Thymen Arensman onderhandelde ook met BORA-hansgrohe

Thymen Arensman onderhandelde ook met BORA-hansgrohe

foto: Cor Vos

dinsdag 29 november 2022 om 19:55
Ride

Thymen Arensman wisselt deze winter Team DSM in voor INEOS Grenadiers. De bijna 23-jarige Nederlander vindt het nog te vroeg voor het absolute kopmanschap en koos zodoende bewust voor de Britse sterrenformatie. Toch was het moeilijk voor hem om Team DSM te verlaten, terwijl ook Jumbo-Visma heel hard haar best heeft gedaan om Arensman in te lijven. Dat vertelt hij in een acht pagina’s tellend interview in de nieuwe RIDE Magazine.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

De Britse formatie werd uiteindelijk na zijn zesde plek in Tirreno-Adriatico concreet. “Uiteindelijk was dat een lang proces”, vertelt Arensman. “Voor mezelf had ik besloten dat ik maar met vier ploegen wilde praten. Dat waren INEOS Grenadiers, Jumbo-Visma, Team DSM – waar ik echt mee geworsteld heb om er weg te gaan, die keuze vond ik heel moeilijk – en BORA-hansgrohe. Dat zijn de teams die mij het meeste aanspreken en waar ikzelf het beste uit mezelf kon halen en wat het beste bij mij past. Al die voorstellen heb ik daarna tegenover elkaar gezet. Die lagen zo dichtbij, dat mijn gevoel de doorslaggevende heeft gegeven.”

Voorstellen van andere ploegen heeft hij door zijn management bij voorbaat opzijgezet. Wij halen als voorbeeld UAE Emirates aan. “Nee, dat had ik direct naast me neergelegd”, zegt Arensman. “Bij die ploeg had ik niet hetzelfde gevoel als bij de andere vier. Wat ook meespeelde is al het jonge geweld dat ze daar hebben. Voor mij is dat minder aantrekkelijk. Voor mij telt ook het hele plaatje: materiaal, staf, ploeggenoten. UAE Emirates spreekt me wat dat betreft gewoon minder aan. Het is een super goede ploeg en wie weet was het juist de perfecte match geweest. Maar je kunt simpelweg niet met achttien teams praten.”

Zijn sterke eigen wil is naar eigen zeggen hetgeen waar zijn gehele keuze op gebaseerd is. “De plannen van Jumbo en INEOS met mij, leken heel erg op elkaar. Het zijn de twee beste teams ter wereld en ik was heel erg onder de indruk van wat zij te bieden hebben. Dat is heel bijzonder. Ik denk alleen dat INEOS mij veel verder kan brengen, op dit moment. Het heeft ook een heel grote rol gespeeld dat ik bij zowel Jumbo als DSM sneller kopman zou zijn. Maar dat hoeft voor mij nog niet per se. Het is heel fijn dat ik ervan kon proeven bij DSM, een heel mooie ervaring. Vergeet alleen niet: ik ben nog steeds maar 22 jaar jong.”

In de nieuwe RIDE Magazine gaat Arensman veel dieper in op zijn beweegredenen om voor INEOS Grenadiers te kiezen en waarom deze stap voor hem onmisbaar is in zijn eigen uitgestippelde weg naar de wereldtop. Vanaf vrijdag ligt het blad in meer dan 2000 winkels en Nederland en België te koop.


Het volledige artikel lees je in het winternummer van RIDE. Dit 172 pagina’s dikke wielermagazine staat vol met verhalen waar wielerliefhebbers het warm van krijgen. Hier kan je het magazine alvast even doorbladeren. Bestel hem nu online voor slechts € 9,95 en krijg jouw RIDE binnen enkele dagen thuisbezorgd.


Dit artikel delen:

10 Reacties

Groetjesaandevoetjes 28 november 2022 om 11:39

Slimme gast die goed nadenkt, die manier van denken van Thymen bevalt me wel. Zegt volgens mij ook voldoende dat hij Geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht studeerde.

3
de adelaar 28 november 2022 om 15:08

Het is duidelijk dat wat de buitenwacht ook vind hij zijn eigen plan en route bepaald. Iedereen heeft er een mening over maar deze jongen weet exact wat hij wil, alles op zijn manier en hij opereert in de tussentijd in een bepaalde schaduw waar hij zelf het beste rendeert. Of het uiteindelijk tot een kopmanschap leidt zit m in de begeleiding en zijn resultaten. Dat hij in de pers nederig overkomt en geen praatjes verkoopt of van de toren blaast tekent alleen maar zijn persoonlijkheid. Intern gaat het erom of hij renners in zijn dienst kan laten rijden gesteund door zijn resultaten en vanuit zijn ploeg leiding. Ik denk zeker niet dat men bij Ineos de overtuiging heeft er een knecht te hebben gecontracteerd. Goed bergop, sterke tijdrit, en een enorm groeipotentieel. Nu komt het erop aan of het er uit gaat komen

3
Wheely 28 november 2022 om 10:45

Wat wordt zijn eerste cross?

1
Pizzi 28 november 2022 om 12:03

Op de Nedereindse Berg.

0
Wheely 28 november 2022 om 13:22

Dat wordt meteen winnen dan! ;-)

0
Deo 29 november 2022 om 10:04

3 topploegen waar je geen garantie hebt op kopmanschap. Eigenlijk gek dat van deze 3 ploegen INEOS misschien wel het beste is voor hem. Dat zou je 3 jaar geleden nooit hebben gezegd.

1
11 na 11 28 november 2022 om 10:58

Edit redactie: Klopt helemaal, bedankt!

0
Renaissance 28 november 2022 om 12:26

Komt op mij telkens weer over als een Edit: let op je woorden die niet kan omgaan met druk. Wat maakt het uit dat je nog maar 22 bent? Misschien ga je lelijk op je snufferd en zit je carriere er op je 24ste op. Je moet uit elk moment het maximale halen en niet op je rug rollen voor mensen die minder hard kunnen trappen dan jij.

0
vevie 28 november 2022 om 14:11

Daar zit wat in. Wat wij, en ik ook, echter vaak vergeten is dat de ene 22e jarige de andere niet is. Door vroeger toppers als Pogacar, Bernal, Evenepoel en Ayuso lijken mensen te denken dat andere leeftijdsgenoten met dezelfde druk om zouden moeten gaan. Dat is echter niet zo. Die gasten zijn duidelijk de uitzondering en niet de regel

0
VerstandOpNul 29 november 2022 om 00:00

Zowel bij TJV als bij Ineos een prachtige aanbieding.. dat moet een verduiveld lastige keuze zijn..
Ik ben wel benieuwd of nationaliteit nog een rol heeft gespeeld.. Bij Ineos winnen ze misschien nog net iets liever een grote ronde met een Brit, en bij TJV zou een Nederlandse winnaar van een grote ronde het hoogst haalbare zijn..

Ik vrees dat ik de Ride zal moeten gaan bestellen..

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone