Ten Dam finisht na schouder uit de kom: “Ik bijt wel door”

maandag 6 juli 2015 om 18:57
Ten Dam finisht na schouder uit de kom: “Ik bijt wel door”

foto: Sirotti

Laurens ten Dam kreeg al een abandon achter zijn naam op televisie, maar de LottoNL-Jumbo-renner verscheen niet lang na zijn valpartij terug in het peloton. De schouder van Ten Dam was uit de kom, maar deze werd teruggezet en hij stapte weer terug op de fiets. “Toen ik daar lag, ging ik bijna van mijn stokkie.”

“Mijn schouder was heel lang uit de kom”, zegt de bebaarde coureur. “Ik had al een ander hesje aan en ze hadden me al bijna de ambulance ingedragen. Maar ik zei: ik ga die ambulance niet in. Gelukkig haalde ik de finish.” Dat deed de klimmer als 192e op 13.38 van Joaquim Rodriguez.

“Met één hand haalde ik gelukkig nog de finish. Laat me nu maar een week met rust. Als ik morgen aan de finish sta, heb ik nog vier dagen. De etappes in de Alpen zijn pas over twee weken en ik bijt voorlopig wel door.”

Dit artikel delen:

49 Reacties

Paul4566 6 juli 2015 om 18:59

Wat een held is het toch ook

avaski 6 juli 2015 om 18:59

Bewijst zijn status als held wederom;-)

Trainee 6 juli 2015 om 18:59

Speciaalbiertje tegen de pijn en weer door!

achtpuntzes 6 juli 2015 om 19:00

of gewoon een stomkop. ;)

Michel Pollentier 6 juli 2015 om 19:01

Taaie rakker die ten Dam. Onderhand een van de meest geroutineerde doorbijters na valpartijen.

JasperVG 6 juli 2015 om 19:01

Benieuwd hoelang hij bij gaat blijven in de ploegentijdrit.

ikbenprocycling 6 juli 2015 om 19:01

Holy shit, hoe moet hij de kasseien zo verteren ? Heroisch weer die Laurens

piet115 6 juli 2015 om 19:01

Held, iemand een idee wie de andere lotto was die daar viel

Jotto-Lumbo 6 juli 2015 om 19:02

Wat een cultheld. Wat was ik teleurgesteld toen ik een abandon zag bij ten Dam, en des te blijer dat ik hem gewoon in het peleton zag fietsen. Ten Dam is z’n iemand waarover je over 20 jaar nog steeds over praat als je er een heftige valpartij is in de Tour.

Guushovd 6 juli 2015 om 19:02

Wat hij mist aan winnaarsmentaliteit compenseert hij ruimschoots aan topsport mentaliteit in het algemeen.

Jotto-Lumbo 6 juli 2015 om 19:03

@Piet 115: Ik denk Kelderman, die reed een tijdje helemaal achter in het peleton. Knappe prestatie om dan nog op 2 minuten te eindigen. Ook niet zijn eerste valpartij deze tour. Die komt er nog wel doorheen.

Omhoog73 6 juli 2015 om 19:04

Wat een Held, voorbeeld voor menigeen in het peloton!

de nijs 6 juli 2015 om 19:13

‘maar ik ga die ambulance niet in’ , GEWELDIG!
holbewoner Ten dam gaat ook nog een rit pakken om de ambulancebroeders het nakijken te geven

Raafje 6 juli 2015 om 19:14

hoop dat ie een bergrit wint

Hunneman180 6 juli 2015 om 19:22

Ik verwacht hezelfde scenario als in de Tour van 2012. Ten Dam die de meubelen moet redden.

dollendwaazz 6 juli 2015 om 19:22

Cultheld !!!

nickdt 6 juli 2015 om 19:24

Laurens ‘IJzerkop’ Ten Dam.

Elrick 6 juli 2015 om 19:24

@Hunneman
oh, want Gesink is zo vreselijk slecht aan het koersen?

EdEnd 6 juli 2015 om 19:25

Even een weekje met rust laten en Laurens is er weer boven op… wat een bikkel is het toch :)

mooiman 6 juli 2015 om 19:29

Ik stel voor een standbeeld! Wat een geweldenaar. We geven ten Dam allemaal een rondje terug.

Roberto 6 juli 2015 om 19:29

Morgen zal voor veel gevallen renners een cruciale dag zijn. De pijnstillers zullen niet aan te slepen zijn. Vrees ook voor Ten Dam..

MaukeBollema2 6 juli 2015 om 19:32

Klassement is nu definitief weg. Lekker veel bergritjes, dus laat hem maar een aantal dagen in de aanval gaan. Lau kan bij mij hoe dan ook geen kwaad doen, bij wie wel eigenlijk.

Di_Rossi 6 juli 2015 om 19:44

Vol bewondering hiervoor!

oscarito1908 6 juli 2015 om 19:47

Ik hoop wel dat hij de juiste keuze maakt. Al heeft hij nog tijd om eventueel af te stappen en te gaan focussen op de Vuelta.

ProfrondeZevenbergen 6 juli 2015 om 19:49

Bikkels zijn het. Net als Hamilton jaren terug. Al werd die hier niet echt als een held bestempeld.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair