of het BK wordt afgelast en je kan nog een jaar langer met de trui rijden.

TijmenCamps 22 maart 2020 om 13:28

ALS het al doorgaat ben ik benieuwd of ie zijn kunststukje kan herhalen. In een sprint tegen Van Aert is hij toch kansloos denk ik. Bovendien zullen Deceuninck – Quickstep en Lotto-Soudal weer met plannen komen…

Hollow Knight 22 maart 2020 om 13:50

Tenzij het parcours weer biljartvlak is, zal hij niet winnen hoor.

Kannibaal van Schepdaal 22 maart 2020 om 13:51

Merlier kansloos tegen Van Aert? Van Aert was vorig jaar nochtans duidelijk minder snel dan Merlier, en Van Aert geeft zelf aan dat Merlier sneller is dan hij.

-Stijn- 22 maart 2020 om 14:33

Duidelijk minder sneller? Merlier had gewoon een team op het BK en van Aert niet. Dan heb je ook nog Gilbert die van Aert insluit waardoor hij 2 keer moet inhouden. Het is niet omdat ene Michel Wuyts zegt dat Merlier de snelste is dat dat ook zo is ;)

jappe666 22 maart 2020 om 14:55

Dat is niet wat Michel Wuyts zegt, het is Van Aert zelf die aangaf dat Merlier de snelste van hun twee is.
Dat interview heeft tijd geleden hier op wielerflits gestaan.

TijmenCamps 22 maart 2020 om 18:57

@KannibaalVanSchepdaal
(Wat een naam trouwens:))

Zie jij Merlier al een heel sprintersveld verslaan met mannen zoals Viviani, Ewan, Sagan, Matthews, Philipsen en Colbrelli?

Massimo Bataille 23 maart 2020 om 11:58

Philipsen, colbrelli en Matthews? Ja ik zie Merlier ze zeker kloppen.
Sagan? Achter een niet te lastige koers, zie Merlier ook nog kans ja. Sagan is niet meer de topsprinter van vroeger.
Viviani is momenteel nog een vraagteken, heeft natuurlijk meer klasse dan Merlier, maar heeft dit jaar zich nog niet echt kunnen tonen. Maar normaal is die toch sneller dan Merlier.
Ewan behoort tot de beste sprinters ter wereld en staat nog een duidelijk trapje hoger dan Merlier.

Headlines

Materiaalzone

Populair