Tejay van Garderen (32) verlengt bij EF Pro Cycling

dinsdag 10 november 2020 om 10:08
Tejay van Garderen (32) verlengt bij EF Pro Cycling

© Cor Vos

Tejay van Garderen zal ook volgend jaar  de kleuren van EF Pro Cycling vertegenwoordigen. Dat maakte de 32-jarige Amerikaan bekend op zijn Instagram-pagina. Van Garderen stapte eind 2018 over van BMC naar het team van manager Vaughters.

EF Pro Cycling heeft renners die dit seizoen een deel van hun salaris inleverden, en die een aflopend contract hadden, automatisch een contractverlenging aangeboden. Een voorstel waar dus ook Tejay van Garderen is op ingegaan. “Blij om aan te kondigen dat ik ook in 2021 bij EF Pro Cycling zal rijden”, meldde de Amerikaan op zijn Instagram-pagina.

Het wordt voor Van Garderen zijn twaalfde seizoen in het profpeloton. Nadat hij zijn beloftenperiode in het shirt van het opleidingsteam van Rabobank afwerkte, startte hij zijn profcarrière in 2010 bij HTC-Columbia. Van 2012 tot 2018 kwam hij uit voor BMC, sinds begin vorig jaar rijdt hij in dienst van Vaughters bij EF Pro Cycling. De voorbije maanden combineerde Van Garderen de Tour de France en de Vuelta, telkens in een dienende rol.

Dit artikel delen:

35 Reacties

lander luypaert 10 november 2020 om 10:12

Aah hij deed dit jaar dus echt mee?

Chrys 10 november 2020 om 10:15

Wacht even. Hij heeft de Tour én Vuelta gereden?

Natte spons 10 november 2020 om 10:40

Zeker en zelfs in 1 etappe een keer 60ste geworden!

Turtlehead 10 november 2020 om 10:56

lol. Tour is hij wel een beetje zichtbaar geweest, maar dat hij de Vuelta reed is voor mij een volkomen verrassing.

Abdoe 10 november 2020 om 10:22

Is die pas 32? Dacht dat hij al tegen de 40 aanliep. Best jong al overgeschakeld van kopmanschap naar een dienende rol dan.

Voorgeborchte 10 november 2020 om 10:25

Dat mag wel na zo’n mooie Vuelta!

Marik 10 november 2020 om 10:29

De nachtkaars uit de VS

ThorHushovd 10 november 2020 om 12:47

Haha lol

Joachim 10 november 2020 om 10:30

Bizar hoe anoniem Van Garderen was in Tour en Vuelta. Maar oké, blijkbaar verwachtte EF niet meer van hem dan wat hij nu gedaan heeft. Wat dat ook moge geweest zijn.

KennyKlimmen 10 november 2020 om 10:32

@Marik, of de Robert Gesink van de USA

Groetjesaandevoetjes 10 november 2020 om 10:34

Gesink heeft in de Tour en Vuelta beulswerk verricht voor zijn kopman. Heb Van Gardenen niet veel zien doen voor Carthy (Vuelta) en Uran (Tour).

Off topic: klopt het dat Uran nog niet heeft getekend voor 2021?

KimJungPoels 10 november 2020 om 10:53

Higuita had in de Colombiaanse media al wel laten vallen dat Uran verlengd heeft.

CechRepublic 10 november 2020 om 12:42

Hulde voor degene die de Colombiaanse pers volgt.

04398 10 november 2020 om 10:32

Als kopman neem ik aan

IlPirata 10 november 2020 om 10:48

Zal geen kopman salaris meer hebben, maar één van wegkapitein. En heeft met talenten als Higuita en Carthy dus een mentorfunctie. Dat lijkt mij dan, want voor het AK geeft hij al meerdere jaren niet thuis.
Daarnaast voor de sponsor en ploeg heeft een renner uit de USA toch een voorkeur.

Man met de hamer 10 november 2020 om 10:49

Ach, je hebt ook geen last van hem, zullen we maar zeggen.

nasibal 10 november 2020 om 10:50

Prima, ploegen hebben ook pelotonvulling nodig.

Panache 10 november 2020 om 10:57

Jammer om zo een goede renner, relatief jong, zien af te glijden tot de middelmaat.
Er zijn vaak discussies over het vroeg pieken en onstabiele prestatieniveau van Colombianen, maar zo’n zelfde beeld zie ik ook bij Amerikanen.

Murcia 10 november 2020 om 11:22

Reed natuurlijk een draak van een seizoen maar Vaughters kan op deze manier goedkoop zijn ploeg vullen. Ik vind het jammer dat TJ al die potentie nooit heeft kunnen inlossen. Vorig jaar was er nog even een opflakkering in de Dauphine om daarna weer in de mist te verdwijnen.

zijwieltjes 10 november 2020 om 11:38

José merkte hem ook al een keer op tijdens de Vuelta: ‘ah Renaat, hij rijdt hier blijkbaar ook rond’.

Kannibaal van Schepdaal 10 november 2020 om 14:00

Waarom denk je dat iedereen hier diezelfde mop maakt.

peterwinnen 10 november 2020 om 11:58

Gaat denk ik nog een keer een klassement in de Tour rijden. Top 70 echt wel haalbaar.

Polleke 10 november 2020 om 12:10

Mij zal het worst wezen, denkt TJ onderweg tussen zijn zomerhuis in California en zijn ski-chalet in Aspen…

appiett 10 november 2020 om 12:26

Voor de jongere lezers:

Dit was ooit een groot talent..
In de jaren 2012,13 en 14 iedere keer ontzettend sterk aan het rijden.

Pils 10 november 2020 om 12:34

2015 niet vergeten. Toen stond hij in de laatste week nog 3e in de Tour, maar toen was het in de 17e etappe ineens op. Daarna nooit meer wat bijzonders laten zien

CechRepublic 10 november 2020 om 12:45

Tot mijn lichte verbijstering werd TJ vorig jaar nog 2e in de Dauphiné, maar verder kunnen we eufemistisch vaststellen dat hij nooit de renner is geworden waarop werd gehoopt.

Japsie 10 november 2020 om 12:47

Andere rol gekregen, maar minder vaak in beeld omdat in de grote koersen alles geel zwart was op kop van het peloton.

Frank V 10 november 2020 om 13:16

Kon het niet geloven toen men in de voorlaatste etappe zei dat hij rondreed in de Vuelta. Ik moest PCS erbij halen en elke etappe uitslag controleren of hij ertussen stond.

Massimo Bataille 10 november 2020 om 13:49

Dit jaar hem inderdaad niet veel laten zien, al was hij wel niet onzichtbaar in de Tour, ik heb hem degelijk wel paar keer gezien. Vuelta was hij inderdaad niet in beeld =D
Maar reed vorige 2 jaren wel nog goed en geregeld een uitslag, is ook ‘maar’ 32. Ik zie hem in een ‘normaal’ jaar wel terug eens meedoen voor een etappe ofzo.
Strijdt niet meer mee met de allerbesten zoals 5/6 jaar geleden, maar is echt wel nog een deftige renner

AWestie 10 november 2020 om 15:12

Zullen ze in Alphen aan de Rijn vast ook blij mee zijn ;) https://nos.nl/artikel/2046829-van-garderen-bedankt-fans-in-het-nederlands.html

Jos84 10 november 2020 om 16:07

Fiets die gozer nog?

Lalsacien 10 november 2020 om 16:41

Als je op een renner let, dan zie je hem. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer op TJ let maar hij zal vast goed werk hebben verricht voor Hugh Mc Carthy en Michael Woods.

Bazzz 10 november 2020 om 21:03

Hij zal wel gratis rondrijden net als Cavendish had voorgesteld en bij hem zagen ze nog wel heil in een keer een bidonnetje halen, wat voor Cav waarschijnlijk niet zal gelden.

Headlines

Materiaalzone

Populair