EF Pro Cycling biedt renners die salaris inleverden een nieuw contract aan

donderdag 29 oktober 2020 om 08:59
EF Pro Cycling biedt renners die salaris inleverden een nieuw contract aan

foto: EF Pro Cycling (archief)

EF Pro Cycling heeft renners die dit seizoen een deel van hun salaris inleverden, en die een aflopend contract hadden, automatisch een contractverlenging aangeboden. Dat bevestigt teambaas Jonathan Vaughters aan Cyclingnews.

“Dit jaar was ongekend, voor de sport en daarbuiten”, vertelt Vaughters. “Onze renners hebben zich met het management ingezet, door de toekomst van de ploeg boven zichzelf te stellen. Door de salarisverlagingen kon de ploeg dit seizoen overleven en kunnen we nu vooruitkijken naar volgend jaar. Het was voor mij de enige juiste beslissing om alle renners die geld hebben ingeleverd een contract voor 2021 aan te bieden.”

Vaughters waardeert de steun van de renners aan de Amerikaanse WorldTour-formatie. “Onder moeilijke omstandigheden hebben we goed samengewerkt. We hebben mooie koersen laten zien en met het hart gereden. Nu kunnen we samen verder gaan”, zegt de ploegbaas.

Hofland
Onder meer Moreno Hofland, Alex Howes en Lachlan Morton hebben hun contract bij EF verlengd. Sep Vanmarcke, Michael Woods (beiden Israel Start-Up Nation), Daniel Felipe Martinez (INEOS Grenadiers), Tanel Kangert (Mitchelton-Scott) en Kristoffer Halvorsen (Uno-X) kondigden reeds hun vertrek aan.

Dit artikel delen:

13 Reacties

lander luypaert 29 oktober 2020 om 09:04

ik denk dat er toch nog wat renners gaan vertrekken. Opzich wel een leuke ploeg!

hartstikkebedankt 29 oktober 2020 om 09:18

Ik hoop vooral voor hun dat er nog renners bijkomen. Vertrek van Martinez, Woods en in mindere mate Vanmarcke, Kangert en Halvorsen is wel stevig. Eerder waren er ook geruchten dat Higuita en Bettiol ondanks een contract voor 2021 zouden vertrekken, maar dat lijkt me nu wel wat onwaarschijnlijker. Voorlopig nog geen nieuwkomers, maar er zijn natuurlijk nog behoorlijk wat renners einde contract.

Sagan=hulk 29 oktober 2020 om 09:31

Hoe zit het trouwens met de transfer van Valgren Andersen? Op WielerFlits kwam er een bericht dat die transfer officieel was, maar ik kan daar niets van terugvinden.

re-cycle 29 oktober 2020 om 09:50

Chique,

In een goede relatie is het geven en ontvangen.

rogierb 29 oktober 2020 om 10:29

Nu is meteen duidelijk waarom Hofland langer mag blijven. Hopelijk kan hij volgend jaar weer wat mooie resultaten behalen. Toch een geluk bij een ongeluk voor hem.

Marco Willems 29 oktober 2020 om 10:48

Mooi gebaar van solidariteit van de renners dat op dezelfde manier beantwoord wordt door de ploeg. Samen elkaar gered.

ro lan 29 oktober 2020 om 10:59

Het wordt nu van de positieve kant gepresenteerd, maar het betekent dus ook dat renners die niet akkoord gingen automatisch een streepje achter staan. En dan kunnen we die renners allemaal wat minder sportief vinden omdat ze niet in ploegbelang dachten, maar we weten het complete verhaal niet. Voelt toch altijd een beetje als chantagemiddel zulk soort initiatieven.

nickdt 29 oktober 2020 om 11:14

Ik denk niet dat Vaughers zo denkt eerlijk gezegd. Hij wil de renners die wel een salarisverlaging hebben gedaan en een aflopend contract hadden belonen. Voor hetzelfde geldt hebben de renners die toch weggingen geweigerd en had de rest al een doorlopend contract en worden die wellicht op een andere manier beloond (Extra kerstbonus).

Rico. 29 oktober 2020 om 11:21

Zou Tejay ook hebben ingeleverd?

Sagan=hulk 29 oktober 2020 om 12:03

Hoewel hij best veel gereden heeft dit jaar, is hij toch helemaal niemand opgevallen vermoed ik. Lijkt een pure knecht te zijn geworden die continu de kopman uit de wind houdt en om drinkbussen gaat, eens mee springen met de kopgroep hoeft precies niet.

IlPirata 29 oktober 2020 om 11:43

Hier kan je alleen maar respect voor hebben@Vaughters

Onie 29 oktober 2020 om 11:52

Chique!

Secondant 29 oktober 2020 om 13:33

Zijn er al geruchten rond Langeveld? Heeft ook een aflopend contract en heeft hij destijds ook salaris ingeleverd?

Headlines

Materiaalzone

Populair