Ten Dam heeft ploeg gevonden voor 2016: “Voel me er goed bij”

vrijdag 2 oktober 2015 om 16:41
Ten Dam heeft ploeg gevonden voor 2016: “Voel me er goed bij”

Laurens ten Dam heeft een nieuwe ploeg. Een dag nadat definitief duidelijk werd dat hij vertrekt bij LottoNL-Jumbo, meldde hij tegenover het Limburgse L1 dat de werkgever voor volgend jaar bekend is. Welke ploeg het wordt, is nog niet duidelijk.

“De afspraak is dat het team het nieuws bekend maakt”, liet Ten Dam weten, om er aan toe te voegen dat hij zijn hart heeft gevolgd. “Ik heb bij dit project een goed gevoel en ben heel blij met wat ik ga doen.”

Ten Dam hintte eerder al naar een Amerikaanse ploeg, maar houdt de kaken vooralsnog dus even op elkaar.

Dit artikel delen:

36 Reacties

Romāns Vainšteins 2 oktober 2015 om 16:44

Nou, Giant of iets anders ? Suikerziekte heeft ie niet toch ?

rolei 2 oktober 2015 om 16:45

Ik heb het gevoel dat hij niet zomaar bij een ploeg ergens knecht gaat zijn. Misschien heeft hij ook wel een rol als ploegleider/trainer/renner

Lamme Frans 2 oktober 2015 om 16:46

Giant zou kunnen, maar sluit ook niet uit dat hij voor een Amerikaanse (pro)continentale ploeg gaat koersen. Hij koerst graag in Amerika en heeft daar ook veel fans.

Olifanto 2 oktober 2015 om 16:47

Rv: haha, geen maatje van Verschoor, nee.

Ik denk Giant, 2 jarig contract, waar hij Oomen gaat begeleiden. En nog 1x vol voor de tdf mag gaan.

albertooo 2 oktober 2015 om 16:50

Dus hij gaat voor een project? Dan gok ik op het катюша Global Cycling Project.

ti-raleigh 2 oktober 2015 om 16:55

Mooi, t is um gegund.

Purito 2 oktober 2015 om 16:55

Dat moet Vino4ever zijn.

Rondo 2 oktober 2015 om 17:02

Dit heeft geen enkele nieuws waarde.
Al nieuws over Kittel?

nietram 2 oktober 2015 om 17:08

Jaartje cruisen bij Jo Piels :D Dat zou wat zijn, haha.

Cadellie 2 oktober 2015 om 17:10

Ik denk Cannondale of Giant..

Huubi 2 oktober 2015 om 17:10

Qhubeka! Ofhoe dat dan ook heet straks

Di_Rossi 2 oktober 2015 om 17:16

Giant denk ik niet, ik gok op Cannondale of Dimension Data

Bettinwel 2 oktober 2015 om 17:16

Hij voelt zich er goed bij. Volgt zijn dromen en dat is mooi.

Romāns Vainšteins 2 oktober 2015 om 17:17

Lachen als het Astana is.

Cadellie 2 oktober 2015 om 17:25

@RV
Me pa zei ook al, die gaat naar Vino :p

dikkechaap 2 oktober 2015 om 17:30

Heeft Roompot al plannen voor vakantieparken in de VS?

rahimns 2 oktober 2015 om 17:32

Ik denk dat het toch een Amerikaanse ploeg gaat worden. Die gaat zijn droom waarmaken

BartBrouwer 2 oktober 2015 om 17:33

Giant en Cannondale zijn de enige logische ploegen van WorldTour denk ik. Giant nog het meest want die zoeken nog klimmers. Maar reken maar op een Amerikaanse ploeg, want hij heeft nogal een VS-fetish

Spruch 2 oktober 2015 om 17:41

Het kan net zo goed BMC of Trek worden. Bij Trek een hereniging met Mollema. Mollema kan de ondersteuning goed gebruiken voor de Tour. Ook Porte en Van Garderen zullen blij zijn met een renner als Ten Dam.

Jungle Man 2 oktober 2015 om 17:45

Ik hoop op giant of trek. Ben blij voor deze sympathies gast.

Stoempert 2 oktober 2015 om 17:57

Top!
Gun hem een mooi ploeg, nu nog eens een mooi prijsje pakken.

wielrenner 2 oktober 2015 om 18:09

w

woutie 2 oktober 2015 om 18:37

Mooi project? Team Dimension Data?

Verweggistan 2 oktober 2015 om 18:47

Jelly Belly. Of Airgas.

billi 2 oktober 2015 om 18:48

Amerikaanse continentale ploegen betalen doorgaans meer dan continentale ploegen elders, kunnen over het algemeen toch een mooi programma rijden.

Airgas misschien, project met jonge gasten, op opa na dan, kunnen dan mogelijk een beter programma rijden ……..?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair