Thibaut Pinot mist Olympische Spelen wegens virale infectie

zaterdag 16 juli 2016 om 17:07
Thibaut Pinot mist Olympische Spelen wegens virale infectie

Een virale infectie heeft de olympische droom van Thibaut Pinot veranderd in een nachtmerrie. De Fransman gaat de Spelen in Rio de Janeiro niet halen, meldt FDJ.

Gisterochtend stapte de klimmer, die nog enkele dagen de bollentrui droeg, uit de Tour de France wegens ziekte. Nu de uitslagen van het onderzoek terug zijn, is bekend geworden dat Pinot een virus opgelopen heeft.

Hij behoorde tot het viertal dat de Franse bondscoach naar Rio wilde sturen. Ook had Pinot een doel gemaakt van de olympische tijdrit. Wie hem vervangt in de Franse selectie, wordt op een later moment bekendgemaakt.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Sammysosa 16 juli 2016 om 17:12

Wat een dramajaar zo voor Pinot, zonde.

Japsie 16 juli 2016 om 17:14

Erg jammer, des te meer respect dat hij met dit virus zo lang heeft doorgeknokt.

Culnamo 16 juli 2016 om 17:29

Nee!! Wat ontzettend zonde!

ThibautPinot 16 juli 2016 om 17:29

Dan maar alles op de vuelta zetten?

123poetertjes 16 juli 2016 om 17:38

Zo begon het bij Beñat ook in februari. Met een beetje pech is dit einde seizoen.

Hakkie2 16 juli 2016 om 17:49

Vuillermoz zal hem wel vervangen?

Dramajaar voor Pinot kun je het trouwens niet noemen, was een geweldig voorjaar van hrm.

Davide_Formolo 16 juli 2016 om 17:52

@ThibautPinot Ik denk dat de Vuelta er ook niet in zit. Die start namelijk al over vijf weken. Ben benieuwd hoe lang hij hiermee al rond reed, want de etappe die Van Avermaet won, vond ik Pinot al niet heel gezond ogen.

Dus een concurrent minder voor Dumoulin in Rio.

Orakel 16 juli 2016 om 18:06

Jammer, maar het verklaart veel.
Een virale infectie kan alle kanten op. We weten niet hoe en wat.
Kan weg zijn met een weekje rust en de juiste medicijnen, of Pinot blijft nog twee maanden sukkelen.
Zonder verdere info kunnen wij enkel ongegrond speculeren over deelname aan de Vuelta.

Davide_Formolo 16 juli 2016 om 18:22

@Orakel Je hebt gelijk. Ik bedoelde ook meer dat in top vorm naar de Vuelta gaan erg lastig wordt voor hem gezien hij hier eerst van zal moeten herstellen.

koos1 16 juli 2016 om 18:39

Dat hij iets had, was wel al duidelijk na zn slechte rijden. OS komt dan te snel voor hem, wat toch het hoofddoel was dit jaar. Misschien dat hij naar de Vuelta kan toewerken, maar kan ook zomaar einde seizoen zijn als het een hevige infectie is.

Omhoog73 16 juli 2016 om 18:47

Virus Marquee, welk virus is dat?

krypton 16 juli 2016 om 20:07

@Culnamo
Haha, je kunt het ook overdrijven ;)

Headlines

Materiaalzone

Populair