Technisch directeur Team Ineos niet overtuigd van nieuwe Tourzege Chris Froome

dinsdag 21 juli 2020 om 09:22
Technisch directeur Team Ineos niet overtuigd van nieuwe Tourzege Chris Froome

Carsten Jeppesen, de technisch directeur van Team Ineos, heeft weinig geloof in een nieuwe Tour de France-overwinning van Chris Froome. De Deen noemt de 35-jarige Brit ‘ongelooflijk toegewijd’ en ‘een fantastische atleet’, maar een Tour-overwinning lijkt ver weg.

“Er is geen twijfel dat hij veel tijd in zijn revalidatie heeft gestoken, en zoals altijd is Chris een fantastische atleet en ongelooflijk toegewijd geweest. Ik geloof niet dat er andere renners zijn die tijdens deze coronacrisis even hard hebben getraind als hij”, zegt Jeppesen tegen het Deense TV2. “Maar ik ben er niet honderd procent zeker van dat hij zich voldoende heeft kunnen voorbereiden om te staan waar hij moet staan om te kunnen winnen.”

Froome won de Tour de France in 2013, 2015, 2016 en 2017. Dit jaar zal hij – als hij wordt geselecteerd – het kopmanschap moeten delen met Geraint Thomas (winnaar 2018) en Egan Bernal (winnaar 2019). “Er is veel gebeurd sinds Froome voor het laatst won. We hebben de Tour gewonnen met zowel Geraint als Egan, en Froome is ouder geworden en heeft vorig jaar een zeer zware crash meegemaakt. Ik denk echt dat ze alle drie zoveel respect voor elkaar hebben dat het geen probleem zal zijn.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Johnny7 21 juli 2020 om 09:47

Ondanks dat mannetjes als Knaven altijd het tegenovergestelde beweren daar bij Ineos denk ik dat ze Froome niet gaan meenemen. Ze zien zijn conditie en weten ook dat hij zijn eigen plan kan gaan trekken, waar ze geen zin in hebben.

Lance4eva 21 juli 2020 om 10:42

Ik vrees dat als ze Froome niet meenemen de tent dan echt te klein is.

SprintMaster 21 juli 2020 om 11:14

Dat denk ik ook. Het zou best kunnen dat Ineos intern al besloten heeft maar het nieuws zo lang mogelijk uitstellen om de concurrentie niet wijzer te maken. Voor de Giro hebben ze nu Carapaz als kopman die zijn titel mag gaan verdedigen. Voor de Vuelta hebben ze nog geen kopman, lijkt me logisch dat ze Froome daar dan laten rijden. Dat zou dan een strijd worden met m.n. Pinot en Kruijswijk. Plus wat mannen die in de Tour tegen of uit gaan vallen.

boenk 21 juli 2020 om 10:37

TECHNISCH DIRECTEUR TEAM INEOS GELOOFT NIET IN NIEUWE TOURZEGE CHRIS FROOME

“Maar ik ben er niet honderd procent zeker van dat hij zich voldoende heeft kunnen voorbereiden om te staan waar hij moet staan om te kunnen winnen.”

Journalistieke vrijheid?

Panache 21 juli 2020 om 10:46

Zou op de betaalversie van Wielerflits clickbait niet langer nodig zijn? Deze titel is bijna beschamend. Jeppesen legt veel nuance in zijn verhaal en het wordt negatief en zwartwit geframed.

Cyclinglife 21 juli 2020 om 10:53

Er staat ook in het originele artikel niets van dat hij er niet in gelooft. Enkel geronde redenen waarom hij nu geen absolute kopman is/zal zijn.

Om zelf met deze ongein van artikelen schrijven mee te doen. Er staat ook in het artikel dat hij van egan zijn trainingen niets meer weet dan wat egan hem verteld heeft. Oftewel hij heeft persoonlijk niet de traininggegevens van egan ingezien.

Daar zou ik dan een kop van kunnen maken als.
" Egan deelt geen gegevens met ineos, enkel mondeling."
Of
" ineos weet niet wat zijn kopman doet"
:p

Romāns Vainšteins 21 juli 2020 om 12:04

Het is ook vooral apart dat bij elke mispeertitel de draad eronder 1 groot uitlachfestijn is en desondanks de OMG-policy doorgezet wordt.

DeHof 21 juli 2020 om 12:29

Het geeft vooral aan dat niet alle artikeltjes door journalisten worden geschreven maar ook door goedbedoelende amateurs die na-apen wat ze op de rest van het internet tegenkomen.

skylimit 21 juli 2020 om 13:47

Ach, je moet wat in deze kom-kommer(en kwel) tijd. Het volgende artikel zou over Geraint Thomas kunnen gaan. Ben er niet van overtuigd dat hij nog een grote ronde kan winnen.;)

Panache 21 juli 2020 om 15:12

Het is eerst nog de beurt aan Dumoulin. ‘Mijn persoonlijke doel voor de Tour is hem proberen te winnen. Dat komt goed uit, want dat is ook het doel van het team. Maar goed, we gaan er in de Tour achter komen of ik de beste ben en dat we mijn kaart gaan trekken, of dat het voor Primoz of Steven gaat zijn’

Cochise 21 juli 2020 om 14:05

Ik vraag me af wiens mening over Froome/Ineos we nu nog niet gehoord hebben? Hebben we de mening Lefevre of Roger De Vlaeminck al, anders even opbellen voor een nieuw artikeltje.

On-topic. Zou Jeppesen weten dat de meeste trainingen van Bernal gewoon publiek op strava staan?

DeRookmagier 21 juli 2020 om 17:13

Nee, die rijdt geen Tour dit jaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair