Terpstra na nieuwe derde plaats: “Gewoon een goed resultaat”

dinsdag 5 maart 2019 om 17:42
Terpstra na nieuwe derde plaats: “Gewoon een goed resultaat”

foto: Cor Vos

Niki Terpstra hoopte vandaag zijn titel te prolongeren in Le Samyn, maar de Nederlander moest in finishplaats Dour genoegen nemen met een (nieuwe) derde plaats. “Ik ben echter heel blij”, zo liet hij na afloop weten aan de verzamelde pers. “Een nieuwe podiumplaats is gewoon goed.”

Terpstra reed een bijzonder agressieve koers. Bovendien kon de 34-jarige klassiekerrenner terugvallen op een sterke ploeg. “Ik ben blij met hoe de ploeg heeft gereden. Ze wisten de boel op de kant te zetten voor de kasseistroken, waardoor ik naar de kopgroep kon rijden.”

Tactisch steekspel
Terpstra nam in zijn spoor echter Lars Boom en Florian Sénéchal mee. Die laatste wist de wedstrijd uiteindelijk te winnen. “Sénéchal was voor de start al een van de topfavorieten, gezien zijn sterke eindsprint. Het was in de finale echt een tactisch steekspel voor de overwinning.”

Terpstra wist zijn titel dus niet te prolongeren, maar de Nederlander is allerminst teleurgesteld. “Ik ben juist heel erg blij. Een nieuwe podiumplaats is gewoon goed. Vergeet niet, ik ben geen veelwinnaar. Ik win soms mooie koersen, maar ik win niet veel.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

ikbenprocycling 5 maart 2019 om 17:57

Team en Sponsor zullen ook content met m zijn.

platteprijs 5 maart 2019 om 18:01

Ik vond Direct Energie vaak achter de feiten aan fietsen en continu gaten op koplopers moeten dicht fietsen. Stuur een keer een mannetje mee.

Mwielerfan 5 maart 2019 om 18:10

Je hebt een punt. Wel goed dat het ze lukte. Voor Niki alleen jammer dat hij gat moest dichtrijden. Als ie die energie voor demarrage had gehad, had ie iets meer kans misschien

ikbenprocycling 5 maart 2019 om 18:10

Hun tongen sleepten over hun voorbanden

HSV 5 maart 2019 om 18:27

Aan het begin van de uitzending zaten ze ver naar achter in tweede peloton eigenlijk. Dat was in het weekend ook zo. Volgens mij zit Terpstra wat lang van achteren. Dan kost het extra kracht om in de kop van de koers te komen.

Merlinappa 5 maart 2019 om 19:10

hangt van de koers af, maar als je langer van achter zit kan je vaak wel rustiger en beschutter rijden. Is een keuze die je maakt, en ik snap ‘m wel.

wulu 5 maart 2019 om 20:35

@merlinappa

Haha ja jij rijd nooit een meter op kop of met je snuffer in de wind, maar het loont wel idd

Merlinappa 6 maart 2019 om 10:20

@wulu
Alleen als er prijzen te verdelen zijn, anders blijf ik lekker uit de wind ja ;) mooie is dat iedereen het prima vind

LucasR 6 maart 2019 om 10:39

Niki zit inderdaad altijd erg lang nog ver. Vorig jaar in de Ronde zat 'ie pas in de derde groep (of iets dergelijks) toen het brak op de Muur. Op één of andere manier weet 'ie toch vaak op het beslissende moment weer terug te keren in de kop van de koers. Wat dacht je van die fenomenale oversteek in GW 2015? Of het altijd slim is, is een tweede, maar het is wel een beetje zijn stijl van koersen.

LB117 5 maart 2019 om 18:47

Niki zit altijd wat lang van achteren, alleen zijn z’n 6 en 7e man die hem naar voren moeten rijden een stuk sterker.. of in het geval van Direct Energie en z’n 4e en 5e man want nr 6 en 7 zijn al in geen velden of wegen te bekennen.

Toch steekt Niki z’n neus al nadrukkelijk aan het venster en gaat dit niet z’n laatste ereplaats zijn dit seizoen.

HSV 5 maart 2019 om 19:05

+1

Tuubke 5 maart 2019 om 19:36

Winnen als onderdeel van een ploeg als Quick Step was vaak niet makkelijk omdat een ander al beter was geplaatst, waardoor Terpstra gevangen zat. Maar als Terpstra weg was, kon hij op bescherming rekenen.
Nu is het zo mogelijk nog lastiger, want hij heeft die hele ploeg tegen zich. Des te knapper dat hij toch al zulke korte uitslagen rijdt. Laat hij die overwinning maar bewaren tot Vlaanderen of Roubaix.

Vincent Lacressonniere 5 maart 2019 om 20:49

Het valt mij totnogtoe helemaal niet tegen hoe hij en z’n ploeg in de rondte rijden. Er was een hoop scepsisch vooraf, maar vooralsnog gaat het prima. Twee keer derde is al vast een stuk meer dan…. Nou ja, dan een hoop andere renners.

Wheely 5 maart 2019 om 21:55

Zou graag ook een reactie van Boom lezen. :)

EddyB1958 6 maart 2019 om 09:09

Waarom? En waarom niet Elmar Reinders, die een dijk van een wedstrijd reed in dienst van Boom? Roompot Charles had drie renners in de top tien en over wie wordt er gesproken? Veel hoera voor en poeha over Boom in Nederland, maar niks over Reinders en Asselman.

platteprijs 6 maart 2019 om 09:14

Ik mis ook een reactie van Boom. En Eddy dat zegt niks over de reacties van anderen, want idd heeft Reinders een heel sterke wedstrijd gereden.

Wheely 6 maart 2019 om 09:19

Ploegleider mag ook, een reactie uit het Roompot kamp zou fijn zijn. Die hebben namelijk een prima wedstrijd gereden.

Pedalo 6 maart 2019 om 09:42

In tegenstelling tot de meeste vind ik dat Roompot en zeker Boom slecht gereden heeft. Ze brengen Senechal in een zetel naar de meet. Boom overmoedig om op zo’n licht verzet van zo ver aan te gaan. Ze zitten met drie in een kopgroep van 9 en eindigen 4-8-9.

Merlinappa 6 maart 2019 om 10:33

Enige manier om senechal te kloppen in de sprint is op de verrassing spelen. En als je ‘m niet los kan rijden daarvoor is er gewoon heel weinig aan te doen helaas. Senechal was nota bene degene die op de laatste strook demarreerde!

assen 6 maart 2019 om 11:04

Mooie rit gezien van Tersptra ja. Als ie met DQS had gefietst had ie een redelijke kans gehad om te winnen. Maar nu hij er niet rijdt, laten ze hem logischerwijs niet ontsnappen. En omdat ie niet echt snel is, is de kans voor hem een klassieker te winnen heel klein geworden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair